EQ Workshop – Εργαστήρι Συναισθηματικής Νοημοσύνης

Ένα πρότυπο και μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εργαστήριο καλλιέργειας της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και δεξιοτήτων ζωής ανοίγει τις πόρτες του στο σχολείο μας!

Για όλους τους ανθρώπους τα αστέρια δεν είναι ίδια. Τί είναι άραγε αυτό που κάνει κάποιους να τα βλέπουν οδηγούς στο ταξίδι τους,  ενώ άλλους μικρά και άφθαστα φωτάκια. Τί εννοούσε ο Οράτιος όταν έλεγε: ‘Να ξέρεις να κυβερνάς τη διάθεση σου… γιατί αν δεν υπακούει… τότε διατάζει…’

Τα συμπεράσματα από έρευνες ολόκληρων δεκαετιών αποδεικνύουν ότι  οι απαντήσεις βρίσκονται στην έννοια της  ‘Συναισθηματικής Νοημοσύνης’ (EQ) και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων ζωής που,  στους πρόποδες του 21ου αιώνα, φαίνεται να αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας και ευτυχίας! Πρόκειται λοιπόν για την ικανότητα του ανθρώπου να μπορεί να κατανοεί, να αποδέχεται, να διαχειρίζεται και να αγαπά τόσο τα δικά του, όσο και τα συναισθήματα των άλλων. Να έχει αυτεπίγνωση, να μπορεί να αυτορυθμίζεται, να μπορεί να παραμένει αισιόδοξος μπροστά στις μεγάλες προκλήσεις.

Αναγνωρίζοντας λοιπόν την αναγκαιότητα της συνεχούς καλλιέργειας της συναισθηματικής νοημοσύνης  για την καλύτερη δυνατή  εξέλιξη του παιδιού, το Σχολειό εγκαινιάζει  ένα πρότυπο  βιωματικό και δημιουργικό EQ workshop για παιδιά Γ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού.  Στόχος του προγράμματος και των εξειδικευμένων εμψυχωτών που θα το υλοποιήσουν,  είναι η χαρά και η εξέλιξη των μελών της  ομάδας σε ολοένα  πιο  δυνατά και έξυπνα συναισθηματικά παιδιά, ανοιχτά στις προκλήσεις, με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, ικανά να  επιλύουν με επιδέξιο τρόπο  τα  προσωπικά τους ζητήματα και να  επικοινωνούν αποτελεσματικά με τον εαυτό τους και τους άλλους.

Ελατέ να ενώσουμε την τέχνη και την απόλαυση της προσωπικής έκφρασης  με τη μάθηση και την εσωτερική ενδυνάμωση, να ταξιδέψουμε, να ανακαλύψουμε και να  αγκαλιάσουμε με τον πιο ευφάνταστο τρόπο τον κόσμο της αυτογνωσίας  και την ομορφιά της διαφορετικότητας που συνθέτει τη ζωή γύρω μας. Παιχνίδια, ρυθμός, κίνηση, αισθήσεις, όνειρα, ζωγραφιές και  φαντασία θα ξετυλίξουν  μέσα από ομαδικές και ατομικές δημιουργικές,  βιωματικές δραστηριότητες – προσαρμοσμένες στην ηλικία και τις ανάγκες των παιδιών – το κουβάρι της κόκκινης κλωστής που οδηγεί στη συναισθηματική τους σοφία και στην προσωπική τους χαρά στη ζωή.

Ενδεικτικοί στόχοι των πρώτων συναντήσεων:

1η συνάντηση – Ας γνωριστούμε
Στόχος: Η γνωριμία των παιδιών – η ανάδειξη των προσδοκιών των παιδιών από το πρόγραμμα και η παρουσίαση της βασικής στοχοθεσίας του προγράμματος.

2η συνάντηση – Γινόμαστε ομάδα
Στόχος: Δημιουργία ομαδικού κλίματος κάνοντας τα παιδιά συνυπεύθυνα στη διαδικασία τήρησης των κανόνων. Εισαγωγή στη μη λεκτική επικοινωνία.

3η συνάντηση – Επικοινωνία (Λεκτική – Μη Λεκτική)
Στόχος: Γνωριμία με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων αποκωδικοποίησης και έκφρασης μέσω μη λεκτικών μηνυμάτων. Κατανόηση της σημασίας της μη λεκτικής επικοινωνίας. Αναγνώριση αντίφασης λεκτικού και μη λεκτικού μηνύματος. Διαχείριση και αυτορύθμιση τροπών επικοινωνίας

4η συνάντηση – Η άλλη όψη του νομίσματος
Στόχος: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι για το ίδιο θέμα μπορούν να υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις. Να αναγνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία της αποδοχής του δικαιώματος όλων σε μια διαφορετική άποψη. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι δεν υπάρχουν λανθασμένες και σωστές απόψεις καθώς και ότι δεν είναι απαραίτητη η υιοθέτηση κάποιων από αυτές.

5η συνάντηση – Αναγνώριση συναισθημάτων
Στόχος: Να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν τα παιδιά ποικίλα συναισθήματα. Να κατανοήσουν ότι το ίδιο συναίσθημα μπορεί να βιώνεται σε διαφορετικές καταστάσεις.

6η συνάντηση – Εκφράζοντας συναισθήματα
Στόχος: Επεξεργασία δύο βασικών συναισθημάτων «χαρά», «φόβος».
Κατανόηση από μέρους των παιδιών ότι το ίδιο συναίσθημα μπορεί να εκδηλωθεί με διαφορετικό βαθμό έντασης. Να συνειδητοποιήσουν ότι   ΟΛΑ  τα συναισθήματα είναι χρήσιμα και αποδεκτά  και όλα μας δείχνουν το δρόμο της εξέλιξης μας, αρκεί να μάθουμε να τα διαχειριζόμαστε και να τα επεξεργαζόμαστε κατάλληλα.

7η συνάντηση – Εκφράζοντας δυσάρεστα συναισθήματα
Στόχος: Επεξεργασία δύο βασικών συναισθημάτων «λύπη», «θυμός». Να ασκηθούν τα παιδιά στην έκφραση δυσάρεστων συναισθημάτων.

8η συνάντηση – Διαχείριση δυσάρεστων συναισθημάτων
Στόχος: Πώς μπορούμε να βρούμε λύσεις και να διαχειριστούμε τα δυσάρεστα συναισθήματα για να νιώσουμε καλύτερα αλλά και να συνειδητοποιήσομε τις ανάγκες μας μέσα από αυτά.

9η συνάντηση – Όλοι ξεχωριστοί
Στόχος: Αναγνώριση και αποδοχή της μοναδικότητας και της ολότητας κάθε πλάσματος – είναι υγιές να συνυπάρχουν θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά. Ενδυνάμωση της ικανότητας των παιδιών να αναγνωρίζουν την πλειονότητα των θετικών έναντι των αρνητικών χαρακτηριστικών.

10η συνάντηση – «Τα δώρα» της ομάδας
Στόχος: Εστίαση στην αναγνώριση των θετικών χαρακτηριστικών από τους άλλους. Η ομορφιά, η αναγκαιότητα και η αποδοχή της διαφορετικότητας κάθε μορφής.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Smart τηλ. 210 6030411-18

Log in with your credentials

Forgot your details?