Ιστορία

Ψηφιακά λευκώματα μαθητών Γυμνασίου για την Ελληνική Επανάσταση

1821 – 2021 ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ

Σαν σήμερα πριν από δύο αιώνες ξεκίνησε ο αγώνας ανεξαρτησίας του Ελληνικού Έθνους. Ένας αγώνας με δύσκολο στόχο που θεωρούνταν  απραγματοποίητος από πολλούς αλλά από κάποιους αποφασισμένους έγινε πραγματικότητα. Υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι με τον λόγο και τις ιδέες τους ενέπνευσαν κόσμο να αγωνιστεί. Άνθρωποι που αμύνθηκαν για την χώρα με όποιο κόστος αποτρέποντας κάθε εχθρική επίθεση που θα έβαζε τέλος στο αγώνα. Άνθρωποι οι οποίοι προτίμησαν να χάσουν τη ζωή τους με το χειρότερο τρόπο αντί να παραδοθούν στους εχθρούς. Άνθρωποι οι οποίοι επένδυσαν όλη τη περιουσία τους στην βελτίωση του οπλισμού και του στόλου. Άνθρωποι που με ευφυέστατους τρόπους κατάφεραν να εμποδίσουν την άφιξη των εχθρικών πλοίων στα εδάφη μας. Άνθρωποι που παρ’ όλο που δεν κατάγονταν από την Ελλάδα ρίχτηκαν στον αγώνα, ήταν στο πλευρό μας σε μερικές από τις πιο δύσκολες συγκρούσεις  με τους εχθρούς και έκαναν τα πάντα για να την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας μας. Άνθρωποι με ελάχιστη μόρφωση αλλά με δυνατή μνήμη που βοήθησαν στην καταγραφή της ιστορίας του έθνους μας. Λαμβάνοντας υπόψη τους άθλους όλων αυτών των ηρώων και ακούγοντας τον εθνικό μας ύμνο σκέφτομαι πόσοι άνθρωποι πέθαναν για την ελευθερία μας. Σήμερα 200 χρόνια μετά είμαστε εδώ και γιορτάζουμε την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.

Άλκις Μέξης Β’2

Τέχνη

Έργα μαθητών Γ' Γυμνασίου για την Ελληνική Επανάσταση

ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΥ ΕΛΕΝΑ

Θ. Κολοκοτρώνης, ζωγραφική σε tablet


ΚΟΛΟΜΠΑΝΙ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΛΕ

«Η Ελλάς στα ερείπια του Μεσολογγίου»,

έργο του Ε.Ντελακρουά


ΖΙΖΕΛ ΣΑΛΤΙΕΛ


ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΑ

«Η Ελλάς ευγνωμονούσα», έργο του Θεόδωρου Βρυζάκη

 


ΚΑΡΑΔΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

«Ο Νικολάκης Μητρόπουλος υψώνει την ελληνική σημαία στο φρούριο των Σαλώνων»,

έργο του Louis Dupre


HEI BEI CHEN

«Η δόξα των Ψαρών», έργο του Νικολάου Γύζη


ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΛΗ

Μεικτή τεχνική σε καμβά


ΡΟΥΣΣΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

«Tableau vivant», έργο του Λ. Λιπαρίνι, Έλληνας αγωνιστής

 


ΚΙΤΣΕΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ζωγραφική σε tablet


ΦΕΛΟΥΡΗ ΔΑΝΙΕΛΑ


Οι μαθητές της Γ' Δημοτικού αποτυπώνουν παραδοσιακές φορεσιές

 

ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

Α' ΔHMOTIKOY | ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης του 1821 οι μαθητές της Α΄ δημοτικού προσέγγισαν την ιστορική περίοδο της επανάστασης μέσα από ποικίλες δράσεις. Γνώρισαν τα σημαντικότερα γεγονότα και τις μάχες της περιόδου αυτής μέσα από την προβολή παρουσιάσεων, βίντεο και την ανάγνωση παραμυθιών. Στη συνέχεια, προσέγγισαν την έννοια του ήρωα και συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά που κάνουν έναν άνθρωπο ήρωα, περνώντας με αυτόν τον τρόπο στην παρουσίαση της ζωής και του έργου των σημαντικότερων πρωταγωνιστών της επανάστασης.

Ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την «πινακοθήκη» με ένα μικρό δείγμα από τα έργα τους:
https://padlet.com/daniellaapostolaki/7sr6qfhyog535bkp

Α' ΔHMOTIKOY | ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Γίνομαι κομμάτι ενός πίνακα

Στo πλαίσιo του εορτασμού των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές επεξεργάστηκαν τον πίνακα του Νικόλαου Γύζη “Το Κρυφό Σχολειό”. Επιλέγοντας μια από τις μορφές του πίνακα και ανιχνεύοντας τη σκέψη του ήρωα, οι μαθητές κλήθηκαν να τον αναπαραστήσουν και να γίνουν οι ίδιοι κομμάτι της εικόνας.

Με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής Χρύσας Μιχαλακίδη

Μουσική

Έργο της Μαρίας Βιολέτας Ιμπάνεζ Λόπεζ, μαθήτριας τους IB1.

“Εμπνευσμένη από τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς κυριότερα από τον τσάμικο και τον καλαματιανό οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν στα κλέφτικα τραγούδια καθώς και βαθιά επηρεασμένη από το έργο Ελλήνων συνθετών όπως του Νίκου Σκαλκώτα, Μάνου Χατζιδάκι, Γιάννη Κωνσταντινίδη, Πέτρου Πετρίδη και άλλων που αξιοποίησαν την παραδοσιακή μουσική και ύμνησαν τα ελληνικά ακούσματα. Με αυτό τον τρόπο επέλεξα την φόρμα της σουίτας προκειμένου να μπορέσω να παρουσιάσω μεγαλύτερο μέρος των χορών καθώς η σουίτα ως μουσική φόρμα, αποτελείται από διαφορετικούς χορούς. Σημείο εκκίνησης ήταν η μελωδία και τα τροπικά χαρακτηριστικά του τραγουδιού «κλέφτικη ζωή».”

Μαρία Βιολέτα Ιμπάνεζ Λόπεζ

 

Τσάμικος

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος

 

Συμμετέχουν

Γκοτσοπούλου Φαίη (φωνή) IB 1

Μαζαράκη Δήμητρα (φωνή & φλάουτο) Β’ Γυμνασίου

Μαραγκουδάκη Έμμα (φωνή) Β’ Γυμνασίου

Χαρατζοπούλου Αγγελική (φωνή) Β’ Γυμνασίου

 

Συντονισμός, μίξη, πιάνο, κρουστά: Φαίη Ηλιοπούλου, καθηγήτρια Μουσικής Γυμνασίου, Λυκείου, IB)

 

L.V. Beethoven – Turkish March(from the Ruins of Athens) , στο πιάνο ο μαθητής Γ’ Γυμνασίου, Φίλιππος Μαράτος.

“Με αφορμή την εργασία της Ιστορίας για τις πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης, μελέτησα τη Μουσική κατά τη διάρκεια της Επανάστασης και πιο συγκεκριμένα πως ο αγώνας των Ελλήνων για ανεξαρτησία ενέπνευσε πολλά και σημαντικά έργα σε μουσουργούς της Δυτικής Ευρώπης. Μέσα από την έρευνα μου ήρθα σε επαφή με πολλά και σπουδαία έργα της κλασικής περιόδου τα οποία με ενέπνευσαν. Ένα από αυτά είναι το Turkish March, μέρος του έργου “Τα συντρίμια της Αθήνας” του L.V.Beethoven το οποίο και θέλησα να παίξω στο πιάνο.”

Φίλιππος Μαράτος

 

Σχεδίαση

Πληροφορική / Τεχνολογία

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Σχεδίασης, και ακολουθώντας τα βήματα ανάπτυξης ενός project με βάση το Design Cycle, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου ανέπτυξαν διαδραστικές ψηφιακές εφαρμογές. Το περιεχόμενο των εφαρμογών συνδυάζει τα γνωστικά αντικείμενα της Ιστορίας και της Γεωγραφίας.

Τιμώντας την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, οι εφαρμογές των μαθητών μας εστιάζουν στο να μας κάνουν γνωστά τα σημαντικότερα γεγονότα και τους πρωταγωνιστές  της ιστορικής αυτής περιόδου.

Ψηφιακά Μουσεία από τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού

Log in with your credentials

Forgot your details?