Συνεργάτες

Δημήτρης Ρογκάλας
Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης

Δρ. Δημήτρης Ρογκάλας, PhD

BEng MSc DIC IEE

 

Ο Δημήτρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982. Ολοκλήρωσε το BEng in Electrical & Electronic Engineering στο Birmingham το 2003. Στη συνέχεια έκανε MSc in Telecommunications στο UCL το 2004 και MSc in Biomedical Engineering στο Imperial College το 2005. Η διδακτορική διατριβή του εκπονήθηκε στο τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στον τομέα της βιοϊατρικής την οποία ολοκλήρωσε το 2009.

Επί σειρά ετών (2005-2015) ήταν ερευνητής του εργαστηρίου Μικροκυμάτων και Οπτικών Ινών του ΕΜΠ, όπου έχει εργαστεί ως συνεργάτης σε σειρά ερευνητικών έργων, εθνικών και ευρωπαϊκών, με βασικούς θεματικούς άξονες ICT, Health, Society και Science Education. Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών συνεργάστηκε σε ευρωπαϊκά προγράμματα με την Ά ΩΡΛ Κλινική της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Από το 2016 ανέλαβε τη λειτουργία του νεοσύστατου τμήματος έρευνας και ανάπτυξης του CGS. Οι δράσεις του τμήματος εστιάζονται στους τομείς της έρευνας και της καινοτομίας σε εκπαιδευτικά θέματα. Η διεπιστημονική φύση του εκπαιδευτικού προγράμματος δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ερευνητικών έργων σε πολλούς κλάδους όπως ICT, κοινωνιολογία, STEM, Βιοϊατρική, συγκοινωνιολογία, ιατρική, μηχανική κοκ.

Παράλληλα από το 2005 μέχρι και σήμερα έχει υπό την ευθύνη του τη συνολική διαχείριση της εταιρίας Τουριστικές Επιχειρήσεις ΑΕΕ, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα του τουρισμού με πολλαπλές δραστηριότητες.  

Από το 2005 είναι μέλος του ΤΕΕ, του IEE, του IEEE και του ΞΕΕ.

Περικλής Μπακογεώργιος
Καθηγητής Φυσικής

Από πολύ μικρή ηλικία ο Δρ. Περικλής Μπακογεώργος ήθελε να γίνει πυρηνικός φυσικός. Έτσι δεν έχανε ποτέ τις επισκέψεις του σχολείου στο Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών, ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, όπου είχε ατέλειωτες συζητήσεις  με τους ερευνητές εκεί . Το όνειρο της παιδικής του ηλικίας τον οδήγησε να σπουδάσει φυσική στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που ήταν στην πρωτοπορία της πυρηνικής φυσικής εκείνη την εποχή. Εκεί γνώρισε διακεκριμένους  καθηγητές τόσο στην Κβαντική όσο και στην Πυρηνική φυσική και έγινε ερευνητικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου. Αργότερα, μετά από εξετάσεις, κέρδισε ερευνητική υποτροφία από  το Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών, ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ. Η ερευνητική του εργασία ήταν κυρίως πάνω στην φασματοσκοπία ακτινών-γ.  H Διδακτορική του Διατριβή ήταν πάνω στην μελέτη των σταθμών υψηλού σπίν των πυρήνων 67και 69.  Η ερευνητική του εργασία ολοκληρώθηκε στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης στην Ολλανδία. Τα αποτελέσματα της εργασίας δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Physical Review C.

Εμπνευσμένος από την αγάπη του πατέρα του για την διδασκαλία (που ήταν δάσκαλος σε δημόσιο δημοτικό σχολείο), ο Δρ. Μπακογεώργος άρχισε να διδάσκει Φυσική μετά την ολοκλήρωση της Διδακτορικής του διατριβής. Είναι καθηγητής φυσικής στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στο ΙΒ DP για περισσότερα από 20 χρόνια, όπου και θεωρείται από τους πρωτοπόρους καθηγητές φυσικής στο ΙΒ στην Ελλάδα.

Σήμερα ο Δρ. Μπακογεώργος είναι καθηγητής φυσικής στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στο ΙΒ DP  του CGS.  Επίσης είναι συντονιστής των Ερευνητικών Εργασιών των μαθητών της Α΄ λυκείου.  Έχει οργανώσεις πολλές επισκέψεις μαθητών του σχολείου στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών, CERN, στη Γενεύη της Ελβετίας, όπου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με πρωτοπόρους καθηγητές απ’ όλο τον κόσμο.

 

Περιοχές ενδιαφερόντων:
Μουσική ( ντράμερ σε Rock συγκρότημα), Λογοτεχνία, και κινηματογράφος.

Διδακτική εμπειρία:
Φυσική (20+ χρόνια)  Γυμνάσιο, Λύκειο και ΙΒ DP (13-18 ετών)

Γλώσσες Languages:
Ελληνικά, Αγγλικά

Βάνια Σύρμου
Φιλόλογος, MSc, Συγγραφέας, Μεταφράστρια

Σπούδασε κλασσική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και εργάζεται ως φιλόλογος στο CGS. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές τις σπουδές στο πρόγραμμα «Φύλο και νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας» του τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου του Αιγαίου.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δημιουργικής γραφής στο Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής του τομέα Παιδαγωγικής του τμήματος Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, στο Βρετανικό Συμβούλιο Αθήνας, στους εκδοτικούς οίκους Πατάκη και Κέδρου καθώς και σε ημερίδες που οργάνωσαν τα τμήματα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής. Υπήρξε μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του «Λογοτεχνικού Εργαστηρίου» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Πανελλήνιου Δικτύου για τη Ρητορική στην Εκπαίδευση .

Έχει συμμετάσχει με επιστημονικές ανακοινώσεις: στις Ε΄(1994), Ζ΄(1998) και ΙΓ΄(2010) Επιστημονικές Συναντήσεις Νοτιανατολικής Αττικής , στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Δημιουργική Γραφής» από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (2016), στο Διεθνές Συνέδριο: «Λογοτεχνική Ανάγνωση στο Σχολείο και στην Κοινωνία» από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (2018), στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Η Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας από το Ε.Κ.Ε.ΔΙ.Σ.Υ (2020), στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα από το Ε.Κ.Ε.ΔΙ.Σ.Υ (2021), στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα από το Ε.Κ.Ε.ΔΙ.Σ.Υ (2022). Οι επιστημονικές της ανακοινώσεις έχουν δημοσιευτεί στα αντίστοιχα πρακτικά των συνεδρίων.

Άρθρα της με θέμα την αρχαία ελληνική και λατινική γραμματεία, τη νεοελληνική λογοτεχνία και το θέατρο έχουν δημοσιευτεί στα φιλολογικά και εκπαιδευτικά περιοδικά: Τετράδια Ευθύνης, Φιλολογική, Θεατρογραφίες, Σύγχρονη Εκπαίδευση, Culture. Journal of culture in Tourism, Art and Education..

Διηγήματά της έχουν βραβευτεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και δημοσιευτεί στα λογοτεχνικά ηλεκτρονικά περιοδικά και ιστολόγια: Fractal, Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι, Φρέαρ, τοβιβλίο.net, Book Press, diastixo.gr, Θράκα, Περί Ου, Literature.gr, Μανδραγόρας, Χάρτης, Eyelands Portal, CultureBook, Booksitting.

Από τις εκδόσεις Μπιλιέτο κυκλοφορεί η Συλλογή διηγημάτων της "Τερματικός Σταθμός και άλλα διηγήματα" (2019) και από τις εκδόσεις Ιωλκός η Συλλογή διηγημάτων «Camera Obscura»(2023) .

Επίσης διηγήματά της περιλαμβάνονται στην «Ανθολογία μικρού διηγήματος για τη νύχτα» από τις εκδόσεις κύμα (2017), στην Aνθολογία διηγήματος "Παράξενες Ιστορίες με γάτες" από τις εκδόσεις κύμα (2017), στην Ανθολογία διηγήματος "Λόγος του '18" από τις εκδόσεις tovivlionet

(2019), στην Ανθολογία διηγήματος "Ιστορίες της Άνοιξης" από τις εκδόσεις Παράξενες μέρες (2019), στην Ανθολογία διηγήματος «Γύρω στα μεσάνυχτα» από τις εκδόσεις Παράξενες μέρες (2019, στην Ανθολογία διηγήματος "Διηγήματα Εγκλεισμού" από τις εκδόσεις Άπαρσις (2020), στην Ανθολογία Μικροδιηγήματος "Με μια σχεδία" από τις εκδόσεις Παρατηρητής Books (2020), στην Ανθολογία διηγήματος "Μέρες του 2020" από τις εκδόσεις Παράξενες μέρες (2020), στην Ανθολογία διηγήματος "Μένουμε σπίτι" από τις εκδόσεις Ωκεανός (2021), στην Ανθολογία διηγήματος "Συνομιλίες με τα πρόσωπα του 1821. 21 συγγραφείς για το ΄21 από τις εκδόσεις 24 γράμματα(2021), στην Ανθολογία μικροδιηγήματος "Μικρές ιστορίες ετεροτοπίας" Ετεροτοπία. Ανοικτή βιβλιοθήκη e-book(2022).

Χαϊκού δικά της έχουν δημοσιευτεί στα λογοτεχνικό ηλεκτρονικά ιστολόγια: diastixo.gr, booksitting.gr , Περί ου, CultureBook, στα Καλλιτεχνικά Ημερολόγια 2018 και 2019 των εκδόσεων tovivlionet και στο Ποιητικό ημερολόγιο 2021 "Με το βλέμμα των παιδιών" των εκδόσεων Άπαρσις, στο Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2021 των εκδόσεων Κέφαλος και στην Ανθολογία «Τα χαϊκού της Άνοιξης» των εκδόσεων Ανεμολόγιο, 2021.

Οι μεταφράσεις της από την αγγλόφωνη λογοτεχνία (έργα των: Βιρτζίνια Γουλφ,΄Άλις Γουόκερ, Ντ. Χ. Λώρενς, Κάθρην Μάνσφηλντ, Τζέιν Μπόουλς, Όσκαρ Ουάιλντ, Έντγκαρ Άλαν Πόε, Τζαίημς Τζόυς, Ε. Μ. Φόστερ, Έρνεστ Χέμινγουέι, Σάμουελ Μπέκετ, Τενεσσή Ουίλλιαμς) κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μπιλιέτο.

Θώμη Συρούκη
Φιλόλογος, MSc, Συντονίστρια ΙΒ ΜΥΡ Άτομα & Κοινωνίες

H Θώμη Συρούκη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ, στο τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (2006) με κατεύθυνση ειδίκευσης, Ψυχολογία. Το 2013 ολοκλήρωσε με «Άριστα» το διετές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα (MSc) του ίδιου τμήματος στον τομέα της Πειραματικής Παιδαγωγικής με τίτλο «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου». Ακολούθησε την κατεύθυνση «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία», όπου ασχολήθηκε με τα αναλυτικά προγράμματα, τη δημιουργία διδακτικών σχεδίων και εκπαιδευτικών σεναρίων.

Δημοσίευσε τη διπλωματική της εργασία στο «7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», με τίτλο «Η πολυτροπικότητα και ο ψηφιακός γραμματισμός στο μάθημα της Ν. Γλώσσας». Ερευνητικά, ασχολήθηκε με την κριτική ανάλυση και αξιολόγηση σχολικού εγχειριδίου, με μεταφράσεις και αναστοχασμούς παιδαγωγικών άρθρων, καθώς και με έρευνες δράσης κατά τη διάρκεια της διδακτικής πρακτικής.

Έχει πιστοποιηθεί επίσης, ως Ειδική Παιδαγωγός σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπό το συντονισμό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ετήσια εξειδίκευση, 2009-10) και της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

Είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Ελλάδα και συμμετέχει σε δράσεις μέσα από ρητορικές ομάδες εκπαιδευτικών. Έχει ασχοληθεί ενεργά με το πρόγραμμα Εικονικών Δικών-Πρωταγόρας, με την προετοιμασία και οργάνωση μαθητών για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Η Ιστορία είναι ένα μάθημα που αγαπά ιδιαίτερα, κυρίως στην προσέγγισή της με βιωματικό τρόπο. Τεχνικές θεάτρου, δραματοποιήσεις, ιστορικό ντοκιμαντέρ και χρήση άλλων οπτικοακουστικών μέσων είναι μερικοί από τους τρόπους που προσεγγίζει την ιστορική γνώση και αφήγηση στη μαθησιακή διαδικασία.

Διδάσκει από το 2007 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 2015 είναι Φιλόλογος στο Γυμνάσιο (MYP) και Λύκειο του CGS και συντονίστρια των ανθρωπιστικών μαθημάτων (IB MYP Individuals & Societies).

Δήμητρα Ζουδίου
Καθηγήτρια Βιολογίας

Η κα Δήμητρα Ζουδίου σπούδασε Βιολογία στο Τμήμα Βιολογίας του Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα τελευταία 20 χρόνια εργάζεται ως καθηγήτρια βιολογίας στο στα Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα (CGS). Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη νευροβιολογία και την εφαρμογή των πορισμάτων της στην εκπαιδευτική πράξη, τόσο από την πλευρά των καθηγητών όσο και των μαθητών, έτσι ώστε η διαδικασία της μάθησης να γίνει πιο αποδοτική. Παρακολουθεί μεταπτυχιακό πάνω στην Κοινωνική Παιδαγωγική, τις Κοινωνικές Νευροεπιστήμες και την Εκπαίδευση, στο ΕΚΠΑ.

Κωνσταντίνος Αρλετής
Καθηγητής Μαθηματικών

Ο Κωνσταντίνος Αρλετής είναι απόφοιτος του CGS. Απόφοιτος του τμήματος Μαθηματικών της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ. Με μεταπτυχιακές σπουδές στα Οικονομικά και στη διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Παρακολούθησε το Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών μαθηματικών του ΕΚΠΑ . Έχει πιστοποιηθεί ως ειδικός παιδαγωγός σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών και αποτέλεσε μέλος της ομάδας του Δρ. Καραγιαννάκη στην στάθμιση του μαθηματικού εργαλείου MaThPro. Έχει πιστοποίηση στην μέθοδο Braille και παρακολουθεί το 4ο έτος νοηματικής γλώσσας και είναι πιστοποιημένος από τις εταιρείες Apple , Samsung , LG , HTC και Sony . Μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και συνδιαχειριστής δημοσιογραφικού site.

Ιωάννης Παπουτσής
Εντεταλμένος Ερευνητής

I am an electrical and computer engineer with a research focus on the field of Earth Observation and geoinformatics through the processing of big volumes of satellite and geospatial data. I hold a PhD on the use of advanced satellite interferometry techniques. I have a deep understanding of the Copernicus flagship programme, being the Operations Manager of the Greek node of European Space Agency Hubs that distribute Sentinel data, as well as a Copernicus Emergency Management Services Manager for Risk and Recovery. My current research focuses on the exploitation, management and processing of big satellite data, and the use of artificial intelligence/deep learning for the development of operational services using Earth Observation and geo-information based on novel information technologies, with emphasis on disasters management. I have participated to 36 research projects funded main from EC (H2020 and FP7),ESA and Copernicus initiatives, from which 11 as a PI or a co-PI. Currently I am the coordinator of the H2020 project DeepCube that focuses on AI pipelines forCopernicus data. I have co-authored 28 research articles in peer-reviewed journals and have 838 citations. My current Google Scholar h index is 15. I was part of the team that won the first prize at the 2014 Copernicus Masters Competition for platform FireHub.

Σωτήρης Πίκουλας
Δημοσιογράφος, Σύμβουλος επικοινωνίας

Ο Σωτήρης Πίκουλας είναι δημοσιογράφος, πολιτικός συντάκτης σε ελληνικά ΜΜΕ, μέλος της ΕΣΗΕΑ αλλά και σύμβουλος επικοινωνίας. Μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνιολογία με Μaster στην Οργανωτική και Οικονομική Ψυχολογία. Ασκεί το επάγγελμα του δημοσιογράφου από το 2004, καλύπτοντας σημαντικές περιόδους της οικονομικής και πολιτικής ζωής του τόπου. Την τρέχουσα περίοδο αρθρογραφεί στην οικονομική ιστοσελίδα bankingnews.gr, στην εφημερίδα Political, ενώ εκτελεί και χρέη συμβούλου επικοινωνίας στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Φωτεινή Καλογερογιάννη
Δρ. Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια

Η Φωτεινή Καλογερογιάννη είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ιδίου πανεπιστημίου και στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και από το 2020 είναι διδακτόρισσα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής.

Συμμετέχει από το 2014 έως σήμερα σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα για την ένταξη και την εκπαίδευση των μαθητών/τριών Ρομά και σε προγράμματα επιμόρφωσης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και συμβουλευτική. Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια στον ιδιωτικό τομέα με αντικείμενο διδασκαλίας το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις τάξεις του Λυκείου. Από το 2020 συνεργάζεται με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών/τριών του ΠΜΣ «Θεωρία, Πράξη & Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, κατεύθυνση: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» και για τη διδασκαλία μαθημάτων με αντικείμενο τη διαπολιτισμική εκπαίδευση με το ΠΜΣ «Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική και Διά Βίου Εκπαίδευση» του ΕΚΠΑ ως διδάσκουσα στο πλαίσιο του μαθήματος «Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική» και ως εποπτεύουσα της πρακτικής άσκησης φοιτητών/τριών του μεταπτυχιακού προγράμματος. Ακόμη, συμμετέχει ως συνδιδάσκουσα στο μάθημα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» στο πλαίσιο του ΠΜΣ Διαπολιτισμική Επικοινωνία του ΑΠΘ. Από το 2021 εκπονεί τη μεταδιδακτορική της έρευνα στο τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν στη διαπολιτισμική επικοινωνία, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση με έμφαση στη διαμόρφωση της ιδιότητας του πολίτη, στη διδακτική της γλώσσας σε περιβάλλοντα πολιτισμικής ετερότητας και στην ιστορική έρευνα με την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας.

Βάνια Τσατά
Μεταδιδακτορική ερευνήτρια

Η Δρ. Βάνια Τσατά σπούδασε Βιολογία στο Τμήμα Βιολογίας του Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 2012 μετακόμισε στη Δρέσδη της Γερμανίας όπου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Αναγεννητική Βιολογία και Ιατρική. Στη συνέχεια, εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή για την οποία μελέτησε την αναγέννηση της σπονδυλικής στήλης. Το 2019, επέστρεψε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στο εργαστήριο του Δημήτρη Μπέη στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) ως ματαδιδακτορική ερευνήτρια. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα προγράμματα με στόχο την επικοινωνία της έρευνας στο ευρύ κοινό αλλά και σε μαθητές διαφόρων τάξεων.

Λουίζα Γιαννούδη
Επίκουρη καθηγήτρια / Βιολόγος, Δρ. Κτηνιατρικής

Η Δρ Λουίζα Γιαννούδη είναι Μεταδιδάκτορας/Βοηθός Έρευνας και εργάζεται στο Ελληνικό Κέντρος Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) στο Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας ως χημικός ωκεανογράφος έχοντας εξειδίκευση στην ωκεανογραφία και τη βιοτεχνολογία. Η εργασία της επικεντρώνεται στη θαλάσσια επιστήμη και στην ανάπτυξη βιοαισθητήρων χρησιμοποιώντας αναλυτικές τεχνικές χημείας, έχοντας ενδιαφέρον τόσο για την οργανική όσο και για την ανόργανη θαλάσσια έρευνα στη χημεία καθώς και για τη διαχείριση έργων που χρηματοδοτούνται κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή τη στιγμή είναι βοηθός έρευνας στον τομέα της χημείας του συστήματος οξίνισης/ανθρακικών και εργάζεται κυρίως με την ανάλυση διακριτών δειγμάτων τόσο για την αλκαλικότητα όσο και για το διαλυμένο ανόργανο διοξείδιο του άνθρακα (επιστημονικά έργα KAUST Coastal Monitoring, CLIMPACT, GLAYKI, MedSeA, Copernicus MED in-situ TAC). Κατέχει πτυχίο BSc (1997-2000) στην Ωκεανογραφία με χημεία από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, μεταπτυχιακό (2001) στην ωκεανογραφία από το Κέντρο Ωκεανογραφίας του Southampton και διδακτορικό δίπλωμα (2005) από το Πανεπιστήμιο του Cranfield στον τομέα της τεχνολογίας βιοαισθητήρων. Τέλος έχει εργαστεί και ως βοηθός διαχείρισης προγραμμάτων σε πέντε Ευρωπαϊκά έργα, τα «IRIS-SES», «PERSEUS», «ActionMed», «MEDCIS» και «MEDREGION» υπό τη ΓΓ Περιβάλλοντος και τη ΓΓ Έρευνας και Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αντίστοιχα.

Ερασμία Καστανίδη

Η Δρ Ερασμία Καστανίδη είναι Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ). Έχει εξειδίκευση στα κοινωνικά και οικολογικά συστήματα και τις σχέσεις ανθρώπου και φύσης. Προκαλώντας τους παραδοσιακούς διαχωρισμούς της έρευνας, προτιμάει μικτές μεθόδους έρευνας (ποιοτικές και ποσοτικές) με συμμετοχικές διαδικασίες και παιχνίδια. Υπήρξε η επικεφαλής του Ελληνικού Εργαστηρίου Multi-Actor στο έργο COASTAL και η Συντονίστρια Πλατφόρμας Γνώσης για το Ερευνητικό πρόγραμμα BlueMed CSA, για την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας BlueMed, καθώς και βοηθός στην ανάπτυξη των Σχεδίων Δράσης των BlueMed Young Communication Ambassadors. Απέκτησε το διδακτορικό της το 2018 από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου μελέτησε τους δεσμούς μεταξύ της παροχής των οικοσυστημικών υπηρεσιών και των κοινωνικών αξιών και αναγκών που καθορίζουν τη χρήση αυτών. Επιπλέον, ήταν υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την ανάλυση της Έρευνας Ελλήνων Πολιτών σε σχέση με της αντιλήψεις τους για την κατάσταση των ωκεανών, των θαλασσών και των εσωτερικών υδάτινων σωμάτων στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την προτεινόμενη αποστολή Starfish 2030 με στόχο Υγιείς Ωκεανούς, Θάλασσες Παράκτια και Εσωτερικά ύδατα. Επιπλέον, έχει εμπειρία στο σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού, εντός και εκτός της τάξης, για την προώθηση των δεσμών μεταξύ πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος.

Χάρης Ιωάννου
Διευθυντής Προϊόντων Μηχανικής Μάθησης και Φωνητικής Αναγνώρισης στην Google, Απόφοιτος CGS

Ο Χάρης, δραστηριοποιείται στην Νέα Υόρκη, σε ένα αντικείμενο που συνδυάζει τη μηχανική μάθηση και τη διαχείριση προϊόντων σε εφαρμογές αναγνώρισης φωνής. Στην ηλικία των 15 ετών, εφηύρε ένα εξωσκελετικό γάντι, το οποίο ενισχύει και υποστηρίζει τη δύναμη της ανθρώπινης παλάμης για άτομα που πάσχουν από αναπηρίες του άνω χεριού, και τιμήθηκε παγκοσμίως, τόσο από την Google όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι κάτοχος πτυχίου MSc στην Πληροφορική, με εξειδίκευση στη Μηχανική Μάθηση από το Columbia University της Νέας Υόρκης, καθώς και πτυχίων MSc & BSc Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Έχει συμπεριληφθεί στη λίστα των «30 κάτω των 30 ετών», τόσο του Περιοδικού Forbes, όσο και της Καθημερινής.

Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο πανεπιστήμιο, ο Χάρης ίδρυσε 3 νεοσύστατες εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας, με αντικείμενο την ηλεκτρονική υγεία & τα wearables, την ιδιωτικότητα & την κυβερνοασφάλεια, και τα εκπαιδευτικά παιχνιδιών αντίστοιχα. Είναι κάτοχος 2 διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στη ρομποτική, συγγραφέας 2 δημοσιεύσεων στη μηχανική μάθηση και ιδρυτικό μέλος του ReGeneration, του μεγαλύτερου προγράμματος πρακτικής άσκησης στην Ελλάδα.

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνίο

Το Εργαστήριο Βιοϊατρικής Τεχνολογίας (ΕΒΙΤ) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δημιουργήθηκε το 1990 και από το 2001 αποτελεί θεσμοθετημένο εργαστήριο της Σχολής (ΦΕΚ, Αρ. Φύλλου 66, 6 Απριλίου 2001). Κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι να υπηρετεί εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνωστικά αντικείμενα της Βιοϊατρικής Τεχνολογίας και των εφαρμογών της, ιδίως δε στους επιστημονικούς τομείς της εμβιομηχανικής, της βιορρεολογίας-κλινικής αιμορρεολογίας, της κλινικής μηχανικής, της ιατρικής απεικόνισης-επεξεργασίας βιοσημάτων και εικόνας, των βιοαισθητήρων, της τηλεματικής, της ιατρικής πληροφορικής, των νευρωνικών δικτύων, των αλληλεπιδράσεων ακτινοβολίας-ιστών, της τεχνολογίας υπερήχων, της εικονικής πραγματικότητας και της τεχνολογίας αποκατάστασης-ρομποτικής και αυτοματισμών. Το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο του Εργαστηρίου εκτελείται μέσα στο πλαίσιο της Σχολής ΗΜΜΥ καθώς και του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ) του ΕΜΠ στο οποίο το ΕΒΙΤ συμμετέχει.

 

Οι κύριες δραστηριότητες του Εργαστηρίου καλύπτουν τομείς που σχετίζονται με τη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα σε εξειδικευμένα θέματα βιοϊατρικής τεχνολογίας. Ειδικότερα, οι δραστηριότητες του εργαστηρίου επικεντρώνονται στην ανάπτυξη προϊόντων για τελική χρήση καθώς και την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στον τομέα της Υγείας.

 

Στο πλαίσιο της ευρύτερης δυναμικής ερευνητικής δραστηριότητάς του, το Εργαστήριο έχει αναπτύξει στενή συνεργασία με πλήθος ελληνικά και διεθνή πανεπιστημιακά εργαστήρια, εταιρείες και φορείς υγείας. Το Εργαστήριο συμμετέχει επίσης σε σημαντικό αριθμό ερευνητικών, ανταγωνιστικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο έχοντας ολοκληρώσει πάνω από 120 επιδοτούμενα Ευρωπαϊκά και δεκάδες εθνικά έργα. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του το εργαστήριο έχει αποκτήσει μία σημαντική τεχνολογική υποδομή στους τομείς ενδιαφέροντός του, είτε μέσω των ερευνητικών προγραμμάτων στα οποία συμμετείχε και συμμετέχει είτε αξιοποιώντας τους πόρους που του αναλογούν από τα κονδύλια ενίσχυσης εργαστηριακού εξοπλισμού του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ. Οι κύριοι τομείς επιστημονικής έρευνας του εργαστηρίου περιλαμβάνουν:  Ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης ιατρικών δεδομένων με τεχνολογίες  Internet/Intranet

 

Ανάπτυξη λογισμικού και υλοποίηση εφαρμογών ιατρικής πληροφορικής

Εφαρμογές τηλεματικής στο χώρο της υγείας

Ασφάλεια δεδομένων

Νευρωνικά δίκτυα στην ιατρική και την υγεία

Βιοαισθητήρες – βιομετρικές τεχνολογίες

Ψηφιακή επεξεργασία ιατρικής εικόνας

Ψηφιακή επεξεργασία βιοσημάτων

Εφαρμογές ρομποτικής στη θεραπεία αποκατάστασης

Βιορρεολογία – κλινική αιμορρεολογία

Εικονική πραγματικότητα στην ιατρική και την υγεία

 

Ως προς την εκπαιδευτική του δραστηριότητα, το εργαστήριο διδάσκει στους φοιτητές της Σχολής   Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 5 προπτυχιακά μαθήματα τα οποία ανήκουν στη ροή μαθημάτων “Βιοϊατρική Τεχνολογία”. Επίσης διδάσκονται 3 μεταπτυχιακά μαθήματα, ένα από τα οποία στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΜΠ (Βιοϊατρική Μηχανική) ενώ τα άλλα δύο στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Βιοϊατρική Τεχνολογία του Ε.Μ.Π. και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. Μέχρι σήμερα, στο εργαστήριο έχουν περατωθεί περί τις 300 διπλωματικές εργασίες και 55 διδακτορικές διατριβές, ενώ έχουν δημοσιευθεί πάνω από 400 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Αυτή τη στιγμή εκπονούνται στο εργαστήριο 11 διδακτορικές διατριβές.

Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών έχοντας ως βασικούς του στόχους να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση με την έρευνα και τη διδασκαλία και  να συντείνει στη διαμόρφωση υπεύθυνων ανθρώπων με επιστημονική κοινωνική, πολιτισμική και πολιτική συνείδηση και να παρέχει τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία έχει αναπτύξει εξειδικευμένα αλλά και διεπιστημονικά υψηλού επιπέδου προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών που πλαισιώνουν ένα ευρύτατο φάσμα επιστημονικών χώρων. Τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Αθηνών και οι αντίστοιχοι τομείς τους, λειτουργούν μέσα σε 9 ευρύτερες ακαδημαϊκές μονάδες, που φέρουν τον τίτλο Πανεπιστημιακές Σχολές.  Το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στα πλαίσια της αποστολής του, συμβάλλει επίσης στην αντιμετώπιση της ανάγκης για συνεχιζόμενη εκπαίδευση και διαρκή επιμόρφωση των πολιτών.

Huawei Technologies, Co., Ltd.
Εταιρία κατασκευής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού
Η Huawei είναι ένας ηγετικός παγκόσμιος πάροχος υποδομών και έξυπνων συσκευών που αφορούν την τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών (ICT). Με ενσωματωμένες λύσεις σε τέσσερις βασικούς τομείς – δίκτυα τηλεπικοινωνιών, τεχνολογία πληροφοριών, έξυπνες συσκευές και υπηρεσίες cloud – η Huawei έχει στόχο να φέρει την ψηφιακή τεχνολογία σε κάθε άνθρωπο, σπίτι και οργανισμό για έναν πλήρως συνδεδεμένο, ευφυή κόσμο. Το 2019 η Huawei είναι πρώτη παγκοσμίως σε πωλήσεις τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού και δεύτερη σε πωλήσεις κινητών τηλεφώνων (smartphones). Η εταιρεία απασχολεί 194.000 υπαλλήλους σε περισσότερες από 170 χώρες από τους οποίους περίπου 80.000 ασχολούνται με την έρευνα και ανάπτυξη (R&D). Έχει 14 ερευνητικά κέντρα (R&D centers), πολλά από τα οποία σε Ευρωπαϊκές χώρες, και δαπανά στην έρευνα περίπου 15% των εσόδων της με στόχο να παραμείνει η ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο.
Growth Mindset

H Growth Mindset είναι μια εκπαιδευτική – τεχνολογική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην ενίσχυση και στην αξιολόγηση των συμπεριφοριστικών δεξιοτήτων (soft skills) σε παιδιά και σε ενήλικες.

Η φιλοσοφία της Growth Mindset δεν είναι απλά μία αποτελεσματική εκπαιδευτική προσέγγιση που μπορεί να παρακινήσει τα άτομα όλων των ηλικιών να δουλέψουν σκληρά για να πετύχουν τους στόχους τους και να τους βοηθήσει να σκέφτονται χωρίς περιορισμούς και στεγανά, αλλά είναι επίσης και τρόπος ζωής. Ένας τρόπος ζωής που οδηγεί στην απόκτηση πρακτικής γνώσης και εμπειρίας μέσω της άμεσης εμπλοκής μας με αυτή.

Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

The National Observatory of Athens (NOA) has been historically nominated by the Greek government as the sole institution in charge of natural disasters monitoring, with a clear mandate to conduct innovative research for the benefit of the Greek citizens. At global level it hosts, a) the UNESCO Chair for Natural Disasters, established within the framework of UNESCO-BRESCE, b) the Secretariat of the South Eastern European (SEE) Disasters Risk Assessment and Mitigation Network, and c) the Focal Point on the Global Earth Observing System of Systems (GEOSS), one of the four national GEO Offices in the World.

The Institute for Astronomy Astrophysics Space Applications & Remote Sensing (IAASARS) of NOA, through its systematic participation to EC and ESA-funded projects, has achieved a considerable excellence in the area of EO-based environmental and natural disaster monitoring and management during the last decade. It has been providing support for Emergency Planning and Emergency Support, and Disaster Recovery to Environmental Monitoring, Civil Protection and Public Governmental Authorities in Greece, while it has consistent participation to EC, ESA and Copernicus projects.

IAASARS is has a constant presence and activity in EO using space-borne and ground-based Remote Sensing techniques. The RS group of IAASARS focuses on scientific research and development of products and services related to environment dynamics assessment and on-going climate change, with the objective to monitor, study and assess the physical phenomena and natural disasters occurring at Earth’s environment. The research portfolio covers a broad spectrum of phenomena such as earthquakes, volcanoes, atmospheric hazards, fires, fire smoke, dust storms, air quality and impacts to human health, floods, landscape and ecosystem dynamics, plant ecophysiology, mineral exploration, urban heat island phenomena, and marine applications.

IAASARS/NOA develops innovative integrated observational solutions (i) allowing to a multitude of monitoring networks (space borne and ground-based) to operate in a complementary, unified and coordinated manner, (ii) creating archives and databases of long series of observations and derived higher level products, and (iii) making these observations and products available for exploitation with the involvement of stakeholders, scientists and/or institutional users, applicable for down-streaming to their specific needs.

Over the years, through the systematic participation to EC, ESA, Copernicus and national projects, NOA has consolidated state-of-the-art scientific equipment including a satellite ground station for missions Meteosat, NOAA/AVHRR, MODIS, NPP, FYI, MetOP and future NPOESS. NOA hosts the first Collaborative Ground Segment of the management and dissemination of data flows from the Sentinel family of satellites.

UNIVERSITE DE GENEVE
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το Πανεπιστήμιο της Γενεύης ιδρύθηκε το 1559 από τον Καλβίνο. Το πανεπιστήμιο εστιάζει ενεργά στη διδασκαλία, στην έρευνα και στην υπηρεσία προς την κοινότητα, ως πρωταρχικούς στόχους του. Το 2016, κατατάχθηκε 53ο παγκοσμίως από την Διεθνή Ακαδημαϊκή Κατάταξη των Πανεπιστημίων της Σαγκάης.

Όμιλος ΥΓΕΙΑ

Log in with your credentials

Forgot your details?