Design and Technology στην Α’ και Β Δημοτικού

Μέσα από το νέο μάθημα του Design και της Τεχνολογίας που εφαρμόστηκε φέτος για πρώτη φορά στην Α΄και στην Β΄Δημοτικού ανοίχτηκαν νέοι ορίζοντες στους μικρούς μας μαθητές όσον αφορά τη φιλοσοφία και την εφαρμογή του STEM (Science,  Technology, Engineering, Mathematics). Οι μαθητές υλοποίησαν μία σειρά από σχεδιαστικά projects, ακολουθώντας τα στάδια του Κύκλου Σχεδιαστικής Διαδικασίας (Engineering Design Cycle).

Συγκεκριμένα τα projects που υλοποιήθηκαν είναι τα ακόλουθα:

Σχεδιασμός και κατασκευή γυαλιών ηλίου (Α΄Δημοτικού)

Οι μαθητές σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα ζευγάρι γυαλιών χρησιμοποιώντας χρωματιστές ζελατίνες ώστε να μπορούν να βλέπουν το κόσμο κάθε φορά με διαφορετικό χρώμα. Πειραματίστηκαν με τις ζελατίνες, και τις συνδύασαν μεταξύ τους, τις έβαλαν κόντρα στο φως του ήλιου και έτσι ανακάλυψαν πώς δημιουργούνται νέα χρώματα. Τοποθετώντας ζελατίνες στο τζάμι της τάξης τους είδαν πώς περνά το φως του ήλιου από μέσα με αποτέλεσμα να επηρεάζει το φωτισμό του χώρου.
.
 1.Γυαλια Ηλιου Α Δημ

Τρισδιάστατη σχεδίαση στον Η/Υ – TinkerCad (Α΄ Δημοτικού)

Οι μαθητές χρησιμοποίησαν το λογισμικό Tinkercad και σχεδίασαν τρισδιάστατα παιχνίδια στον Η/Υ όπως: αυτοκινητάκια, ρομπότ, καραβάκια κλπ. Δούλεψαν με τις τρεις διαστάσεις όπως αυτές απεικονίζονται στην οθόνη και συνέθεσαν μία εννιαία τρισδιάστατη μορφή συνδιάζοντας διάφορα γεωμετικά στερεά μεταξύ τους. Μέσα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα συνδέουν την τεχνολογία με την καθημερινή τους ζωή (παιχνίδια).

 2.Τρισδιαστ. Σχεδίαση. TINKERCAD - A ΔΗΜ

Σχεδιασμός και κατασκευή ταΐστρας πουλιών (Α΄Δημοτικού)

Οι μαθητές, αφού παρατήρησαν τα πουλιά που υπάρχουν στην αυλή του σχολείου το Χειμώνα, ήρθαν αντιμέτωποι με το εξής πρόβλημα: Πώς θα ταϊσουμε τα πουλιά; Ακολούθησαν τον κύκλο της σχεδιαστικής διαδικασίας και τηρώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές που τους δόθηκαν σχεδίασαν και κατασκεύασαν ταϊστρες πουλιών χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά.

 3. Ταιστρες Πουλιών Α Δημ.

Σχεδιασμός και κατασκευή Pop Up Books (Α΄ Δημοτικού)

Οι μαθητές εμπνεόμενοι από πίνακες ζωγραφικής που τους δόθηκαν δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες. Σχεδίασαν και κατασκεύασαν τρισδιάστατα βιβλία (Pop Up Books) για να απεικονίσουν τρεις σκηνές της ιστορίας τους. Πειραματίστηκαν και έμαθαν να εφαρμόζουν απλούς μηχανισμούς λειτουργίας των Pop Up Books και να δημιουργούν τρισδιάστατες εικόνες.


Spaghetti and Marshmallows Towers 
(Β΄Δημοτικού)

 Οι μαθητές χρησιμοποίησαν 20 μακαρόνια – spaghetti – και 10 Marshmallows και κλήθηκαν να φτιάξουν μέσα σε 25 λεπτά τον ψηλότερο πύργο. Ο πύργος έπρεπε να στέκεται μόνος του και να ισορροπεί. Τα Marsh Mellows ήταν οι σύνδεσμοι και τα μακαρόνια τα δομικά στοιχεία. Ήταν μια πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα μέσα από την οποία οι μαθητές ανέδειξαν εφευρετικότητα επινοώντας τρόπους σύνδεσης και στήριξης.

 5. Spaggeti- Marsh mellows Tower Β ΔΗΜ.

Πιάνουμε τον άνεμο με το πανί ενός ιστιοφόρου (Β΄ Δημοτικού)

Οι μαθητές κλήθηκαν να λύσουν το εξής πρόβλημα: Πώς θα κινήσουν με τη βοήθεια του ανέμου μία χάρτινη σανίδα η οποία τρέχει πάνω σε δύο ράγες. Ακολούθησαν τον κύκλο σχεδιαστικής διαδικασίας και τηρώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές όπως επιλογή και χρήση δεδομένων υλικών, μέγεθος σκάφους κλπ, επινόησαν σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα πανί το οποίο προσάρμοσαν πάνω στη σανίδα. Με τη βοήθεια ενός ανεμιστήρα δοκίμασαν το design του πανιού τους και μέτρησαν πόσο μακριά κινήθηκε το ιστιοφόρο. Βελτίωσαν το design τους, ξαναδοκίμασαν και κατέγραψαν τις μετρήσεις τους. Εμαθαν ότι ο άνεμος κινεί ένα ιστιοφόρο, τα πανιά αποτελούν τη μηχανή του και ότι κάθε υλικό έχει διαφορετικές ιδιότητες.

 

Περνάμε στην άλλη όχθη κατασκευάζοντας γέφυρες (Β΄ Δημοτικού)

Οι μαθητές ακολούθησαν τον κύκλο της σχεδιαστικής διαδικασίας και επινόησαν, σχεδίασαν και κατασκεύασαν γέφυρες με πολύ απλά υλικά. Το πρόβλημα που είχαν να επιλύσουν ήταν να δημιουργήσουν μία γέφυρα η οποία θα έπρεπε να αντέχει συγκεκριμένο βάρος και να είναι σταθερή όταν περνάει από πάνω ένα αυτοκίνητο. Δοκίμασαν την αντοχή και τη σταθερότητα χρησιμοποιώντας μεταλλικά παξιμάδια και ένα μικρό αυτοκινητάκι. Εμαθαν τους 3 τύπους των γεφυρών και ότι οι μηχανικοί σχεδιάζουν γέφυρες. Αντιλήφθηκαν την διαφορετικότητα στην αντοχή των υλικών.

 7. Γεφυρες Β Δημ.

Δισδιάστατη σχεδίαση στον Η/Υ – Σχεδιασμός Αφίσας (Β΄ Δημοτικού)

Οι μαθητές γίνονται μικροί γραφίστες και σχεδιάζουν στο Πρόγραμμα Paint μια αφίσα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που πρόκειται να διεξαχθούν σε μία πόλη της επιλογής τους.

Log in with your credentials

Forgot your details?