Πολιτιστική Δράση Α΄ Γυμνασίου Ιστορία-Αρχαιολογία

Ιστορία και αρχαιολογία

αδελφές επιστήμες

Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου/IB MYP2 παρακολούθησαν δύο διαλέξεις εξ αποστάσεως που τους έφερε σε επαφή με την επιστήμη της αρχαιολογίας και τον ρόλο του αρχαιολόγου. H πολιτιστική αυτή δράση συνδέεται με το μάθημα της Ιστορίας και με την ενότητα που έχουν επεξεργαστεί “Μέγα τό της θαλάσσης κράτος”. Αναδείχθηκαν νέα αρχαιολογικά δεδομένα. Γνώρισαν επαγγέλματα που συμμετέχουν στην ανασκαφική διαδικασία και παρακολούθησαν οπτικοακουστικό υλικό από αρχαιολογικές σκαπάνες στη Ζάκρο.

mnubyvtcxfscghjk

Μερικά από τα ερωτήματα που απαντήθηκαν μέσα από τις διαλέξεις:

  • Με ποια κριτήρια επιλέχθησαν οι θέσεις των μινωικών ανακτόρων (Κνωσός, Μάλια, Φαιστός, Ζάκρο);
  • Ποια είναι η επίδραση των εμπορικών επαφών της μινωικής Κρήτης στο ιδεολογικό υπόβαθρο του μινωικού πολιτισμού;
  • Ποιοι είναι οι στόχοι μιας αρχαιολογικής έρευνας;

Κλείνοντας δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις δεξιότητες της επικοινωνίας, του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας μεταξύ όλων των ειδικοτήτων (αρχαιολόγοι, γεωλόγοι, τοπογράφοι, τεχνίτες, συντηρητές, φωτογράφοι, επιστήμονες πληροφορικής, ιστορικοί, κ.α.) που εμπλέκονται σε  μια αρχαιολογική έρευνα.  Ιδίως στην περίπτωση των σωστικών αρχαιολογικών ερευνών είναι οι πλέον απαραίτητες δεξιότητες, ώστε ο αρχαιολόγος να διαφυλάξει την πολιτιστική μας κληρονομιά και παράλληλα να ολοκληρωθεί κάθε έργο κοινής ωφέλειας.

Εισηγήτριες:

Ανδριάνα Δρόσου, υποψήφια διδάκτωρ Προϊστορικής Αρχαιολογίας, ΕΚΠΑ

Χρύσα Τσιακαλάκη, Φιλόλογος

Log in with your credentials

Forgot your details?