4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο VENETO| Μάρτιος 2025

Μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου IB MYP4 και της Α’ Λυκείου IB MYP5 συμμετείχαν στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο που διεξήχθη στις 6-10 Μαρτίου του 2025 στην Πάδοβα, στον νομό Βένετο της Ιταλίας, με θέμα:

«Διαφυλάσσοντας το Παρελθόν – Καλωσορίζοντας το Μέλλον: Ανακαλύπτουμε, Μελετάμε, Προστατεύουμε τους Θησαυρούς της Παγκόσμιας Κληρονομιάς»

Το Συνέδριο λαμβάνει χώρα υπό την Αιγίδα του Γενικού Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών και του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Συμμετείχαν μαθητές από τις χώρες: Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Αλβανία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κροατία και Τουρκία.

Πρόκειται για μία σημαντική εκπαιδευτική δράση που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία της βιωματικής μάθησης, της έρευνας, αλλά και της ομαδικότητας. Η πολιτιστική κληρονομιά αποτελείται, τόσο από υλικά όσο και άυλα στοιχεία, είναι ο ζωτικός κρίκος μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντός μας. Λειτουργεί ως συλλογική μνήμη, που αντικατοπτρίζει τις αξίες και τις παραδόσεις των λαών. Κληροδοτείται από το Παρελθόν και το Παρόν στις επόμενες γενιές.

Η θεματική ενότητα που η ομάδα των 29 μαθητών/-τριων του σχολείου μας βασίστηκε είναι η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά που περιλαμβάνει παραδόσεις και γνώσεις που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά όπως είναι η γλώσσα, η μουσική, τα ήθη και τα έθιμα, οι παραδοσιακές καλλιέργειες και τεχνικές.

Ο τίτλος της εργασίας μας είναι «Spira: a symbol of life and civilization – intangible cultural heritage».

Οι μαθητές/τριες μας μέσα από ένα μουσικοχορευτικό δρώμενο παρουσίασαν και χόρεψαν τον Τσακώνικο χορό,  ο οποίος εγγράφηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 2015. Ως χορευτική φόρμα αποτέλεσε και αποτελεί σύμβολο ιδιαίτερης ταυτότητας, που συσπειρώνει τους χορευτές σε μια κοινή αίσθηση και έκφραση του συλλογικού «ανήκειν». Ο πρωτοχορευτής/τρια οδηγεί την ομάδα γυρίζοντας τον κυκλικό σχηματισμό σε σπειροειδείς και οφιοειδείς σχηματισμούς. Πολλοί μελετητές έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην αρχαιοελληνική προέλευση του χορού και στη διατήρησή του μέχρι σήμερα. Η σπειροειδής μορφή του χορού έδωσε την αφορμή στους μαθητές να μελετήσουν την προέλευσή του και διαθεματικά να προσεγγίσουν το πανανθρώπινο σύμβολο της σπείρας. Από τον λαβύρινθο και τον Θησέα, μέχρι τον ιωνικό ρυθμό στην αρχιτεκτονική, την σπείρα του Αρχιμήδη στα Μαθηματικά, το DNA, φυσικά φαινόμενα, δακτυλικά αποτυπώματα κ.α.,  εκφάνσεις γνώριμες από όλους τους λαούς. Δεν έλειψε όμως στο πολιτιστικό αυτό ταξίδι να μην γίνει αναφορά στη γλώσσα ως φορέα πολιτισμού και στις διαλέκτους των λαών μέσα από συγκεκριμένους διαλόγους, όπως την τσακώνικη και τη βενετσιάνικη. Κλείνοντας οι μαθητές μας υποκλίθηκαν σε ιταλικό ρυθμό ταραντέλας, αναδεικνύοντας την αξία της επικοινωνίας των λαών μέσω της μουσικής, του χορού, της ιστορίας και του πολιτισμού.

 

Το ταξίδι ξεκίνησε την Παρασκευή 7 Μαρτίου με ένα πλούσιο πρόγραμμα ξενάγησης και αναψυχής σε πόλεις της Ιταλίας. Η ομάδα των 29 μαθητών μας και οι συνοδοί καθηγητές τους απόλαυσαν όμορφες πόλεις της Ιταλίας: Μιλάνο, Σιρμιόνε, Βερόνα, Βενετία, Πάδοβα. Περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο των πόλεων, περπάτησαν μέσα από τα δρομάκια, τις πλατείες, θαύμαζαν τα υπέροχα ιστορικά κτήρια και μνημεία, γεύτηκαν τοπικές γαστρονομικές συνταγές και βίωσαν μία ατμόσφαιρα αλησμόνητη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις από την εκπαιδευτική και πολιτιστική τους επίσκεψη που θα τους μείνει αξέχαστη, ξεχωρίζοντας παράλληλα με την παρουσίαση τους στο συνεδριακό χώρο στην Πάδοβα.

Οι συνοδοί καθηγητές, η Διεύθυνση Γυμνασίου και Λυκείου είμαστε πολύ περήφανοι για την επιτυχημένη υλοποίηση της δράσης και την ευκαιρία της βιωματικής μάθησης και συνεργασίας.

Σχεδιασμός και οργάνωση της εκπαιδευτικής δράσης: Θώμη Συρούκη, φιλόλογος και συντονίστρια ανθρωπιστικών επιστημών, IB MYP.
Συνοδοί καθηγητές, υπεύθυνοι μαθητικών ομάδων και ολοκλήρωσης του project οι φιλόλογοι: Μυρτώ Γιαννάκη, Νίκος Κετσετζόγλου.

Υποστήριξη στη διδασκαλία του τσακώνικου χορού: Γεωργία Κατσαρού, εκπαιδευτικός CGS και συντονίστρια Φυσικής Αγωγής και Αγωγής Υγείας, IB MYP.

 

Πληροφορίες: https://elemasyn.gr/4o-mathitiko-synedrio/

© 2025 CGS

Log in with your credentials

Forgot your details?