Κυκλοφορώ με ασφάλεια και δίπλωμα

Έρευνα

«Ποιο μέσο επιλέγεται περισσότερο για ένα ταξίδι;»

Οι μαθητές της Γ΄ Δημοτικού ΙΒ / ΡΥΡ, που επέλεξαν τον Όμιλο – Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Κυκλοφορώ με ασφάλεια … και δίπλωμα», συμμετείχαν σε έρευνα σχετικά με την επιλογή μέσου ταξιδιού. Η έρευνα αυτή αποτέλεσε μια ξεχωριστή βιωματική δράση στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων μονόωρων συναντήσεων της ομάδας. Η δραστηριότητα αυτή χαρακτηρίστηκε από δυο στάδια.

Κατά το πρώτο στάδιο οι μαθητές κλήθηκαν προαιρετικά να πραγματοποιήσουν μια ατομική έρευνα. Τους ζητήθηκε να παρατηρήσουν και να καταγράψουν σε δικό τους χρόνο πόσα είδη οχημάτων περνούν από τον δρόμο κάτω από το μπαλκόνι τους ή στη γωνία του σπιτιού τους, όπως ΙΧ, ταξί, φορτηγά, λεωφορεία, μοτοσικλέτες. Στη συνέχεια σχημάτισαν τα σχετικά ραβδογράμματα και κατέγραψαν τις δικές τους παρατηρήσεις.
Στο δεύτερο στάδιο οι «ερευνητές – συγκοινωνιολόγοι» του Ομίλου κλήθηκαν να διερευνήσουν, με τη δια ζώσης επίσκεψή τους σε τμήματα του Σχολείου μας, με ποιο μέσο επιλέγουν να ταξιδεύουν οι μαθητές με τις οικογένειές τους. Αφού κατέγραψαν τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, δημιουργήσαν τα δικά τους ραβδογράμματα και κατέγραψαν τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους.

Σκοπός και στόχος της δράσης αυτής ήταν οι μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη γνωριμία με τις έρευνες που γίνονται από το αρμόδιο Υπουργείο, ώστε να γίνει μια ολοκληρωμένη καταγραφή. Επιπροσθέτως, η δράση αυτή στόχευε στην συνεργασία και την ευγενή άμιλλα. Ακόμα, κάποιοι ξεπέρασαν τον «φόβο» του να εκτεθούν και να σταθούν μπροστά σε συμμαθητές τους, ώστε να πραγματοποιήσουν την έρευνά τους. Γέμισαν με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Οι συμμετέχοντες στον Όμιλο, αφού είχαν εξοικειωθεί με τη διαδικασία και τις οδηγίες, που τους είχαν δοθεί στο πρώτο στάδιο της έρευνας, μπόρεσαν να συνεργαστούν με συμμαθητές του και να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους. Επιπλέον, γνώρισαν, σε ένα πάρα πολύ μικρό κομμάτι της έννοιας της στατιστικής και έμαθαν να εικονοποιούν τα δεδομένα τους με τη χρήση των ραβδογραμμάτων ή πιτών. Επίσης, διδάχτηκαν πώς να βγάζουν συμπεράσματα σχετικά και συγκριτικά με τα δεδομένα που έχουν συλλέξει και πώς να τα καταγράφουν.

Στατιστικά δεδομένα της έρευνας:

Μέσο ταξιδιού Αριθμός
   
Αυτοκίνητο 115
Τρένο 13
Πλοίο 102
Αεροπλάνο 126
Πούλμαν 18
Άλλο μέσο 0
   
ΣΥΝΟΛΟ 372

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν στον παραπάνω πίνακα, σχεδιάστηκε και το ανάλογο ραβδόγραμμα και η ακόλουθη πίτα:

Συμπεράσματα έρευνας των μαθητών:

  1. Από τους 374 ερωτηθέντες οι περισσότεροι επιλέγουν το αεροπλάνο, για να ταξιδέψουν.
  2. Από τους 374 ερωτηθέντες οι λιγότεροι επιλέγουν το τρένο, για να ταξιδέψουν.
  3. Το τρίτο σε επιλογή μέσο ταξιδιού είναι το πλοίο.
  4. Η επιλογή του πούλμαν για ένα ταξίδι είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό με το τρένο.
  5. Το δεύτερο σε επιλογή μέσο για ένα ταξίδι είναι το αυτοκίνητο.

 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία. Οι «ερευνητές» με ιδιαίτερο ενδιαφέρον έγιναν «πιο πλούσιοι» σε εμπειρίες και γνώσεις.

Θέλουμε ως ομάδα να ευχαριστήσουμε θερμά τους εκπαιδευτικούς, που δέχτηκαν να συνεργαστούν μαζί μας, για να επισκεφτούμε τα τμήματά τους κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος και να διεξάγουμε την έρευνά μας, καθώς και τους μαθητές – συμμαθητές μας για τη συμμετοχή τους και τις ειλικρινείς απαντήσεις τους, ώστε η βιωματική έρευνα να προσομοιάζει μιας έρευνας μιας στατιστικής εταιρείας.

Log in with your credentials

Forgot your details?