Γενικές οδηγίες
Οι ομάδες προσέρχονται την προκαθορισμένη ώρα στον χώρο του CGS και τους δίνετε χώρος για να συναρμολογήσουν τα Robots τους και να τα προγραμαματίσουν. Πριν τη συναρμολόγηση γίνεται έλεγχος των Lego τους από τους κριτές των αγώνων, ώστε όλα να είναι χωρισμένα και να μην υπάρχουν έτοιμα προσυναρμολογημένα κομμάτια.
Τα ρομπότ συναρμολογούνται και θα προγραμματίζονται από τους μαθητές κατά την ημέρα του διαγωνισμού.
Η κατασκευή και ο προγραμματισμός των ρομπότ πρέπει να είναι αποτέλεσμα της δουλειάς των μαθητών και της καθοδήγησης των Υπευθύνων τους κατά τη διάρκεια των ημερών της προετοιμασίας τους.
Στις ομάδες που θα συμμετάσχουν μπορούν να λάβουν μέρος όλοι οι μαθητές του CGS από τη Γ έως και την Στ τάξη, που κατέχουν αντίστοιχο εξοπλισμό LEGO®
- LEGO® Education EV3™
- LEGO® Education SPIKE™ Prime set
- LEGO® Mindstorms EV3™
- LEGO® Mindstorms Mini Robots (Spike)
Οι ομάδες τις ρομποτικής της απογευματινής ζώνης μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό μου χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων του SMART.
Η μέγιστη διάρκεια του κάθε γύρου είναι 1 λεπτό. Αντίστοιχα, η μέγιστη διάρκεια του παιχνιδιού είναι 5 λεπτά.
Οι ομάδες θα χωριστούν με κλήρωση και θα προκριθούν οι ομάδες που θα συγκεντρώσουν τις περισσότερες νίκες στην ημιτελική φάση, και στο τέλος οι 2 νικητές στον τελικό.
Η πίστα
Οι ρομποτικού παλαιστές SUMO (SUMO bots) αγωνίζονται πάνω σε μια μαύρη, επίπεδη, κυκλική επιφάνεια, συνολικής διαμέτρου 77 εκατοστών, που ονομάζεται dohyõ. Στην άκρη της επιφάνειας (εντός των 77 εκ.) υπάρχει ένας λευκός δακτύλιος, πλάτους 2,5 εκατοστών, ώστε τα ρομπότ να μπορούν να αναγνωρίσουν τα όρια του dohyõ.
Τα ρομπότ
Οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να συμμετέχουν με τα υλικά ενός LEGO® EV3 ή Spike Prime.
Μέγιστο μέγεθος / βάρος ρομπότ: 25 εκ x 25 εκ x 25 εκ / 1 κιλό.
Τα ρομπότ θα χρησιμοποιούν, τόσο στην κατασκευή τους, όσο και στον προγραμματισμό τους, αποκλειστικά την πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO® EV3 ή Spike Prime.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο ένας εγκέφαλος LEGO® MINDSTORMS® EV3 ή Spike Prime. Αντιθέτως, δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των αισθητήρων LEGO® MINDSTORMS® και των μοτέρ που θα είναι συνδεδεμένα στον εγκέφαλο. Τα ρομπότ θα πρέπει να κινούνται αυτόνομα στην πίστα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται
Επιτρέπεται:
- Η αυτόνομη επέκταση του ρομπότ προς όλες τις διαστάσεις, μετά την έναρξη του αγώνα.
Δεν επιτρέπεται:
- Τα ρομπότ να χρησιμοποιούν όπλα ή άλλα εργαλεία που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στους αντιπάλους τους.
- Η χρήση συγκολλητικού υλικού για την αύξηση της πρόσφυσης.
- Ο διαχωρισμός του ρομπότ σε κομμάτια κατά τη διάρκεια του αγώνα.
- Η λειτουργία motor control και ο έλεγχος με remote control (τηλεχειριστήριο).
- Η χρήση υλικών που δεν είναι LEGO® στην κατασκευή, καθώς και η χρήση άλλου λογισμικού για τον προγραμματισμό.
Τα ρομπότ θα ελέγχονται από τους κριτές πριν από κάθε παιχνίδι.
Η διαδικασία του αγώνα
- Ο στόχος κάθε ομάδας είναι το ρομπότ της να σπρώξει το αντίπαλο ρομπότ έξω από την πίστα. Το sumo, καθότι ευγενές άθλημα, δεν απαιτεί την ζημιά ή καταστροφή του αντιπάλου, αλλά μόνο τον εκτοπισμό του εκτός αγωνιστικού χώρου.
- Οι πίστες του διαγωνισμού είναι εκτυπώσεις σε μουσαμά.
- Τα ρομπότ τοποθετούνται πριν από τις γραμμές εκκίνησης της πίστας, με αντίθετη κατεύθυνση το ένα από το άλλο. Αυτό σημαίνει ότι τα ρομπότ πρέπει πρώτα να εντοπίσουν τον αντίπαλό τους.
- Η λειτουργία του ρομπότ πρέπει να ξεκινά αυτόματα, τουλάχιστον πέντε δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση από τον χρήστη. Κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε δευτερολέπτων, οι παίκτες πρέπει να απομακρυνθούν από την πίστα.
- Κάθε παιχνίδι αποτελείται από 3 έως 5 γύρους. Το ρομπότ που θα κερδίσει 3 γύρους κερδίζει και το παιχνίδι. Σε περίπτωση μιας ή περισσότερων ισοπαλιών, το ρομπότ με τις περισσότερες νίκες μεταξύ των 5 γύρων του παιχνιδιού κερδίζει το παιχνίδι.
Η νίκη
- Όταν οποιοδήποτε κομμάτι του ρομπότ αγγίξει την περιοχή έξω από τον λευκό δακτύλιο ο γύρος τελειώνει.
- Ο κριτής ανακοινώνει τον νικητή κάθε γύρου και παιχνιδιού.
- Εάν ένα ρομπότ ακινητοποιηθεί και δεν μπορεί να λειτουργήσει η νίκη περνά στο αντίπαλο.
- Εάν και τα δύο ρομπότ βγουν εκτός πίστας, το ρομπότ που βγαίνει πρώτο εκτός είναι αυτό που χάνει.
- Εάν και τα δύο ρομπότ βγουν εκτός πίστας σχεδόν ταυτόχρονα και ο κριτής δεν μπορεί να αποφανθεί πιο βγήκε πρώτο εκτός, τότε ο αγώνας ξαναγίνεται.
- Όταν κανένα από τα ρομπότ δεν έχει αγγίξει την επιφάνεια έξω από την αρένα σε ένα γύρο διάρκειας 1 λεπτού, θεωρείται ισοπαλία.
Οι πόντοι
- 2 πόντοι για νίκη
- 1 πόντος για ισοπαλία
Τελικός νικητής
Η ομάδα με τους περισσότερους βαθμούς κερδίζει.
Οι μαθητές θα πρέπει να δημιουργήσουν ομάδες 2-3 ατόμων και να ορίσουν έναν ενήλικα ως υπεύθυνο ομάδας.
Ο Υπεύθυνος Ομάδας θα πρέπει να δηλώσει τη συμμετοχή της Ομάδας του συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα μέχρι την Παρασκευή 22/03.
Με τη δήλωση της ομάδας, ο Υπεύθυνος θα λάβει email επιβεβαίωσης από τον κο Ευάγγγελο Κάππα, ως υπεύθυνο του SUMO Championship.