Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων υλοποίησε Βιωματική Δράση στο πλαίσιο της τάξης με στόχο την ενδυνάμωση της αποτελεσματικής επικοινωνίας και της συνύπαρξής μας με αρμονικό τρόπο.
Αξιοποιήθηκαν αποσπάσματα από το δημοφιλές μυθιστόρημα «ο Μικρός Πρίγκιπας» και ακολούθησαν αναστοχαστικού τύπου ερωτήματα όπως:
- «Ποια συστατικά χρειάζονται για να δημιουργηθούν δεσμοί;»,
- Τι σημαίνει «Χρειάζονται ορισμένα τυπικά;»,
- «Ποια συστατικά έχω εγώ ανάγκη, όταν ο άλλος έρχεται κοντά;”.
Οι μαθητές μοιράστηκαν συστατικά όπως:
«όρια – ασφάλεια – ευγένεια – πίστη – ειλικρίνεια – δικαιοσύνη – υποστήριξη – ενθάρρυνση – φροντίδα – κατανόηση – σεβασμός – συνέπεια – σταθερότητα – νοιάξιμο – αμοιβαιότητα».
Κατανόησαν πως η ύπαρξη ορισμένων συστατικών είναι απαραίτητη για την αρμονική μας συνύπαρξη και συνεργασία, ενώ οι βαθύτεροι δεσμοί έχουν ανάγκη και από συστατικά όπως «η αγάπη, η εχεμύθεια» κ.ά. που έχουν «προσωπικό χαρακτήρα» για τον καθέναν από εμάς.
Οι μαθητές παροτρύνθηκαν να συζητήσουν με την οικογένειά τους, ποια συστατικά χρειάζονται εκείνοι στις δικές τους σχέσεις; Ποια κοινά σημεία συναντούν γονείς και παιδιά; Ποιο κοινό αξιακό σύστημα καθοδηγεί τις επιλογές τους;
Ευχόμαστε η Δράση «Δημιουργώ Δεσμούς» να αποτελέσει έναυσμα γόνιμων συζητήσεων αναφορικά τα στοιχεία που τα παιδιά αναγνωρίζουν στις φιλίες και στις σχέσεις τους, αλλά και σε σχέση με τα συστατικά που επιθυμούν να εξελίξουν.
Μικρές καθημερινές αφορμές για συζήτηση, μπορούν «να θέσουν το λιθαράκι τους» για την ευρύτερη εξέλιξη των σχέσεων.
Ευχαριστούμε τους μαθητές μας για τη συμμετοχή τους.