Αγγελική Βογιατζόγλου CGS Alumni 2021
Yale University, πλήρης υποτροφία |
“Μετά από δεκατρία (13) χρόνια φοίτησης στο CGS, μπορώ να πω με σιγουριά πως το υψηλό επίπεδο γνώσεων και η σωστή καθοδήγηση που έλαβα από τους δασκάλους και τους καθηγητές μου όλα αυτά τα χρόνια, με έκαναν να επιδιώκω την ακαδημαϊκή επιτυχία.”
Η μαθήτρια του IB Diploma Programme του CGS, Αγγελική Βογιατζόγλου, έγινε δεκτή με πλήρη υποτροφία τετραετούς φοίτησης στο Πανεπιστήμιο του Yale των ΗΠΑ (Yale University, USA.
Η επιτυχημένη πορεία της Αγγελικής, από το Nηπιαγωγείο του CGS, μέχρι το τέλος του ΙΒ Diploma Programme και το Yale University, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα ακαδημαϊκών επιτευγμάτων, τα οποία αναγνωρίστηκαν με πανελλήνιες και διεθνείς διακρίσεις, καθώς και μιας αδιάλειπτης προσπάθειας, αφοσίωσης και αγάπης για τη γνώση και τον κόσμο γύρω της.
Όπως η ίδια λέει: «Μετά από δεκατρία (13) χρόνια φοίτησης στο CGS, μπορώ να πω με σιγουριά πως το υψηλό επίπεδο γνώσεων και η σωστή καθοδήγηση που έλαβα από τους δασκάλους και τους καθηγητές μου όλα αυτά τα χρόνια, με έκαναν να επιδιώκω την ακαδημαϊκή επιτυχία. Τα δύο (2) τελευταία χρόνια φοίτησα στο ΙΒ του CGS, το οποίο με τη σύγχρονη ύλη διδασκαλίας και την παγκόσμια δυναμική και αναγνωρισιμότητά του, με βοήθησε να ανακαλύψω τα ενδιαφέροντά μου και να πετύχω τους στόχους μου. Καθώς αυτά τα δύο χρόνια κλήθηκα να πάρω σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον μου, ένιωσα ευγνώμων δίπλα στην κα. Αγγελοπούλου (ΙΒ DP Deputy Coordinator, CGS) και στην κα. Παπασπύρου (IB DP Coordinator, CGS), που εντόπισαν τις δυνατότητές μου και με βοήθησαν να τις αναδείξω ώστε να κατακτήσω τους στόχους μου.»
Ως μαθήτρια Γυμνασίου/ΙΒ ΜΥP του CGS, έλαβε μέρος στο Διεθνή Διαγωνισμό Ρητορικής του Yale University και εντυπωσιάστηκε από το υψηλό επίπεδο διδασκαλίας και τον υγιή ακαδημαϊκό ανταγωνισμό των συμμετεχόντων. Συνειδητοποίησε τότε τη μεγάλη της επιθυμία να σπουδάσει στο εξωτερικό και, συγκεκριμένα, σε Πανεπιστήμιο των Ηνωμένων Πολιτειών. Όπως χαρακτηριστικά λέει: «Για ένα μαθητή που επιθυμεί να σπουδάσει σε απαιτητικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, πολύ μεγάλο ρόλο παίζει και το πάθος του για τα ενδιαφέροντά του εκτός τάξης, καθώς τα συγκεκριμένα πανεπιστήμια αναζητούν φοιτητές οι οποίοι έχουν όχι μόνο ακαδημαϊκές επιτυχίες, αλλά και κοινωνικά ενδιαφέροντα, φοιτητές για τους οποίους η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο είναι στάση ζωής. Προσωπικά, θα ήθελα στο μέλλον να εργάζομαι σε μια θέση καίριας σημασίας, από την οποία θα μπορούσα να συμβάλλω στην επίλυση διεθνών προβλημάτων, αλλά κυρίως να βοηθήσω τη χώρα μου, την Ελλάδα».
Αγγελική, θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία σου και την εισαγωγή σου σε ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου με πλήρη υποτροφία. Πώς αισθάνεσαι; Τι πρόκειται να σπουδάσεις πηγαίνοντας στην Αμερική;
Σας ευχαριστώ πολύ. Το να γίνω δεκτή στο Πανεπιστήμιο του Yale αποτελούσε ένα από τα πιο άπιαστα όνειρα μου μέχρι πριν 4 μήνες, όποτε η αλήθεια είναι πως ακόμα δυσκολεύομαι να πιστέψω το γεγονός ότι έχει πραγματοποιηθεί. Δε θα μπορούσα να αισθάνομαι τίποτα λιγότερο από περήφανη και ευγνώμων.
Στην Αμερική θέλω να σπουδάσω οικονομικά, αλλά σίγουρα να τα συνδυάσω με τις διεθνείς σχέσεις και την τεχνολογία, καταφέρνοντας έτσι να παντρέψω τον κοινωνικό με τον επιστημονικό κλάδο, που με ενδιαφέρουν εξίσου.
“Κλήθηκα να πάρω σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον μου, ένιωσα ευγνώμων δίπλα στην κα. Αγγελοπούλου και στην κα. Παπασπύρου που εντόπισαν τις δυνατότητες μου και με βοήθησαν να τις αναδείξω ώστε να κατακτήσω τους στόχους μου.”
Πότε ξεκίνησε η προσπάθεια για την εισαγωγή σου στο YALE University; Περιέγραψε μας με λίγα λόγια την εμπειρία σου από τότε που είπες «θα σπουδάσω στην Αμερική» έως την ημέρα που έμαθες πως έγινες δεκτή με πλήρη υποτροφία;
Στην Γ’ Γυμνασίου είχα συμμετάσχει σε διεθνή διαγωνισμό ρητορικής στο Πανεπιστήμιο του Yale και ο τρόπος ζωής των φοιτητών, το υψηλό επίπεδο διδασκαλίας και συνάμα ο υγιής ανταγωνισμός που επικρατούσε μου είχαν κεντρίσει το ενδιαφέρον. Μετά από αυτήν την εμπειρία, στόχος μου αλλά και όνειρο μου έγινε το να σπουδάσω σε ένα κορυφαίο πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Καθώς όμως ήμουν αρκετά μικρή τότε για να κατασταλάξω στο τι θέλω να σπουδάσω, πόσο μάλλον στο πού, πήρα τη συνειδητή απόφαση του «θα σπουδάσω στην Αμερική» πολύ αργότερα. Συγκεκριμένα, μόλις πέρσι ξεκίνησα να ερευνώ αυτό το ενδεχόμενο, καταλήγοντας στο ότι η λογική και η δομή των Πανεπιστημίων της Αμερικής θα μου ταίριαζε περισσότερο από κάθε άλλη. Λόγω του υψηλού ανταγωνισμού, η επιτυχία ήταν κάθε άλλο παρά αναμενόμενη και έτσι τα έντονα συναισθήματα χαράς μου την ημέρα που έμαθα τα ευχάριστα είναι ακόμη βαθιά χαραγμένα στο μυαλό μου.
“Δε θα μπορούσα να αισθάνομαι τίποτα λιγότερο από περήφανη και ευγνώμων.”
Πόσα χρόνια είσαι στο CGS; Σε βοήθησε η δομή του προγράμματος του IB DP;
Μετά από 13 χρόνια φοίτησης στο CGS, μπορώ να πω με σιγουριά πως το υψηλό επίπεδο γνώσεων και η σωστή καθοδήγηση που έλαβα από τους δασκάλους και καθηγητές μου όλα αυτά τα χρόνια με έκαναν να επιδιώκω την ακαδημαϊκή επιτυχία. Τα δύο τελευταία χρόνια φοίτησα στο ΙΒ του CGS, το οποίο με τη σύγχρονη ύλη διδασκαλίας και την παγκόσμια δυναμική και αναγνωρισιμότητα του, με βοήθησε να ανακαλύψω τα ενδιαφέροντα μου και να πετύχω τους στόχους μου. Καθώς αυτά τα δύο χρόνια κλήθηκα να πάρω σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον μου, ένιωσα ευγνώμων δίπλα στην κα. Αγγελοπούλου και στην κα. Παπασπύρου που εντόπισαν τις δυνατότητες μου και με βοήθησαν να τις αναδείξω ώστε να κατακτήσω τους στόχους μου.
“να στοχεύουμε ψηλά ενώ είμαστε προσγειωμένοι”
Θεωρείς πως αρκεί το διάβασμα προκειμένου να προχωρήσει ένας μαθητής ακαδημαϊκά; Αν όχι, ποια χαρακτηριστικά κρίνεις ότι απαιτούνται από την οικογένεια και το περιβάλλον του για να πετύχει τους στόχους του;
Σίγουρα οι σταθερά υψηλές επιδόσεις στα μαθήματα του σχολείου είναι πολύ σημαντικές. Για ένα μαθητή όμως που επιθυμεί να σπουδάσει σε απαιτητικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, θεωρώ πως πολύ μεγάλο ρόλο παίζει και το πάθος του για τα ενδιαφέροντα του εκτός τάξης, καθώς τα συγκεκριμένα πανεπιστήμια αναζητούν φοιτητές οι οποίοι έχουν επιτυχίες όχι μόνο ακαδημαϊκά, αλλά και που μπορούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Προσωπικά, στο μέλλον θα ήθελα να κατέχω μια θέση καίριας σημασίας από την οποία θα μπορούσα να συμβάλλω στην επίλυση διεθνών προβλημάτων, αλλά και κυρίως να βοηθήσω τη χώρα μου, την Ελλάδα. Το πάθος μου για αυτό με οδήγησε αρχικά στο να επιδιώξω τις σπουδές σε ένα ανταγωνιστικό πανεπιστήμιο αλλά και να ασχοληθώ ενεργά με τη διεθνή και τοπική κοινότητα, μέσω από συμμετοχές μου σε διεθνή συνέδρια και διαγωνισμούς.
Θεωρώ επίσης πως οι αξίες που έχει λάβει ένας μαθητής από την οικογένεια και το περιβάλλον του μπορούν να τον βοηθήσουν σημαντικά στο να πετύχει τους στόχους του. Χάρη στους γονείς μου αναγνωρίζω τη σπουδαιότητα του “να στοχεύουμε ψηλά ενώ είμαστε προσγειωμένοι” και αυτό με έχει βοηθήσει να μείνω προσηλωμένη στους στόχους μου και να δουλέψω σκληρά για αυτούς.
“Το μέλλον θα ήθελα να κατέχω μια θέση καίριας σημασίας από την οποία θα μπορούσα να συμβάλλω στην επίλυση διεθνών προβλημάτων, αλλά και κυρίως να βοηθήσω τη χώρα μου, την Ελλάδα”
Ποια θα χαρακτήριζες ως την πιο απαιτητική στιγμή ή/και περίοδο στην πορεία σου μέχρι τώρα και πώς την διαχειρίστηκες;
Η πιο απαιτητική στιγμή που αντιμετώπισα μπορώ να πω πως ήταν όταν έπρεπε να διατηρήσω την αφοσίωση στους στόχους μου ενώ είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η αβεβαιότητα και η έλλειψη κοινωνικότητας με επηρέασαν αλλά κατάφερα να μείνω προσηλωμένη, υπενθυμίζοντας στον εαυτό μου ότι αυτές οι δύσκολες στιγμές θα μας κάνουν πιο δυνατούς και ανθεκτικούς σε όποια μελλοντική δυσκολία.
Τι συμβουλή θα έδινες σε έναν μαθητή που επιθυμεί να σπουδάσει σε ένα μεγάλο πανεπιστήμιο του εξωτερικού με υποτροφία;
Να είναι απόλυτα ειλικρινής στην αίτηση του. Η αίτηση για τα πανεπιστήμια της Αμερικής περιέχει ερωτήσεις, μέσω των οποίων ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει τον χαρακτήρα του. Η συμβουλή μου θα ήταν λοιπόν να μη φοβηθεί να είναι ειλικρινής στις απαντήσεις του και να αναδείξει τα σημεία του χαρακτήρα του για τα οποία είναι περήφανος, καθώς το πιο σημαντικό είναι να ταιριάξει με την φιλοσοφία του πανεπιστημίου που θα τον δεχτεί.
“Η συμβουλή μου θα ήταν λοιπόν να μη φοβηθεί να είναι ειλικρινής στις απαντήσεις του και να αναδείξει τα σημεία του χαρακτήρα του για τα οποία είναι περήφανος”