Η νέα Αυλή της Β Δημοτικού

Η αποκατάσταση της αυλής της Β’ Δημοτικού αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου σχεδίου επανασχεδιασμού των εξωτερικών χώρων του CGS, το οποίο ξεκίνησε να υλοποιείται με την ανάπλαση της αυλής του Νηπιαγωγείου και συνεχίζεται σταδιακά, με στόχο την πλήρη αποκατάσταση όλων των προαύλιων χώρων του σχολείου.

Σύμφωνα με την μελέτη που έχει αναλάβει η ειδική συνεργάτης του σχολείου η κα Αγγελική Ζωγραφάκη, Αρχιτέκτων Μηχανικός ΕΜΠ με ειδίκευση στην Αρχιτεκτονική Τοπίου και απόφοιτος  του σχολείου μας, στόχος μας είναι να υπάρχει ο ανασχεδιασμός να ανταποκρίνεται στην φιλοσοφία μας για διαρκή αναβάθμιση του περιβάλλοντος του σχολείου μας ολιστικά.

Η ανάπλαση της αυλής της Β’ Δημοτικού αποσκοπεί στην δημιουργία ενός σύγχρονου και διαδραστικού προαύλιου κήπου με μεσογειακό χαρακτήρα, εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες και χώρους για παιχνίδι και άθληση.

Στον ανασχεδιασμό έχουν ληφθεί ως βασικοί άξονες:

  1. Η πλατεία στην απόληξη του μεγάλου κλιμακοστασίου που αποτελεί βασικό κόμβο για την εξωτερική κυκλοφορία και,
  2. το θεατράκι μεταξύ των αυλών της Β’ και της Γ’ Δημοτικού που ενώ είναι βασικό διαχωριστικό στοιχείο, παράλληλα λειτουργεί ενωτικά στον ευρύτερο χώρο.

Επίσης:

  • Διατηρείται η ράμπα ανόδου από την μία αυλή στην άλλη, ενώ στην άλλη πλευρά δημιουργείται φυσικό πρανές από πατημένο χώμα με ξύλινους κορμούς στην λογική των αναβαθμίδων.
  • Στην ευρύτερη περιοχή τοποθετείται ειδικό δάπεδο (πιστοποιημένο ταρτάν) και επιλεκτικά, σε καίρια σημεία τοποθετούνται παιχνίδια και βρύση.
  • Το θεατράκι το περιβάλλει διπλό χαμηλό τοιχίο με χαμηλή φύτευση στην απόληξή του, ενώ στο εσωτερικό του γίνεται ειδική εγκατάσταση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων υποστήριξης (προβολικό, ήχος, ειδικές καλωδιώσεις –internet, κλπ.), καθώς και αναμονές για στύλους σκίασης.
  • Κατά μήκος του στηθαίου-ορίου της αυλής νοτιοανατολικά δημιουργείται ζώνη πρασίνου με ειδικές καμπύλες εσοχές για καθιστικούς πάγκους, βρύση-γούρνα, αποθηκευτικό χώρο για τα παιχνίδια, κάδους απορριμμάτων (απλός, ανακύκλωσης, κούρμπα στην επιφάνεια για ψίχουλα για τα πουλάκια).
  • Οι φυτεύσεις (μελέτη της γεωπόνου κας Ειρήνης Λύρα) έχουν γίνει με στόχους:
  • Τη δημιουργία φυσικής σκιάς τους απαραίτητους μήνες.
  • Την εποχικότητα, αρώματα, χρωματική εναλλαγή.
  • Την δυνατότητα καλλιέργειας από τα παιδιά αρωματικών και λαχανικών και την ένταξη αυτής στην εκπαιδευτική διαδικασία (σπορά, φροντίδα, συγκομιδή, ευαισθητοποίηση, προβληματισμός-πειραματισμός).
  • Να αναδεικνύεται η Μεσογειακή βλάστηση.
  • Την προετοιμασία και μεταφύτευση στις υπάρχουσες πικροδάφνες.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι :

  • Ταρτάν σε όλο το δάπεδο με σχέδια σε δύο αποχρώσεις και στο χώρο του θεάτρου (ρίχτια και πατήματα κερκίδων).
  • Πατημένο χώμα τύπου kourasanit στο πρανές.
  • Κορμοί από καστανιά, τύπου σιδηροδρομικού σταθμού. (Αυτά φαίνεται σαν να σφηνώνουν στο πρανές και δημιουργούν τις αναβαθμίδες, και στις καμπύλες εσοχές της πλαϊνής ζώνης πρασίνου δημιουργώντας τα καθιστικά.)
  • Σανίδες από το ίδιο ξύλο με τις οποίες διαμορφώνεται αποθηκευτικό χώρος.
  • Στο θεατράκι, πεσμένοι κορμοί λειτουργούν ως σκαλοπάτια ανάμεσα στις κερκίδες.
  • Εμφανές σκυρόδεμα – θραπιναρισμένο στα τοιχία που δημιουργούν το θεατράκι και στην ζώνη πρασίνου παράλληλα με το στηθαίο-όριο.
  • Τα παιχνίδια που έχουν επιλεγεί έχουν ως κύριο υλικό το ξύλο και φόρμα τον κορμό. Όλα τα παιχνίδια είναι της εταιρείας kompan που εγγυάται τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας.
  • Προβλέπεται ειδική διαχείριση ομβρίων (για πότισμα) με δημιουργία δεξαμενών και απαιτούμενου δικτύου.
  • Τοποθετούνται ειδικά φωτιστικά βάση της μελέτης φωτισμού από την εταιρεία L4A Lighting for Architecture.

Ο προαύλιος χώρο της Β’ Δημοτικού που θα είναι έτοιμος προς χρήση από τους μαθητές μας την προσεχή Δευτέρα 18/9.

Log in with your credentials

Forgot your details?