Σειρά Σεμιναρίων Ψυχοσυναισθηματικής Ενδυνάμωσης για μαθητές & γονείς

Σεμινάρια για μαθητές

Webinar: «Εγώ και οι Δυνάμεις μου!»

Απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ &  Δ΄ Δημοτικού / IB PYP

Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει βιωματική δράση, στους μαθητές της Γ’ και Δ’ Δημοτικού, στο πλαίσιο της ψηφιακής τάξης, με στόχο την εξωτερίκευση και το μοίρασμα των δύσκολων συναισθημάτων που βιώνουμε κατά τη διάρκεια απαιτητικών συνθηκών.

Οι μαθητές θα αναγνωρίσουν τις «δυνάμεις» τους, τα «κρατήματά» που λειτουργούν ως προστατευτικοί παράγοντες σε συνθήκες αντιξοότητας, όπως τα ατομικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας και οι στενές διαπροσωπικές σχέσεις.

Στόχος είναι να κατανοήσουν πως κάθε αλλαγή, πέρα από τις προκλήσεις, μας ενδυναμώνει, καθώς αναπτύσσουμε νέες δεξιότητες προκειμένου να τις αντιμετωπίσουμε. Εξελισσόμαστε και καλωσορίζουμε την καινούργια πραγματικότητα με ελπιδοφόρο συναίσθημα.

Για τη βιωματική δράση θα αξιοποιήσουμε το παραμύθι του Λεό Μπουσκάλια* «Η πτώση του Φύλλου που λεγότανε Φρέντυ».

Η χρήση παραμυθιών χρησιμοποιείται ως ψυχοθεραπευτική τεχνική. 
Οι συμμετέχοντες στη βιωματική δράση ενεργοποιούνται, προβάλλουν και επεξεργάζονται τα δικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες, μέσα από την ταύτιση με τα σύμβολα, όπως για παράδειγμα οι ήρωες της ιστορίας, με έναν ασφαλή τρόπο, αφού μέσω της προβολής παίρνουν την απαραίτητη  «απόσταση». Η ολοκλήρωση της δράσης επιστεγάζεται με συναισθήματα ανακούφισης και ενθάρρυνσης. 

Λεό Μπουσκάλια (Λος Άντζελες 1924-1998)

Καθηγητής της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, έχει γράψει πολλά βιβλία που αναφέρονται στις ανθρώπινες σχέσεις, στη δύναμη των ανθρώπινων συναισθημάτων, και ειδικότερα της αγάπης.
Τα πιο γνωστά βιβλία του είναι: Να ζεις να αγαπάς να μαθαίνεις, Λεωφορείο 9 για τον Παράδεισο, Ν’ αγαπάμε ο ένας τον άλλο.

Webinar: «Βγαίνοντας πιο δυνατός…»

Απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού/ IB PYP

Η Ομάδα των Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει βιωματική δράση στους μαθητές της Ε’ Δημοτικού και ΣΤ’ Δημοτικού, με στόχο την αναγνώριση των προσωπικών τους δυνάμεων, των εφοδίων που τους βοηθούν να διαχειριζόμαστε κάθε αντίξοη συνθήκη, να «περνούν» μέσα από τις δυσκολίες, βγαίνοντας πιο δυνατοί.

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξωτερικεύσουν σκέψεις και συναισθήματα που οι ίδιοι βίωσαν. Θα αναστοχαστούν τα προσωπικά τους «εφόδια» όπως χαρακτηριστικά προσωπικότητας και σχέσεις που λειτουργούν προστατευτικά και τους βοηθούν να προχωρούν.

Είναι βοηθητικό να οδηγούμαστε σε «μια νέα ανάγνωση» της πραγματικότητας, με έναν πιο θετικό τρόπο, αναγνωρίζοντας και όσα έχουμε καταφέρει, εξελίξει και ανακαλύψει παρά τα εμπόδια, αλλά και με αφορμή τα εμπόδια. Η ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών μας σχετίζεται με την ικανότητά τους για προσαρμοστικότητα, μια ικανότητα που αποτελεί δεξιότητα ζωής.

Για τη βιωματική δράση θα αξιοποιήσουμε τον αρχαίο ελληνικό μύθο «Οι Συμπληγάδες Πέτρες» με στόχο τον συμβολισμό της δυσκολίας, της επιμονής στον στόχο, της αξιοποίησης των ικανοτήτων μας και της τελικής επίτευξης των στόχων μας.

Η χρήση των μύθων χρησιμοποιείται ως ψυχοθεραπευτική τεχνική:
Οι συμμετέχοντες στη βιωματική δράση ενεργοποιούνται, προβάλλουν και επεξεργάζονται τα δικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες, μέσα από την ταύτιση με τα σύμβολα, όπως για παράδειγμα οι ήρωες της ιστορίας, με έναν ασφαλή τρόπο, αφού μέσω της προβολής παίρνουν την απαραίτητη “απόσταση”. Η ολοκλήρωση της δράσης επιστεγάζεται με συναισθήματα κάθαρσης, ανακούφισης και ενθάρρυνσης.

Webinar: «Toolbox προς Επιβίωση – Οι δυνάμεις στη φαρέτρα μου!»

Απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου / IB MYP

Η Ομάδα των Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει βιωματική δράση στο σύνολο των μαθητών του  Γυμνασίου/ΙΒ MYP, στο πλαίσιο της τάξης, με αρχικό στόχο την επεξεργασία βαθύτερων και πιθανά δύσκολων συναισθημάτων που έχουν αναδυθεί και συνεχίζουν να αναδύονται μέσα στην νέα πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε.

Οι μαθητές, στη συνέχεια, θα παροτρυνθούν, αφού εξωτερικεύσουν και μοιραστούν το δικό τους μοναδικό συναίσθημα, να κατονομάσουν τις «δυνάμεις» τους, όπως τα ατομικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας και τα «κρατήματα» τους, όπως οι στενές διαπροσωπικές σχέσεις που λειτουργούν ως προστατευτικοί παράγοντες και θωρακίζουν την ψυχική ανθεκτικότητα.

Η σύνδεση και συνειδητοποίηση των ατομικών μας χαρακτηριστικών, ως «δυνάμεις», κατά την εφηβική περίοδο που αναπτύσσουμε την ατομική μας ταυτότητα είναι κομβικής σημασίας και συνδέεται με την ψυχική υγεία. Αντίστοιχα, η αναγνώριση της λειτουργίας των στενών διαπροσωπικών σχέσεων ως «στήριγμα», μας γεννά το αίσθημα της προστασίας και της ασφάλειας, ενδυναμώνοντάς μας να συνεχίσουμε κάθε μας προσπάθεια.

Είναι σημαντικό τελικά να κατανοήσουμε, πως ακόμα και σε δύσκολα «περάσματα», συνεχίζουμε να προχωρούμε, εστιάζουμε στον στόχο, αναζητώντας λύσεις και αξιοποιώντας «τις δυνάμεις στη φαρέτρα μας». Ενδυναμωμένοι πλέον, επιτυγχάνουμε τους στόχους μας  και καλωσορίζουμε την καινούργια πραγματικότητα με ελπιδοφόρο συναίσθημα.

Για τη βιωματική δράση θα εργαστούμε συμβολικά και θα αξιοποιήσουμε τον αρχαίο ελληνικό μύθο «Οι Συμπληγάδες Πέτρες».

Η χρήση μύθων χρησιμοποιείται ως ψυχοθεραπευτική τεχνική.

Οι συμμετέχοντες στη βιωματική δράση ενεργοποιούνται, προβάλουν και επεξεργάζονται τα δικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες, μέσα από την ταύτιση με τα σύμβολα, όπως για παράδειγμα οι ήρωες της ιστορίας, με έναν ασφαλή τρόπο, αφού μέσω της προβολής παίρνουν την απαραίτητη  «απόσταση». Η ολοκλήρωση της δράσης επιστεγάζεται με συναισθήματα κάθαρσης, ανακούφισης και ενθάρρυνσης.

Σεμινάρια για γονείς

Webinar: «Πώς βάζουμε Όρια για μια Ασφαλή σχέση;»

Απευθύνεται σε γονείς του CGS

Όρια και Προστασία

Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων υλοποιεί βιωματική δράση με θέμα τη δημιουργία μιας ασφαλούς σχέσης με το παιδί μας αξιοποιώντας τον απαραίτητο και διευκολυντικό ρόλο των ορίων.

Πώς μπορεί η επικοινωνία στην οικογένεια να είναι αποτελεσματική ακόμη και σε απαιτητικές συνθήκες;
Πώς διαχειρίζομαι την άρνηση του παιδιού μου;
Πώς βοηθώ το παιδί μου στην αυτορρύθμιση των συναισθημάτων του;

Στο πλαίσιο της βιωματικής δράσης θα μας δοθεί η δυνατότητα μέσα από τη χαρτογράφηση του προσωπικού μας “Δέντρου Ζωής” να αναγνωρίσουμε τα στοιχεία εκείνα που μας ωθούν, αλλά και όσα παρεμποδίζουν την προσωπική και οικογενειακή μας εξέλιξη. Στόχος είναι μέσα από μια διαδικασία αναστοχασμού να κατανοήσουμε πώς ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις ως ενήλικες, συνδέεται με τον γονικό μας ρόλο και τη χρήση λειτουργικών ορίων στη δική μας οικογένεια.

Δήλωση Συμμετοχής

Η φόρμα δήλωσης συμμετοχής δεν είναι πλέον διαθέσιμη. Σας ευχαριστούμε.

Log in with your credentials

Forgot your details?