Ημερολόγιο Δικαιωμάτων

Μπορεί η γνώση να απελευθερώσει τον άνθρωπο;

Πώς οι σύγχρονες κοινωνίες απλώνουν δίχτυ ασφάλειας στα κεκτημένα ανθρώπινα δικαιώματα;

Έχω τη δύναμη να υπερασπίσω τα δικαιώματά μου με “όπλο” τις λέξεις;

Ερωτήματα που οδηγούν σε σκέψεις, συζητήσεις και δημιουργική έκφραση.

Μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, IB ΜΥΡ 4 μαθαίνουν για την ιστορία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κατανοούν τις έννοιες της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης καθώς και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πολιτών που ρυθμίζουν τις σχέσεις μεταξύ τους. Αντιλαμβάνονται τη δύναμη της γνώσης και το «ισχυρό όπλο» της γλώσσας στον αγώνα για ελευθερία, ισότητα, αξιοπρέπεια. Αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, ενεργοποιούνται, συνεργάζονται και δημιουργούν έργα με απώτερο στόχο να διαδώσουν μηνύματα ανθρωπιάς.

Όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε project που υλοποιείται στο πλαίσιο διαθεματικής ενότητας μέσω των μαθήματων της Νεοελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας, Κοινωνικής και Πολιτικής αγωγής, καθώς και του εργαστηρίου επικοινωνιακών δεξιοτήτων.

Το τελικό προϊόν που προκύπτει είναι ένα ημερολόγιο, το οποίο αποτελεί τη συμμετοχή του CGS στο πρόγραμμα “Human Rights for Beginners 2” που στηρίζεται στο εκπαιδευτικό project του Συμβουλίου της Ευρώπης “Free to Speak, Safe to Learn”- Democratic Schools for All. Το πρόγραμμα έχει την αναγνώριση του Council of Europe, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Greek National Rapporteur on Trafficking in Human Beings.

Πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να αντλήσετε από τις σελίδες:

Η καθιέρωση από τα Ηνωμένα Έθνη, για πρώτη χρονιά, της 24ης Ιανουαρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης καταδεικνύει την ύψιστη σημασία της εκπαίδευσης στις σύγχρονες κοινωνίες. Παρόλο που η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ΟΗΕ, 1989), μέχρι και σήμερα συνεχίζονται οι αγώνες προς επίτευξή της.

Η ημέρα αυτή υπενθυμίζει ότι οι γυναίκες και τα κορίτσια διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην επιστημονική και τεχνολογική κοινότητα και ότι η συμμετοχή τους πρέπει να αυξηθεί. Σύμφωνα με την UNESCO, σήμερα λιγότερο από το 30 % των ερευνητών παγκοσμίως είναι γυναίκες.

ec.europa.eu/newsroom/comm/items/701447/el

Η 1η Μαρτίου έχει θεσπιστεί από τον ΟΗΕ ως Ημέρα Μηδενικών Διακρίσεων και αποσκοπεί στην κατάργηση των διατάξεων εκείνων στις νομοθεσίες των κρατών – μελών που εισάγουν διακρίσεις και παράλληλα τις καλεί να προβούν σε θετικές αλλαγές που θα διασφαλίσουν την ισότητα, την ένταξη και την προστασία των πολιτών τους.

www.polignosi.com/cgibin/hweb?-A=38205&-V=limmata

(«World Day against Trafficking in Persons»). Πρωτοβουλία του ΟΗΕ, για να αναδείξει την ανάγκη για πιο αποτελεσματικά μέτρα στην πρόληψη και καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων, ενός από τα ειδεχθέστερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.Η εμπορία ανθρώπων (human trafficking) έχει ως αντικείμενα κυρίως την εξαναγκαστική εργασία στην ιδιωτική οικονομία, τη σεξουαλική εκμετάλλευση και την αφαίρεση οργάνων και ιστών του σώματος. Οι ένοπλες συγκρούσεις, ο εκτοπισμός προσφύγων, η κλιματική αλλαγή, οι φυσικές καταστροφές και η φτώχεια οδηγούν στην απελπισία χιλιάδες ανθρώπους και τους μετατρέπουν σε εύκολα θύματα των επιτήδειων, επιτρέποντας την άνθιση της εμπορίας.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ - ΓΥΜΝΑΣΙΟ CGS

Log in with your credentials

Forgot your details?