Τι κοινό έχουν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου/IB MYP4 με την κοινωνία της Γαλλίας του 18ου αιώνα;

Kεντρικός σκοπός της ιστορικής εκπαίδευσης αποτελεί η διαμόρφωση ενεργών, δημοκρατικών πολιτών με κριτική σκέψη και ιστορική συνείδηση. Παράλληλα, η επιδίωξη μιας κατά το δυνατόν βιωματικής προσέγγισης του υλικού πολιτισμού μέσα από δραστηριότητες εντός τάξης μπορεί να προαγάγει έναν άλλο βασικό σκοπό του μαθήματος της Ιστορίας: την ενεργοποίηση του συναισθήματος και της φαντασίας των μαθητών/τριών, στοιχεία που καλλιεργούν την εξίσου σημαντική δημιουργική σκέψη τους.

Στο CGS σχεδιάζουμε ενεργητικά το χθες, το σήμερα και το αύριο..

Η χρήση επαρκούς και ποικίλου υλικού αποκτά ισχυρότερη διδακτική δυναμική, όταν συνδυάζεται με βιωματικές δράσεις, όπως η δραματοποίηση ιστορικών γεγονότων.

Τα παιχνίδια ρόλων αναπαριστούν αληθινές συνθήκες της ζωής. Σ’ αυτά καθένας μπορεί να προβάλει τις προσωπικές του απόψεις και να διερευνήσει τις απόψεις άλλων. Η μάθηση γίνεται βιωματική, ενισχύεται η πρωτοβουλία, δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες να επεξεργαστούν διάφορα θέματα κοινωνικά, ιστορικά, κ.α.

Η τάξη γίνεται η μικρογραφία της γαλλικής κοινωνίας, ανάμεσα τους η βασιλική οικογένεια (Λουδοβίκος-Αντουανέτα), οι ευγενείς και ο κλήρος, αλλά και μία ετερόκλητη τρίτη τάξη. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες εκπροσωπούν μία κοινωνική τάξη. Μελετούν εικόνες και ιστορικές πηγές και καταγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά της κοινωνικής τους θέσης. Εκπρόσωπος της κάθε τάξης είναι στη διάθεση της ολομέλειας για ερωτήσεις.

Log in with your credentials

Forgot your details?