Η καλλιτεχνική ευαισθητοποίηση, και η πολιτιστική καλλιέργεια μέσα απο την εκμάθηση των τεχνών ανήκουν στους βασικούς εκπαιδευτικούς στόχους του σχολείου μας. Οι μαθητές μας εχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα ολοκληρωμένο προγράμμα τεχνών στο οποίο διδάσκουν έμπειροι καλλιτέχνες-παιδαγωγοί με μακρά εμπειρία στο αντικείμενό τους. Ειδικό βάρος δίνεται στην διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος ανάλογα με την ηλικία του καθε μαθητή με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να αποκτά ψυχαγωγικό χαρακτήρα.
Τα προγράμματα στις Τέχνες διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκει το κάθε παιδί.
Τέχνες στην Απογευματινή Ζώνη - SMART:
Θεατρική Ομάδα Δημοτικού
Για μαθητές Δημοτικού/IB PYP
“There is no depth to education without art”
Amiri Baraka
Η Θεατρική Αγωγή αποτελεί αναμφισβήτητα ένα αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας αφού παρέχει ποικίλα κίνητρα στους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα και να δράσουν, καλλιεργώντας παράλληλα δεξιότητες και αποκτώντας πολύπλευρες γνώσεις.
Συγκεκριμένα, με τη διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής, οι μαθητές:
- Αναπτύσσουν σταδιακά τα εκφραστικά τους μέσα ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους με διαφορετικούς τρόπους
- Καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους μέσα από παιχνίδια αυτοσχεδιασμού
- Αναπτύσσουν τη μνήμη τους και την κριτική τους σκέψη αναλύοντας τα εκάστοτε θεατρικά κείμενα
- Εξερευνούν τις δυνατότητες του σώματος και των αισθήσεών τους μέσα από ποικίλες ασκήσεις διαφορετικών τεχνικών μεθόδων
- Κατανοούν βαθύτερα το ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της κάθε εποχής όπως αυτό διαφαίνεται από τα θεατρικά κείμενα που επεξεργάζονται
- Καλλιεργούν την ενσυναίσθησή τους και αποδέχονται τη διαφορετικότητα των άλλων
- Μαθαίνουν να δουλεύουν αρμονικά σε ομάδες, συμμετέχοντας απο κοινού στη δημιουργία παραστάσεων ή κοινών δράσεων
- Κατανοούν τις ποικίλες εκφάνσεις και τις πολλές και διαφορετικές όψεις μιας ιδέας αναλύοντας χαρακτήρες και επιλογές θεατρικών ηρώων
- Καλλιεργούν την αυτοπεποίθησή τους και την αυτοεκτίμησή τους μέσα σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον
- Καλλιεργούν τα αισθητικά τους κριτήρια, την συναισθηματική τους νοημοσύνη και εμπλουτίζουν τις εμπειρίες τους
Μέσα από τα θεατρικά εργαστήρια, οι μαθητές μας αισθάνονται πολύ πιο έντονα την ανάγκη να συμμετέχουν σε ομαδικές δράσεις, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να εκφράζονται καλύτερα και πιο αποτελεσματικά προτείνοντας δημιουργικές λύσεις στα προβλήματα που προκύπτουν.
Κι όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο “Performing together: The Arts and Education” από τις εκδόσεις The American Association of School Administrators, “The Alliance for Education and The John F. Kennedy Center for the Performing Arts in 1985”:
“The future of our nation depends on our ability to create-and to be creative. During the coming decades our most important national resources will be human resources. If our nation is to continue to meet the challenges of the future, today’s schools need to develop creative leaders
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΧΡΥΣΑ ΜΙΧΑΛΑΚΙΔΗ
H Χρύσα Μιχαλακίδη είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, της ανώτερης δραματικής σχολής “Αρχή” και αριστούχους απόφοιτος και υπότροφος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση” του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Ως εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής έχει εργαστεί με εφήβους, παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση καθώς και ιδιωτικούς φορείς (σύλλογοι γονέων, κατασκηνώσεις και ωδεία). Επίσης έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις με παιδιά διασκευάζοντας θεατρικά έργα και γράφοντας στίχους στα πλαίσια θεατρικών ομάδων στους παραπάνω φορείς. Ακόμα, έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει προγράμματα δραματικής τέχνης για ενήλικες στις φυλακές Κορυδαλλού και Τίρυνθας. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Μέγαρο Μουσικής. Μιλάει αγγλικά και γαλλικά ενώ έχει διδάξει αγγλικά για 13 χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Από το 2020 είναι εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής στο CGS και υπεύθυνη της θεατρικής ομάδας του δημοτικού στην απογευματινή ζώνη του σχολείου.
ΜΑΤΘΑΙΑ ΣΠΙΤΑΔΑΚΗ
Η Ματθαία Σπιταδάκη είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, διπλωματούχος κλασικού πιάνου και ανώτερων θεωρητικών, κάτοχος πιστοποιήσεων “Singing popular music”, “Teaching Popular Music in Classroom” από το Berklee College of Music, με τις εξής μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις: «Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα» και «Τζαζ Αυτοσχεδιασμός και Νέες τεχνολογίες» με εξειδίκευση στη φωνή, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών».
Εργάζεται ως Musical Theater Performer και Lead Singer σε σύγχρονα μουσικά σύνολα και στην Ελληνική μπάντα Topos η οποία ανήκει στη Δισκογραφική Εταιρεία “Fm Records” ανεξάρτητα ηχογραφεί στο Γερμανικό Label “Electric Friends”.
Είναι κάτοχος πιστοποιήσεων: “Ειδική Αγωγή – Ψυχικές διαταραχές παιδιών και εφήβων” (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και “Η Φωνή μου ως Επιστήμη” (PhonoQuest). Το 2021 δημοσίευσε την πρώτη της έρευνα: “Ζητήματα σύγχρονης Φωνητικής Διδασκαλίας και Παιδαγωγικής στην Ελλάδα του 21ου αιώνα”
Επίσης από το 2024 ανήκει στη Heaven ως συνθέτρια- ερμηνεύτρια στον τομέα της παιδικής δισκογραφίας.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του Open Αpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Διευκρίνιση:
Για τους μαθητές των τάξεων Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού η εγγραφή των συμμετεχόντων μέσω του OpenApply, θα πραγματοποιηθεί κατά σειρά προτεραιότητας λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετοχών.
Για τους μαθητές των τάξεων Δ’, Ε’ και Στ’ Δημοτικού μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την συμμετοχή τους στην δραστηριότητα μέσω του OpenApply, θα ακολουθήσει επιλογή μαθητών που θα συμμετέχουν σε αυτήν, μετά τον πρώτο μήνα συναντήσεων.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Μια φορά και έναν καιρό
Απευθύνεται σε μαθητές Προνηπιαγωγείου & Νηπιαγωγείου/IB PYP
Το μικρό εργαστήρι θεάτρου και καλλιέργειας προφορικού λόγου εντάσσεται στην απογευματινή ζώνη SMART.
Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η εκπαιδευτικός Ελεάννα Παπαϊωάννου.
Οι μαθητές Προνηπιαγωγείου & Νηπιαγωγείου/IB PYP έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν καλλιτεχνικά μονοπάτια έκφρασης και φαντασίας μέσα από τον πλούσιο κι γεμάτο φαντασία κόσμο των παραμυθιών!
Με ευφάνταστους τρόπους και δημιουργικότητα οδηγούμαστε σε νέες στιγμές μάθησης!
Οι μικροί μας καλλιτέχνες «ταξιδεύουν» από την απαγγελία στην κατασκευή σχεδιασμάτων, από μια ηχητική ή ζωγραφική δημιουργία στην έκφραση με το σώμα, από μια συνάντηση στο ελεύθερο παιχνίδι, στον ομαδικό αυτοσχεδιασμό!
“Ασκήσεις” γεμάτες μουσική και “χρώμα”, αυτοσχεδιασμοί και χοροκίνηση…
Όλα αυτά, κι λίγη μαγεία, είναι οι στιγμές μας που ξεκινούν όπως ακριβώς και στα παραμύθια, με το “Μια φορά και έναν καιρό…”
Ημέρες Διεξαγωγής: Τρίτη ή Πέμπτη
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Puppet Playground
Απευθύνεται σε μαθητές Προνηπιαγωγείου & Νηπιαγωγείου/IB PYP
Καλώς ήρθατε στο Puppet Playground, τον μαγικό τόπο όπου η δημιουργικότητα συναντά τη διασκέδαση πίσω από την κουρτίνα του κουκλοθεάτρου!
Γαντόκουκλες, μαρότες, ακόμα και μαριονέτες γίνονται τώρα οι πρωταγωνιστές!
Τα παιδιά κατασκευάζοντας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, προοδευτικά τις δικές τους κούκλες απολαμβάνουν τη χαρά της δημιουργίας και τέλος γεμάτα υπερηφάνεια παρουσιάζουν τις ιστορίες τους στη σκηνή του κουκλοθεάτρου!
Η δραστηριότητα Puppet Playground είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να καλλιεργήσουν την φαντασία, να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους ικανότητες, να εκφραστούν και να απολαύσουν μοναδικές στιγμές δημιουργικότητας!
Υπεύθυνη παιδαγωγός : Ελεάννα Παπαϊωάννου
Ημέρα Διεξαγωγής: Τετάρτη
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Little Artists…Big Ideas
Απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Α’ και Β’ Δημοτικού / IB PYP
Ένα ανοιχτό μάθημα για τους μικρούς μας δημιουργούς, που δεν έχουν λόγια να μάθουν, αλλά λόγια να πουν. Με βάση τον καθοδηγούμενο αυτοσχεδιασμό γνωρίζουν ή επινοούν ήρωες και τους αναπαριστούν μέσω της κίνησης και της ομιλίας. Ένα μάθημα βασισμένο στις εικόνες που δημιουργεί το ίδιο το παιδί και τη δική του ανάγκη να υπάρξει μέσα σε μια ιστορία ανάλογα με την ετοιμότητά του.
Η χαρά, ο φόβος, ο ενθουσιασμός , ο θυμός είναι μερικά από τα συναισθήματα που αγγίζουμε μέσα από τις ιστορίες μας. Ιστορίες, που πολλές φορές είναι φανταστικές, αλλά και κάποιες άλλες φορές είναι πραγματικές και τα παιδιά έχουν την ανάγκη να τις αφηγηθούν και αναπαραστήσουν στην τάξη μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, παιχνίδια μίμησης, ζωγραφική, καθοδηγούμενο αυτοσχεδιασμό (με τη χρήση μουσικών οργάνων ή μουσικής) και παιχνίδια ρόλων.
Στόχος μας είναι το παιδί σιγά- σιγά και με την εξοικείωση του σε αυτές τις τεχνικές να φτάσει σ’ ένα σημείο ελεύθερης αυτοέκφρασης. Το ζητούμενο του μαθήματος δεν είναι πώς το παιδί θα κάνει τέλειες μηχανικές κινήσεις ή να αποστηθίσει κάποιο κείμενο και να το απαγγείλει, αλλά πώς θα εκφράσει καταστάσεις και ρόλους με το δικό του τρόπο, εντελώς αβίαστα και υποκειμενικά.
Στο τελευταίο μάθημα κάθε μήνα με τα παιδιά θα επαναλαμβάνουμε τις πιο αγαπημένες τους και ιδιαίτερες στιγμές και θα παρατηρούμε παρέα τα συναισθήματα που τους προκάλεσαν οι καταστάσεις στις οποίες βρεθήκαν. Θα αναλύουμε τις ιστορίες μας, θα τις ζωγραφίζουμε και θα παίζουμε γυρίζοντας τον τροχό των συναισθημάτων.
Επίσης μέσα στη χρονιά θα πραγματοποιούμε επίσκεψη σε στούντιο για να γνωρίσουν από κοντά και την τέχνη της εκφώνησης, αλλά και της μεταγλώττισης. Εκεί, όσα παιδιά επιθυμούν, θα επιχειρούν να βρεθούν μπροστά στο μικρόφωνο, ώστε να ζωντανέψουν έναν αγαπημένο τους ήρωα με τη δική τους φωνή, αλλά και να εκφωνήσουν δικές τους αγαπημένες ατάκες από τους αυτοσχεδιασμούς που πραγματοποίησαν μέσα στη χρονιά, μια ιστορία που μπορεί να έχουν δημιουργήσει τα ίδια, αλλά και τραγούδια που θα έχουμε δουλέψει μέσα στην τάξη για την ανάγκη των αυτοσχεδιασμών μας, αλλά και πιθανών παραστάσεων που θα έχουμε πραγματοποιήσει.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Εργαστήρι Εικαστικών
Απευθύνεται σε μαθητές Προνηπιαγωγείου, Νηπιαγωγείου/IB PYP, Δημοτικού/IB PYP, Γυμνασίου/IB MYP, Λυκείου και IB Diploma Programme
Όλοι γνωρίζουμε τον Picasso, τον Van Gogh, τον Michelangelo…
Οι μεγάλοι αυτοί ζωγράφοι ξεκίνησαν το έργο τους από πολύ μικρή ηλικία και συνέχισαν στην υπόλοιπη πορεία της ζωής τους να δημιουργούν έργα τέχνης. Σκοπός τους να αποτυπώσουν τα συναισθήματά τους και να συνομιλήσουν με το θεατή. Η ζωγραφική, λοιπόν, ανεξαρτήτως ηλικίας είναι έκφραση, δημιουργία, διασκέδαση και τρόπος ζωής.
Στο καλλιτεχνικό εργαστήρι που λειτουργεί στο CGS στο πλαίσιο του SMART, χρησιμοποιούμε ό,τι μπορεί κανείς να σκεφτεί ώστε να εκφράσουν οι μαθητές τα συναισθήματά τους και να φέρουν στο κόσμο μας πράγματα και εικόνες της φαντασίας τους. Σκοπός μας είναι να μάθουν τα παιδιά πως στο χώρο της ζωγραφικής και γενικότερα της τέχνης όλα μπορούν να γίνουν και όλα μπορούν να διορθωθούν και να εξελιχθούν. Μέσα από την τέχνη θα μάθουν να προσπερνούν τα εμπόδια και να αποτυπώνουν τη φαντασία τους σε ένα καμβά. Η τέχνη είναι ανεξάρτητη, δεν έχει όρια και κανόνες, δεν έχει σωστό και λάθος.
Μέσα από το Εργαστήρι οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διάφορες μορφές εικαστικών τεχνών, δοκιμάζουν τεχνοτροπίες, αναλαμβάνουν ατομικά και ομαδικά καλλιτεχνικά projects συνδέοντας διαθεματικά τα εικαστικά, με τα μαθήματά τους. Στη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιούνται επισκέψεις σε εκθέσεις, εργαστήρια καλλιτεχνών, διοργανώνονται εκθέσεις με έργα των μαθητών/τριών.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Κεραμική
Αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού αποτελεί από την αρχαιότητα η τέχνη της Κεραμικής. Μέσα στα βάθη των αιώνων οι Έλληνες υπήρξαν ονομαστοί αγγειοπλάστες, που έφτιαχναν υπέροχα αγγεία με ποικίλες μορφές και για πολλές χρήσεις. Από την ζωγραφική των αγγείων που αντλούσε θέματα από την ιστορία, τη μυθολογία και τις καθημερινές ασχολίες των προγόνων μας, διαθέτουμε πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση των αρχαίων Ελλήνων. Τo CGS, με σεβασμό στην ελληνική παράδοση, δημιούργησε το «Εργαστήρι Κεραμικής Τέχνης» με σκοπό να δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μια από τις αρχαιότερες ελληνικές τέχνες, αλλά και να αναπτύξουν παράλληλα τη δεξιοτεχνία και την φαντασία τους μέσα από τη χαρά της δημιουργίας. Στα πρώτα στάδια επαφής του με το «Κεραμικό Εργαστήρι» το παιδί κατακτά τις τεχνικές εκείνες που μετατρέπουν ένα απλό κομμάτι πηλού σ’ ένα αξιοθαύμαστο αντικείμενο χρηστικής αξίας. Οι τεχνικές αυτές αποτελούν και τη βάση κατασκευής οποιουδήποτε κεραμικού αντικειμένου. Ακόμα, μαθαίνει τη σωστή χρήση των χρωμάτων και την επεξεργασία ψησίματος των κεραμικών αντικειμένων σε ειδικό φούρνο. Σ’ ένα πιο προχωρημένο επίπεδο ο μαθητής γίνεται γνώστης της επίστρωσης με ειδικά πάντοτε οικολογικά υλικά (σμάλτο και γυαλί) που προσδίδουν στα αγγεία τη λάμψη τους και την ολοκλήρωση της κατασκευής τους. Στο τέλος κάθε σχολικού έτους, αντιπροσωπευτικά δείγματα της δεξιοτεχνίας κάθε μαθητή εκτίθενται σε ειδικά διαμορφωμένο και καλαίσθητο χώρο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μοιράζονται τη χαρά της δημιουργίας τόσο με τους καθηγητές των Εκπαιδευτηρίων μας όσο και με τους γονείς και τους επισκέπτες της Έκθεσης. |
Απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου/IB PYP, Δημοτικού/IB PYP, Γυμνασίου/IB MYP, Λυκείου και IB Diploma Programme
Η εικαστικός Λυδία Χατζηστεφανίδου, υπεύθυνη του τμήματος Κεραμικής, έχει σπουδάσει Γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, Αρχιτεκτονική Εσωτερικού Χώρου, Διακόσμηση και Σχεδιασμό Αντικειμένων στη Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθηνών όπου εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία στον τομέα της Kεραμικής, και έχει πραγματοποιήσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Γλυπτική (ΜΑ Fine Art: Sculpture) στο Wimbledon College of Art, University of the Arts London (UAL).
Έχει διδάξει Εικαστικά σε Παιδικά Εργαστήρια και ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός σε Δημοτικά Σχολεία. Από το 2017 διδάσκει σε παιδιά και ενήλικες στα νεοσύστατα Τμήματα Εικαστικών του Οργανισμού Παιδείας Πολιτισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, τα οποία οργανώθηκαν και λειτούργησαν για πρώτη φορά από την ίδια.
Το καλλιτεχνικό της έργο συνθέτουν γλυπτά-κατασκευές κι εγκαταστάσεις που συχνά συνομιλούν με τον περιβάλλοντα εσωτερικό ή εξωτερικό δημόσιο χώρο, τα φυσικά χαρακτηριστικά και τα περιεχόμενα που αυτοί φέρουν. Στις δημιουργίες της διαχειρίζεται ένα ευρύτατο φάσμα υλικών και τεχνικών με μια διερευνητική διάθεση εμβάθυνσης στην ποιητική βιωμένη διάσταση του χώρου.
Έχει λάβει μέρος σε εκθέσεις και συμπόσια στην Ελλάδα και το Λονδίνο.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Κλασσικό Μπαλέτο
Απευθύνεται σε μαθητές Προνηπιαγωγείου, Νηπιαγωγείου/IB PYP, Δημοτικού/IB PYP, Γυμνασίου/IB MYP, Λυκείου και IB Diploma Programme Το Κλασσικό Μπαλέτο είναι η βασική χορευτική παιδεία και η πιο ολοκληρωμένη σπουδή εκγύμνασης του σώματος. Είναι ένας τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και δημιουργίας. Σκοπός του είναι η καλλιέργεια της αίσθησης του ρυθμού και της αρμονίας της κίνησης. Μέσα από μια συστηματική επαφή σχέση με το μπαλλέτο καλλιεργείται η πειθαρχία, η συνεργασία και η εκφραστικότητα. Στη δραστηριότητα του μπαλέτου από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο διδάσκονται: Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς διοργανώνονται Ανοιχτά Μαθήματα και Χορευτικές Παραστάσεις όπου συμμετέχουν όλα τα παιδιά.
Δηλώσεις συμμετοχής: Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες». Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart. |
Τοιχογραφία
Απευθύνεται σε μαθητές από Δ’ Δημοτικού/IB PYP και Γυμνασίου/IB MYP
Το εργαστήριο αυτό προετοιμάζει και εκτελεί έργα ζωγραφικής σε τοίχο*. Η προετοιμασία των έργων γίνεται με προσχέδια σε χαρτιά μικρών διαστάσεων (πχ Α3) σε κλίμακα μικρότερη της επιφάνειας για την οποία προορίζονται. Στη συνέχεια αποφασίζονται χρωματισμοί και τεχνικές (πχ στένσιλ, ρολά, πινέλα, σπρέυ). Τέλος, εκτελείται το έργο στη μεγάλη επιφάνεια διατηρώντας τις αναλογίες των σχημάτων και τις επιλογές των χρωμάτων που έχουν προβλεφθεί στα προσχέδια.
Στόχος του εργαστηρίου είναι να καλλιεργηθούν η δημιουργικότητα, δεξιότητες σχεδιασμού τόσο σε μικρή, όσο και σε μεγάλη επιφάνεια, καθώς επίσης η χρήση πολλών νέων υλικών και τεχνικών.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Θεατρική Ομάδα Γυμνασίου - Λυκείου
Μαθήματα υποκριτικής για εφήβους (Γυμνάσιο – Λύκειο)
Το «Θεατρικό Εργαστήριο Εφήβων» ξεκινά από τον Οκτώβριο, κάθε Πέμπτη¹ στη Ζώνη SMART (15:00-17:00), υπό την καθοδήγηση της θεατρολόγου – ηθοποιού Δήμητρας Βαμβακάρη.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά Γυμνασίου/IB MYP και Λυκείου που αγαπούν κι επιθυμούν να βιώσουν τον μαγικό κόσμο της Τέχνης του θεάτρου.
Αναλυτικότερα, το θεατρικό εργαστήρι στοχεύει, σήμερα περισσότερο από ποτέ:
- στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών
- στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και στην ανάπτυξη της φαντασίας τους
- στη σωστή γλωσσική ανάπτυξη
- στην κατανόηση του κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος όπου ζουν και μεγαλώνουν
- στην ομαδική εργασία
- στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας
- στην ενίσχυση της συλλογικότητας
- στην ανάπτυξη κοινωνικής ευαισθησίας
- στη διασκέδαση
Μέσα από θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, ασκήσεις σωματικής έκφρασης, επικοινωνίας, αγωγή του λόγου, αναλύσεις θεατρικών έργων και ρόλων, θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε την τέχνη του θεάτρου. Στόχος του εργαστηρίου είναι να μας αποκαλύψει και να μας συμφιλιώσει με τις διαφορετικές πλευρές της προσωπικότητάς μας, καλλιεργώντας το χιούμορ, απελευθερώνοντας το μυαλό, τη φαντασία και την παιγνιώδη διάθεση μας. Να μας μάθει να δομούμε και να αποδομούμε τους ρόλους και την εικόνα μας, να κατανοούμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Τελικός στόχος είναι η οργάνωση κι η πραγματοποίηση μιας παράστασης , με την ολοκλήρωση των μαθημάτων.
Ενδέχεται να αυξηθούν οι ώρες του εργαστηρίου, εν όψει της τελικής οργάνωσης και πραγματοποίησης της παράστασης.
Μετά τη φετινή επιτυχημένη συμμετοχή μας στο 2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Εφηβικού Μιούζικαλ της Τρίπολης η θεατρική ομάδα, σε συνεργασία με την κα Φαίη Ηλιοπούλου, καθηγήτρια Μουσικής Γυμνασίου/IB ετοιμάζεται με καινούργιο θεατρικό έργο, που θα αρχίσει τις πρόβες του , με την έναρξη της καινούργιας σχολικής χρονιάς.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του Open Αpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
CGS Choir / Χορωδία SMART
Τι είναι η χορωδία;
Η φωνή μας είναι το προσωπικό, μοναδικό και πιο πολύπλοκο μουσικό όργανο, που μας συντροφεύει καθόλη τη διάρκεια της ζωής μας. Ένα μουσικό όργανο το οποίο δεν μπορείς να το δεις, δεν μπορείς να το πιάσεις και ούτε να καθορίσεις το φυσικό του ήχο.
Η μαγική στιγμή του “Μαζί”! Στη χορωδία αυτό το όργανο γίνεται ένα. Πολλές φωνές, μια αναπνοή και ένα απέραντο μουσικό ταξίδι, γεμάτο συναισθήματα ξεκινά…
Γιατί το παιδί μου να αποτελέσει μέλος της σύγχρονης επαγγελματικής χορωδίας CGS CHOIR;
- Μουσική Εκπαίδευση: Η χορωδία παρέχει στα παιδιά βασική μουσική εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της φωνητικής εκπαίδευσης, της θεωρίας της μουσικής και των δεξιοτήτων εκτέλεσης.
- Κουλτούρα και πολυπολιτισμικότητα: Η συμμετοχή σε μια χορωδία εκθέτει τα παιδιά σε διάφορα μουσικά είδη και πολιτιστικές παραδόσεις, εμπλουτίζοντας την κατανόηση και την εκτίμησή τους για τη μουσική.
- Κοινωνική Ανάπτυξη: Η συμμετοχή σε μια χορωδία προωθεί την ομαδική εργασία, τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες.
- Πειθαρχία και υπευθυνότητα: Η συμμετοχή στη χορωδία ιδίως στα πλαίσια μιας επαγγελματικής φωνητικής προσέγγισης, απαιτεί τακτική εξάσκηση και δέσμευση. Η κάθε φωνή ατομικά, οφείλει να αποτελεί, με συνέπεια και συνέχεια, μια σταθερότητα στην εξέλιξη αυτής της μουσικής ομάδας.
- Εμπιστοσύνη και αυτοεκτίμηση: Οι παραστάσεις μπροστά σε κοινό, η επαφή με τη σκηνή και ο ήχος από το “χειροκρότημα”, τονώνουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των παιδιών, καθώς βλέπουν τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς και του ταλέντου τους.
- Καλλιτεχνική Έκφραση: Μια χορωδία παρέχει μια διέξοδο για δημιουργική και καλλιτεχνική έκφραση, επιτρέποντας στα παιδιά να εξερευνήσουν τα συναισθήματα και τη δημιουργικότητά τους μέσω της μουσικής.
- Σύγχρονο- Δημοφιλές μουσικό ρεπερτόριο (CCM- Contemporary Commercial Music). Ο όρος Σύγχρονη Δημοφιλής Μουσική περιλαμβάνει την ομπρέλα των ειδών από το 1920 έως σήμερα, περι μουσικά είδη όπως: Jazz Music, Gospel & Spirituals, Rythm & Blues, Rock n’ Roll, Soul, Rock, Hip-Hop, Popular Music και επιλεγμένο ρεπερτόριο από την Ελληνική Μουσική Σκηνή με την ποιότητα και το εύρος που τη διακρίνει.
Ποιά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά μιας χορωδίας;
- Φωνητική Αρμονία: Οι χορωδίες εκτελούν μουσική που περιλαμβάνει διαφορετικά φωνητικά μέρη, δημιουργώντας πλούσιες αρμονίες.
- Πρόβες: Οι τακτικές πρόβες είναι απαραίτητες για το δέσιμο της, τη συνεχή φωνητική και εκφραστική βελτίωση και τέλος για τη διεύρυνση του ρεπερτορίου της.
- Παραστάσεις: Η χορωδία παίρνει μέρος σε διάφορες εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένων συναυλιών, φεστιβάλ, κοινωνικών εκδηλώσεων και διαγωνισμών.
- Σύγχρονο ρεπερτόριο: Η CGS CHOIR θα εντρυφήσει σε στυλ που κυριαρχούν στη σημερινή μουσική βιομηχανία. Οι σύγχρονες χορωδίες αγκαλιάζουν τους διαφορετικούς ήχους και τις ποικίλες φωνητικές τεχνικές που υπάρχουν στη σύγχρονη μουσική.
Χαρακτηριστικά της σύγχρονης χορωδίας CGS CHOIR:
- Διαφορετικό ρεπερτόριο: Θα ασχοληθούμε με ένα ευρύ φάσμα σύγχρονης μουσικής, που συχνά περιλαμβάνει επιτυχίες που κορυφώνονται στα charts.
- Φωνητικές τεχνικές: Οι τραγουδιστές στις χορωδίες CCM χρησιμοποιούν συχνά φωνητικά στυλ και τεχνικές κοινές στη δημοφιλή μουσική, όπως belt, riffing και κυρίως speaking voice.
- Συνοδεία οργάνων: Μία σύγχρονη χορωδία μπορεί να συνοδεύεται από ένα πιάνο, μια ορχήστρα και κυρίως από μια μπάντα, ενσωματώνοντας όργανα όπως ηλεκτρικές κιθάρες, πλήκτρα, ντραμς και συνθεσάιζερ.
- Παραστάσεις: Οι παραστάσεις είναι συχνά δυναμικές και ελκυστικές, με έμφαση στη φωνητική επίδειξη, τη χορογραφία και τη συναισθηματική έκφραση.
- Συμβολή των θεατών: Το ρεπερτόριο επιλέγεται για να έχει απήχηση στο σύγχρονο κοινό, συχνά με στόχο να ψυχαγωγήσει και να συνδεθεί με ένα ευρύ φάσμα ακροατών.
Ποια τα κριτήρια επιλογής μαθητών που θα αποτελέσουν μέλη της CGS CHOIR;
CGS CHOIR PARTICIPATION
- Ακρίβεια τόνου:
Δυνατότητα τραγουδιού σε μελωδία.
Σωστή αντιστοίχιση τόνου με πιάνο ή άλλο φωνητικό παράδειγμα. - Ποιότητα τόνου:
Ευχάριστη και καθαρή φωνή.
Δυνατότητα παραγωγής σταθερού τόνου. - Εύρος:
Φωνητικό εύρος και ικανότητα να τραγουδά άνετα μέσα στο απαιτούμενο εύρος της χορωδίας (σοπράνο, άλτο, τενόρο, μπάσο). - Ρυθμός και Χρόνος:
Δυνατότητα διατήρησης χρόνου και διατήρησης ρυθμού.
Κατανόηση βασικών ρυθμικών μοτίβων. - Μουσικότητα και έκφραση:
Ικανότητα μετάδοσης συναισθήματος και δυναμικής στο τραγούδι. - Δεξιότητες Ανάγνωσης Παρτιτούρας (θα εκτιμηθεί)
Κατανόηση της μουσικής σημειογραφίας. - Ικανότητα απόδοσης μελωδίας σε συνδυασμό με διαφορετικές φωνές.
- Δέσμευση και στάση:
Προθυμία να παρακολουθήσει πρόβες και παραστάσεις.
Θετική στάση και ικανότητα ομαδικής εργασίας.
Προετοιμασία για CGS CHOIR AUDITIONS
- Προετοιμασμένο κομμάτι χωρίς συνοδεία οργάνου – a capela
Τα παιδιά θα πρέπει να ετοιμάσουν ένα μικρό τραγούδι της επιλογής τους (περίπου 1-2 λεπτά). Αυτό θα πρέπει να επιδεικνύει το φωνητικό εύρος και τη μουσικότητά τους. - Ακρόαση και μίμηση:
Θα ζητηθεί από τους μαθητές να ακούσουν και να τραγουδήσουν κλίμακες ή απλές φωνητικές ασκήσεις για να δείξουν την ακρίβεια του εύρους και του τόνου. - Ανάγνωση Παρτιτούρας/solfege:
Ένα σύντομο παράδειγμα ανάγνωσης (μια απλή μελωδία ή ρυθμικό μοτίβο). Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διαβάσουν και να τραγουδήσουν μια διφωνη μελωδία διατηρώντας την μελωδική γραμμή που θα τους δοθεί. – Δεν είναι απαραίτητο – θα εκτιμηθεί - Ρυθμική Αντίληψη:
Οι μαθητές θα ακούσουν ένα σύντομο ρυθμικό μοτίβο και θα πρέπει να το μιμηθούν. Αυτό δοκιμάζει τη ρυθμική τους κατανόηση και την ικανότητά τους να κρατούν χρόνο. - Ερωτήσεις συνέντευξης:
- Γιατί θέλεις να είσαι μέλος της χορωδίας;
- Ποιο το ενδιαφέρον σου για το τραγούδι;
- Έχεις προηγούμενη εμπειρία και διαθεσιμότητα για πρόβες και παραστάσεις; (Καλό θα ήταν οι εκπαιδευτικοί να έχουν μια εικόνα της αφοσίωσης, του χρόνου και του ενθουσιασμού των μελών για τη διανομή μουσικών αρμοδιοτήτων).
Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν την CGS CHOIR και οι ρόλοι τους:
- Ειρήνη Σαντοριναιου: Καλλιτεχνικός Συντονισμός – Οργάνωση CGS CHOIR
- Ματθαία Σπιταδάκη: Μουσική/Φωνητική Διδασκαλία – Διεύθυνση Χορωδίας CGS CHOIR
- Απόστολος Καρποντίνης: Διδασκαλία Μουσικής Θεωρίας – Μουσική Συνοδεία CGS CHOIR
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του OpenΑpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
CineLAB | Εργαστήριο Κινηματογράφου
Για μαθητές Δ’. Ε’ & ΣΤ» Δημοτικού/IB PYP & Γυμνασίου/IB MYP
Ο κινηματογράφος είναι η 7η τέχνη και αυτή με την οποία έχουμε την μεγαλύτερη επαφή ως θεατές στην εποχή μας. Πόσο όμως γνωρίζουμε τα μυστικά της; Πόσες διαφορετικές τέχνες εμπλέκονται; Στόχος του εργαστηρίου είναι να φέρει τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη του κινηματογράφου με δημιουργικό και παιγνιώδη τρόπο.
Το «CineLAB» ξεκινά από τον Οκτώβριο, στη Ζώνη SMART (15:00-17:00), υπό την καθοδήγηση της θεατρολόγου Ευγενίας Μαραγκού.
Η δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές Δ΄, Ε’ και Στ’ Δημοτικού/IB PYP την ημέρα Παρασκευή και σε μαθητές Γυμνασίου την ημέρα Τετάρτη.
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία:
- Να έρθουν σε επαφή με την ιστορία του κινηματογράφου και να συμμετάσχουν σε αναπαράσταση σκηνών σημαντικών έργων
- Να γνωρίσουν βασικές έννοιες και λειτουργίες της κινηματογραφικής γλώσσας
- Να γνωρίσουν όλα τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
- Να μυηθούν στα μυστικά του σεναρίου και της αφήγησης μιας ιστορίας μέσω της εικόνας, να εκφραστούν και να πειραματιστούν μέσω εργαστηρίου δημιουργικής γραφής σεναρίου
- Να γνωρίσουν και να πειραματιστούν σε τεχνικές μοντάζ
- Να συνεισφέρουν το καθένα με το δικό του ταλέντο σε διάφορα πεδία (μουσική, υποκριτική, σκηνοθεσία, ζωγραφική, συγγραφή κλπ) στην δημιουργία μιας κινηματογραφικής ομάδας
- Να αναλάβουν εξ’ ολοκλήρου -με την καθοδήγηση μας- να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν τη δική τους ταινία στο τέλος της σχολικής χρονιάς
Τα οφέλη που θα αποκομίσουν από την δραστηριότητα είναι πολλαπλά καθώς μέσα από πρωτότυπα κινηματογραφικά μαθήματα και παιχνίδια τα παιδιά :
- Θα αναπτύξουν την δημιουργική και κριτική τους ικανότητα.
- Θα ενθαρρυνθεί η συμμετοχή τους στην ομαδική εργασία
- Θα καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον τους για την τέχνη μέσα από μια βιωματική διαδικασία
Εν τέλει, θα μάθουν και θα δημιουργήσουν με διασκεδαστικό τρόπο και ποικίλες δραστηριότητες.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του Open Αpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18
Stop Motion Lab - Εργαστήρι Κινούμενης Εικόνας
Απευθύνεται σε μαθητές του Δημοτικού/IB PYP
Στο Εργαστήρι κινούμενης εικόνας ζωντανεύουμε αντικείμενα και εικόνες δημιουργώντας βίντεο με την τεχνική “Stop motion”. Οι μαθητές του εργαστηρίου πλάθουν ιστορίες-σενάρια, κατασκευάζουν τους πρωταγωνιστές και τα σκηνικά, επιμελούνται το φωτισμό και τις λήψεις με φωτογραφική μηχανή και τέλος επεξεργάζονται στον υπολογιστή την κινούμενη πλέον εικόνα προσθέτοντας ήχους και εφέ.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του Open Αpply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία της Απογευματινής ζώνης – SMART «Τέχνες».
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία της Απογευματινής Ζώνης – Smart.
Email: smart@cgs.edu.gr
Τηλ. 210 6030411-18