Τέχνες

Η καλλιτεχνική ευαισθητοποίηση, και η πολιτιστική καλλιέργεια μέσα απο την εκμάθηση των τεχνών ανήκουν στους βασικούς εκπαιδευτικούς στόχους του σχολείου μας. Οι μαθητές μας εχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα ολοκληρωμένο προγράμμα τεχνών στο οποίο διδάσκουν έμπειροι καλλιτέχνες-παιδαγωγοί με μακρά εμπειρία στο αντικείμενό τους. Ειδικό βάρος δίνεται στην διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος ανάλογα με την ηλικία του καθε μαθητή με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να αποκτά ψυχαγωγικό χαρακτήρα.

Τα προγράμματα στις Τέχνες  διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκει το κάθε παιδί.

Τέχνες στην Απογευματινή Ζώνη - SMART:

Μουσικό Θέατρο

«To μουσικό Θέατρο» στο Ωδείο CGS

H πρόταση για τη νέα δραστηριότητα του Ωδείου CGS είναι η διδασκαλία και η εμπειρία, μέσω εκδηλώσεων, του «Μουσικού θεάτρου».
Το Μουσικό θέατρο κερδίζει πολλούς νέους ακροατές/θεατές τα τελευταία δέκα χρόνια στη χώρα μας αλλά και στις ευρωπαϊκές χώρες. Διδάσκεται πλέον ως βασική μορφή μουσικής/ θεατρικής εκπαίδευσης σε ωδεία και ακαδημίες. Αποτελεί μια ιδιαίτερα άμεση, εκφραστική και πολύμορφη μουσική τέχνη.
Με συστηματική διδασκαλία οι ενδιαφερόμενοι θα μάθουν πώς να τραγουδούν , πώς να εκφράζονται θεατρικά, χορευτικά -την ίδια στιγμή που τραγουδούν-, να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την αισθητική.

Ελάτε να γνωρίσουμε τη μαγεία της συνεργασίας του Θεάτρου με τη Μουσική!

 

Η δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές Δ’, Ε΄& ΣΤ Δημοτικού/ΙΒ PYP, καθώς και Γυμνασίου – Α’ Λυκείου/IB MYP.

Στο βασικό λειτουργικό κορμό χρειάζονται και φωνές που έχουν  την ωρίμανση της ηλικίας, που έχουν αναπτυχτεί και πάλλονται καταλλήλως, ώστε να σηκώσουν αποδοτικά την φωνητική άσκηση και την κίνηση από κοινού, όπου χρειάζεται.

Στο τμήμα των μαθητών  Δημοτικού θα ξεκινήσουμε με τραγούδια που θα παίρνουν μορφή ολιγόλεπτου θεατρικού δρώμενου. Η παντομίμα, θα συμπεριληφθεί σαν μέσον. Το ρεπερτόριο θα διδάσκεται με μεθοδολογία που αγγίζει τις ηλικίες των ενδιαφερόμενων. Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στη θεατρική διδασκαλία μιας επιλεγμένης μουσικής ύλης και θα χρειαστούμε σκηνοθετική και σκηνογραφική βοήθεια για να ολοκληρώσουμε την πρώτη …επαγγελματική μας εμφάνιση, ενδεχομένως σε μια παράσταση σε κατάλληλο χώρο.

Πρακτικές λεπτομέρειες

Τα μαθήματα στο τμήμα Μουσικού Θεάτρου θα αρχίσουν από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου.

Θα προηγηθεί ακρόαση των ενδιαφερομένων μαθητών, όπου θα  τους ζητηθεί να τραγουδήσουν κάτι που αγαπούν να τραγουδούν. Επιπλέον θα κάνουμε επί τόπου ασκήσεις τονικής προσαρμογής, κάτι το οποίο δεν χρειάζεται κάποια προετοιμασία, είναι όμως το πιο βασικό κριτήριο.

Η ακρόαση απαιτεί εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην δραστηριότητα μέχρι την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου, στη Γραμματεία του Ωδείου CGS: 210-6030411 (εσ. 603) ή στο email odeio@cgs.edu.gr.

Θα μας συνδράμουν μουσικοί, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, που θα δώσουν σχήμα και εικόνα στην παράσταση. Εμείς ελπίζουμε ήδη από σήμερα ότι θα φτάσουμε από την πρώτη χρονιά σε κάτι ενδιαφέρον, που θα δώσει εμφανή αποτελέσματα γνώσης και εμπειρίας στην απόδοση των επιλεγμένων στιγμών από την ιστορία του Μουσικού Θεάτρου, του Κινηματογράφου και του Musical.

Υπερέχει η ενίσχυση της ευαισθησίας, των αντανακλαστικών, της ταυτόχρονης χρήσης της λογικής και της φαντασίας, της ψυχικής ισορροπίας των νέων μας και οσονούπω πολιτών, με μαθήματα απτόμενα της αισθητικής. Πρωτίστως, ό,τι κάνουμε, στοχεύει στην καλλιέργεια της ψυχής, αυτή προσφέρει πολλαπλά οφέλη στο χαρακτήρα των παιδιών μας. Είναι πολύ σημαντική η παράμετρος αυτή στην αγωγή τους.

Ας το προσπαθήσουμε!

Με ευχές για πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Έφη Αγραφιώτη

Καλλιτεχνική Διευθύντρια Ωδείου CGS

Θεατρική Αγωγή

“There is no depth to education without art”

Amiri Baraka

 Η Θεατρική Αγωγή αποτελεί αναμφισβήτητα ένα αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας αφού παρέχει ποικίλα κίνητρα στους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα και να δράσουν, καλλιεργώντας παράλληλα δεξιότητες και αποκτώντας πολύπλευρες γνώσεις.

Συγκεκριμένα, με τη διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής, οι μαθητές:

 

  • Αναπτύσσουν σταδιακά τα εκφραστικά τους μέσα ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους με διαφορετικούς τρόπους
  • Καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους μέσα από παιχνίδια αυτοσχεδιασμού
  • Αναπτύσσουν τη μνήμη τους και την κριτική τους σκέψη αναλύοντας τα εκάστοτε θεατρικά κείμενα
  • Εξερευνούν τις δυνατότητες του σώματος και των αισθήσεών τους μέσα από ποικίλες ασκήσεις διαφορετικών τεχνικών μεθόδων
  • Κατανοούν βαθύτερα το ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της κάθε εποχής όπως αυτό διαφαίνεται από τα θεατρικά κείμενα που επεξεργάζονται
  • Καλλιεργούν την ενσυναίσθησή τους και αποδέχονται τη διαφορετικότητα των άλλων
  • Μαθαίνουν να δουλεύουν αρμονικά σε ομάδες, συμμετέχοντας απο κοινού στη δημιουργία παραστάσεων ή κοινών δράσεων
  • Κατανοούν τις ποικίλες εκφάνσεις και τις πολλές και διαφορετικές όψεις μιας ιδέας αναλύοντας χαρακτήρες και επιλογές θεατρικών ηρώων
  • Καλλιεργούν την αυτοπεποίθησή τους και την αυτοεκτίμησή τους μέσα σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον
  • Καλλιεργούν τα αισθητικά τους κριτήρια, την συναισθηματική τους νοημοσύνη και εμπλουτίζουν τις εμπειρίες τους

 

Μέσα από τα θεατρικά εργαστήρια, οι μαθητές μας αισθάνονται πολύ πιο έντονα την ανάγκη να συμμετέχουν σε ομαδικές δράσεις, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να εκφράζονται καλύτερα και πιο αποτελεσματικά προτείνοντας δημιουργικές λύσεις στα προβλήματα που προκύπτουν.

Κι όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο Performing together: The Arts and Education” από τις εκδόσεις The American Association of School Administrators, “The Alliance for Education and The John F. Kennedy Center for the Performing Arts in 1985”:

“The future of our nation depends on our ability to create-and to be creative. During the coming decades our most important national resources will be human resources. If our nation is to continue to meet the challenges of the future, today’s schools need to develop creative leaders

Μια φορά και έναν καιρό

Αφετηρία μας τα παραμύθια.

Η αφήγηση τους, δημιουργεί το πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Με ευφάνταστους τρόπους και δημιουργικότητα οδηγούμαστε σε νέες στιγμές μάθησης , όπου ο μαθητής χωρίς να διακόπτεται περνά από την απαγγελία στην κατασκευή σχεδιασμάτων, από μια ηχητική ή ζωγραφική δημιουργία στην έκφραση με το σώμα, από μια συνάντηση στο ελεύθερο παιχνίδι, στον ομαδικό αυτοσχεδιασμό.

Το θεατρικό παιχνίδι, ως αποτέλεσμα και συνέχεια της αφήγησης προσδιορίζεται από την έκφραση και την επικοινωνία, από την βίωση της εμπειρίας που καταλήγει στον επιδέξιο χειρισμό ( mastery ) .

Είναι το παιχνίδι που πριν απ’ όλα συνεπάγεται και προϋποθέτει, την ικανοποίηση όλων όσων συμμετέχουν – παιχτών και θεατών, την από κοινού κατασκευή ενός κώδικα κανόνων .

Ο επιδέξιος χειρισμός ( Mastery ) , η μίμηση ( Imitation) και το φανταστικό παιχνίδι ( Imaginative play) , – εν προκειμένω το θεατρικό παιχνίδι – αποτελούν τις βάσεις της τέχνης.

Η μίμηση δεν είναι απλή αντιγραφή , περιλλαμβάνει την συμπάθεια, την εμπάθεια, την ταύτιση με κάποιον , την ενσυναίσθηση . Είναι η δραστηριότητα με την οποία διευρύνουμε το ρεπερτόριο της πράξης και της σκέψης μας. Η παράλληλη καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας αποτελλούν τον ιδανικότερο συνδιασμό για μια άρτια ολοκληρωμένη καλλιτεχνική εμπειρία.

Καλλιτεχνικό Εργαστήρι

Όλοι γνωρίζουμε τον Picasso, τον Van Gogh, τον Michelangelo…

Οι μεγάλοι αυτοί ζωγράφοι ξεκίνησαν το έργο τους από πολύ μικρή ηλικία και συνέχισαν στην υπόλοιπη πορεία της ζωής τους να δημιουργούν έργα τέχνης. Σκοπός τους να αποτυπώσουν τα συναισθήματά τους και να συνομιλήσουν με το θεατή. Η ζωγραφική, λοιπόν, ανεξαρτήτως ηλικίας είναι έκφραση, δημιουργία, διασκέδαση και τρόπος ζωής.

Στο καλλιτεχνικό εργαστήρι που λειτουργεί στο CGS στο πλαίσιο του SMART, χρησιμοποιούμε ό,τι μπορεί κανείς να σκεφτεί ώστε να εκφράσουν οι μαθητές τα συναισθήματά τους και να φέρουν στο κόσμο μας πράγματα και εικόνες της φαντασίας τους. Σκοπός μας είναι να μάθουν τα παιδιά πως στο χώρο της ζωγραφικής και γενικότερα της τέχνης όλα μπορούν να γίνουν και όλα μπορούν να διορθωθούν και να εξελιχθούν. Μέσα από την τέχνη θα μάθουν να προσπερνούν τα εμπόδια και να αποτυπώνουν τη φαντασία τους σε ένα καμβά. Η τέχνη είναι ανεξάρτητη, δεν έχει όρια και κανόνες, δεν έχει σωστό και λάθος.

Μέσα από το Εργαστήρι οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διάφορες μορφές εικαστικών τεχνών, δοκιμάζουν τεχνοτροπίες, αναλαμβάνουν ατομικά και ομαδικά καλλιτεχνικά projects συνδέοντας διαθεματικά τα εικαστικά, με τα μαθήματά τους. Στη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιούνται επισκέψεις σε εκθέσεις, εργαστήρια καλλιτεχνών, διοργανώνονται εκθέσεις με έργα των μαθητών/τριών.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Smart τηλ. 210 6030411-18

Κεραμική

Αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού αποτελεί από την αρχαιότητα η τέχνη της Κεραμικής. Μέσα στα βάθη των αιώνων οι Έλληνες υπήρξαν ονομαστοί αγγειοπλάστες, που έφτιαχναν υπέροχα αγγεία με ποικίλες μορφές και για πολλές χρήσεις. Από την ζωγραφική των αγγείων που αντλούσε θέματα από την ιστορία, τη μυθολογία και τις καθημερινές ασχολίες των προγόνων μας, διαθέτουμε πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση των αρχαίων Ελλήνων.

Τo CGS, με σεβασμό στην ελληνική παράδοση, δημιούργησε το «Εργαστήρι Κεραμικής Τέχνης» με σκοπό να δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μια από τις αρχαιότερες ελληνικές τέχνες, αλλά και να αναπτύξουν παράλληλα τη δεξιοτεχνία και την φαντασία τους μέσα από τη χαρά της δημιουργίας. Στα πρώτα στάδια επαφής του με το «Κεραμικό Εργαστήρι» το παιδί κατακτά τις τεχνικές εκείνες που μετατρέπουν ένα απλό κομμάτι πηλού σ’ ένα αξιοθαύμαστο αντικείμενο χρηστικής αξίας. Οι τεχνικές αυτές αποτελούν και τη βάση κατασκευής οποιουδήποτε κεραμικού αντικειμένου. Ακόμα, μαθαίνει τη σωστή χρήση των χρωμάτων και την επεξεργασία ψησίματος των κεραμικών αντικειμένων σε ειδικό φούρνο.

Σ’ ένα πιο προχωρημένο επίπεδο ο μαθητής γίνεται γνώστης της επίστρωσης με ειδικά πάντοτε οικολογικά υλικά (σμάλτο και γυαλί) που προσδίδουν στα αγγεία τη λάμψη τους και την ολοκλήρωση της κατασκευής τους. Στο τέλος κάθε σχολικού έτους, αντιπροσωπευτικά δείγματα της δεξιοτεχνίας κάθε μαθητή εκτίθενται σε ειδικά διαμορφωμένο και καλαίσθητο χώρο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μοιράζονται τη χαρά της δημιουργίας τόσο με τους καθηγητές των Εκπαιδευτηρίων μας όσο και με τους γονείς και τους επισκέπτες της Έκθεσης.

         

Η εικαστικός Λυδία Χατζηστεφανίδου, υπεύθυνη του τμήματος Κεραμικής, έχει σπουδάσει Γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, Αρχιτεκτονική Εσωτερικού Χώρου, Διακόσμηση και Σχεδιασμό Αντικειμένων στη Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθηνών όπου εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία στον τομέα της Kεραμικής, και έχει πραγματοποιήσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Γλυπτική (ΜΑ Fine Art: Sculpture) στο Wimbledon College of Art, University of the Arts London (UAL).

Έχει διδάξει Εικαστικά σε Παιδικά Εργαστήρια και ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός σε Δημοτικά Σχολεία. Από το 2017 διδάσκει σε παιδιά και ενήλικες στα νεοσύστατα Τμήματα Εικαστικών του Οργανισμού Παιδείας Πολιτισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, τα οποία οργανώθηκαν και λειτούργησαν για πρώτη φορά από την ίδια.

Το καλλιτεχνικό της έργο συνθέτουν γλυπτά-κατασκευές κι εγκαταστάσεις που συχνά συνομιλούν με τον περιβάλλοντα εσωτερικό ή εξωτερικό δημόσιο χώρο, τα φυσικά χαρακτηριστικά και τα περιεχόμενα που αυτοί φέρουν. Στις δημιουργίες της διαχειρίζεται ένα ευρύτατο φάσμα υλικών και τεχνικών με μια διερευνητική διάθεση εμβάθυνσης στην ποιητική βιωμένη διάσταση του χώρου.

Έχει λάβει μέρος σε εκθέσεις και συμπόσια στην Ελλάδα και το Λονδίνο.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία του  Smart  (smart@cgs.edu.gr ) τηλ. 210 6030411-18 (εσ.955)

Κλασσικό Μπαλέτο

Το Κλασσικό Μπαλέτο είναι η βασική χορευτική παιδεία και η πιο ολοκληρωμένη σπουδή εκγύμνασης του σώματος. Είναι ένας τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και δημιουργίας. Σκοπός του είναι η καλλιέργεια της αίσθησης του ρυθμού και της αρμονίας της κίνησης. Μέσα από μια συστηματική επαφή σχέση με το μπαλλέτο καλλιεργείται η πειθαρχία, η συνεργασία και η εκφραστικότητα.

Στη δραστηριότητα του μπαλέτου από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο διδάσκονται:
• Κλασσικό Μπαλέτο: Σύστημα Royal Academy of Dancing
• Μοντέρνος Χορός:  Σύστημα Imperial Society of Dancing
• Σύγχρονος Χορός: Βασικές αρχές του Σύγχρονου Χορού (Μάρθα Γκράχαμ-Λιμόν)

Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς διοργανώνονται Ανοιχτά Μαθήματα και Χορευτικές Παραστάσεις όπου συμμετέχουν όλα τα παιδιά.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Smart τηλ. 210 6030411-18

         

Τοιχογραφία

Το εργαστήριο αυτό προετοιμάζει και εκτελεί έργα ζωγραφικής σε τοίχο*. Η προετοιμασία των έργων γίνεται με προσχέδια σε χαρτιά μικρών διαστάσεων (πχ Α3) σε κλίμακα μικρότερη της επιφάνειας για την οποία προορίζονται. Στη συνέχεια αποφασίζονται χρωματισμοί και τεχνικές (πχ στένσιλ, ρολά, πινέλα, σπρέυ). Τέλος, εκτελείται το έργο στη μεγάλη επιφάνεια διατηρώντας τις αναλογίες των σχημάτων και τις επιλογές των χρωμάτων που έχουν προβλεφθεί στα προσχέδια.

Στόχος του εργαστηρίου είναι να καλλιεργηθούν η δημιουργικότητα, δεξιότητες σχεδιασμού τόσο σε μικρή, όσο και σε μεγάλη επιφάνεια, καθώς επίσης η χρήση πολλών νέων υλικών και τεχνικών.

Απευθύνεται σε μαθητές Δ ‘ Δημοτικού και άνω

Σχέδιο

Πρόκειται για ελεύθερο σχέδιο και ζωγραφική θέματος , που εκτίθεται μπροστά στους μαθητές.

Η δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει εκμάθηση κανόνων ακαδημαϊκού σχεδίου, όπως γίνεται σε υποψηφίους σχολών, που απαιτούν το μάθημα του σχεδίου στην εισαγωγική εξέταση. Βέβαια, ο ρυθμός, ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων και οι διαστάσεις των έργων θα προσαρμόζονται στα ηλικιακά δεδομένα και τις ανάγκες κατά περίπτωση. Στόχος είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητές/μαθήτριες στην όσο το δυνατό πιο πιστή αποτύπωση συνθέσεων αντικειμένων μέσω οπτικής παρατήρησης και μετρήσεων χωρίς όργανα σχεδίασης.

Απευθύνεται σε μαθητές Γ’, Δ’, Ε’, & ΣΤ Δημοτικού/IB PYP  & Γυμνασίου/IB MYP

Θεατρικό εργαστήριο | Θεατρική ομάδα CGS

 

Μαθήματα υποκριτικής για εφήβους  (Γυμνάσιο – Λύκειο)

Το «Θεατρικό Εργαστήριο Εφήβων» ξεκινά από τον Οκτώβριο, κάθε Πέμπτη¹ στη Ζώνη SMART (15:00-17:00), υπό την καθοδήγηση της θεατρολόγου –  ηθοποιού Δήμητρας Βαμβακάρη.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά Γυμνασίου/IB MYP και Λυκείου που αγαπούν κι επιθυμούν να βιώσουν τον μαγικό κόσμο της Τέχνης του θεάτρου.

 

Αναλυτικότερα, το θεατρικό εργαστήρι στοχεύει, σήμερα περισσότερο από ποτέ:

  • στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών
  • στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και στην ανάπτυξη της φαντασίας τους
  • στη σωστή γλωσσική ανάπτυξη
  • στην κατανόηση του κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος όπου ζουν και μεγαλώνουν
  • στην ομαδική εργασία
  • στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας
  • στην ενίσχυση της συλλογικότητας
  • στην ανάπτυξη κοινωνικής ευαισθησίας
  • στη διασκέδαση

Μέσα από θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, ασκήσεις σωματικής έκφρασης, επικοινωνίας, αγωγή του λόγου, αναλύσεις θεατρικών έργων και ρόλων, θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε την τέχνη του θεάτρου. Στόχος του εργαστηρίου είναι να μας αποκαλύψει και να μας συμφιλιώσει με τις διαφορετικές πλευρές της προσωπικότητάς μας, καλλιεργώντας το χιούμορ, απελευθερώνοντας το μυαλό, τη φαντασία και την παιγνιώδη διάθεση μας. Να μας μάθει να δομούμε και να αποδομούμε τους ρόλους και την εικόνα μας, να κατανοούμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Τελικός στόχος είναι η οργάνωση κι η πραγματοποίηση μιας παράστασης , με την ολοκλήρωση των μαθημάτων.

Ενδέχεται να αυξηθούν οι ώρες του εργαστηρίου, εν όψει της τελικής οργάνωσης και πραγματοποίησης της παράστασης.

 

Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής:

Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του Openapply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία «Τέχνες». https://cgs.openapply.com/parents/sign_in

Γραμματεία Απογευματινής Ζώνης – SMART: smart@cgs.edu.gr, 210 6663955

 

Σύντομο βιογραφικό

Η Δήμητρα Βαμβακάρη είναι απόφοιτος του τμήματος θεάτρου του Α.Π.Θ., αριστούχος της δραματικής σχολής του Πειραïκού Συνδέσμου και τελειόφοιτη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών με τίτλο : “Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο, Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση” του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2006- 2021 ,εργάζεται στο θέατρο, ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη κι από το 2014 ως θεατρολόγος στο CGS. Έχει συνεργαστεί με τους : Ν.Μαστοράκη, Α.Χειλάκη, Μ.Δούνια , Γ.Καραχισαρίδη,Γ.Χατζηδάκη,Μ.Βαρδάκα, Ν.Δαφνή, Τ.Αρσένη, Κ.Αρζόγλου, Π.Φαφούτη κ.α. Στον Κινηματογράφο, έχει δουλέψει στην παραγωγή των ταινιών : Mamma mia σε παραγωγή Tom Hanks και Fishtailes, the mermaid story, σε σκηνοθεσία Alki David και Billy Jane. To 2019 κυκλοφόρησε η πρώτη της διασκευή για παιδικό θέατρο , ο Βασιλικός, βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Α.Μάτεσι, από τις εκδόσεις Σοκόλη. Παίζει βιολοντσέλο, έχει δανείσει τη φωνή της στην παιδική ταινία Toy story 4 κι είναι μητέρα ενός πεντάχρονου κοριτσιού.

CineLAB | Παίζουμε Cinema;

 

Για μαθητές Δ’. Ε’ & ΣΤ» Δημοτικού/IB PYP & Γυμνασίου/IB MYP

Ο κινηματογράφος είναι η 7η τέχνη και αυτή με την οποία έχουμε την μεγαλύτερη επαφή ως θεατές στην εποχή μας. Πόσο όμως γνωρίζουμε τα μυστικά της; Πόσες διαφορετικές τέχνες εμπλέκονται; Στόχος του εργαστηρίου είναι να φέρει  τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη του κινηματογράφου με δημιουργικό και παιγνιώδη τρόπο.

Το «CineLAB» ξεκινά από τον Οκτώβριο, στη Ζώνη SMART (15:00-17:00), υπό την καθοδήγηση της θεατρολόγου  Ευγενίας Μαραγκού.

Η δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές Δ΄, Ε’ και Στ’ Δημοτικού/IB PYP την ημέρα Παρασκευή  και σε μαθητές Γυμνασίου την ημέρα Τετάρτη.

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία:

  • Να έρθουν σε επαφή με την ιστορία του κινηματογράφου και να συμμετάσχουν σε αναπαράσταση σκηνών σημαντικών έργων
  • Να γνωρίσουν βασικές έννοιες και λειτουργίες της κινηματογραφικής γλώσσας
  • Να γνωρίσουν όλα τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
  • Να μυηθούν στα μυστικά του σεναρίου και της αφήγησης μιας ιστορίας μέσω της εικόνας,  να εκφραστούν και να πειραματιστούν   μέσω  εργαστηρίου δημιουργικής γραφής σεναρίου
  • Να γνωρίσουν και να πειραματιστούν σε τεχνικές μοντάζ
  • Να συνεισφέρουν το καθένα με το δικό του ταλέντο σε διάφορα πεδία (μουσική, υποκριτική, σκηνοθεσία, ζωγραφική, συγγραφή κλπ) στην δημιουργία μιας κινηματογραφικής ομάδας
  • Να αναλάβουν εξ’ ολοκλήρου -με την καθοδήγηση μας- να δημιουργήσουν   και να παρουσιάσουν τη δική τους ταινία  στο τέλος της σχολικής χρονιάς

 

Τα οφέλη που θα αποκομίσουν από την δραστηριότητα είναι πολλαπλά καθώς μέσα από πρωτότυπα κινηματογραφικά μαθήματα και παιχνίδια τα παιδιά :

  • Θα αναπτύξουν την δημιουργική και κριτική τους ικανότητα.
  • Θα ενθαρρυνθεί η συμμετοχή τους στην ομαδική εργασία
  • Θα καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον τους για την τέχνη μέσα από μια βιωματική διαδικασία

Εν τέλει, θα μάθουν και θα δημιουργήσουν με  διασκεδαστικό τρόπο και ποικίλες δραστηριότητες.

 

Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής:

Η εγγραφή στη δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας του Openapply συμπληρώνοντας το ανάλογο πεδίο στην κατηγορία «Τέχνες». https://cgs.openapply.com/parents/sign_in

Γραμματεία Απογευματινής Ζώνης – SMART: smart@cgs.edu.gr, 210 6663955

 

Σύντομο βιογραφικό

Η Ευγενία Μαραγκού είναι θεατρολόγος, ηθοποιός και σεναριογράφος με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Ως θεατρολόγος εργάζεται στην άτυπη και τυπική εκπαίδευση και  έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα σε μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς (Θέατρο Φούρνος, Ίδρυμα Νιάρχος, Ε.Κ.Π.Α κλπ).    Έχει εργαστεί επί σειρά ετών ως σεναριογράφος  και βοηθός σκηνοθέτη για  πλήθος  ταινιών ντοκιμαντέρ πολιτιστικού, οικολογικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου με προβολή σε διεθνή φεστιβάλ, στην δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση. Θεατρικά της έργα έχουν παρουσιαστεί στο κοινό και έχουν βραβευτεί από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών ενώ έχει λάβει Κρατικό Έπαινο για το έργο για παιδιά «Η Μάχη της Κασετίνας» (εκδόσεις Σοκόλη).

Log in with your credentials

Forgot your details?