Ειδικά Προγράμματα & Βιωματικά Εργαστήρια

Σειρά Σεμιναρίων Ψυχοσυναισθηματικής Ενδυνάμωσης για μαθητές & γονείς

Σεμινάρια για μαθητές

Webinar: «Εγώ και οι Δυνάμεις μου!»

Απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ &  Δ΄ Δημοτικού / IB PYP

Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει βιωματική δράση, στους μαθητές της Γ’ και Δ’ Δημοτικού, στο πλαίσιο της ψηφιακής τάξης, με στόχο την εξωτερίκευση και το μοίρασμα των δύσκολων συναισθημάτων που βιώνουμε κατά τη διάρκεια απαιτητικών συνθηκών.

Οι μαθητές θα αναγνωρίσουν τις «δυνάμεις» τους, τα «κρατήματά» που λειτουργούν ως προστατευτικοί παράγοντες σε συνθήκες αντιξοότητας, όπως τα ατομικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας και οι στενές διαπροσωπικές σχέσεις.

Στόχος είναι να κατανοήσουν πως κάθε αλλαγή, πέρα από τις προκλήσεις, μας ενδυναμώνει, καθώς αναπτύσσουμε νέες δεξιότητες προκειμένου να τις αντιμετωπίσουμε. Εξελισσόμαστε και καλωσορίζουμε την καινούργια πραγματικότητα με ελπιδοφόρο συναίσθημα.

Για τη βιωματική δράση θα αξιοποιήσουμε το παραμύθι του Λεό Μπουσκάλια* «Η πτώση του Φύλλου που λεγότανε Φρέντυ».

Η χρήση παραμυθιών χρησιμοποιείται ως ψυχοθεραπευτική τεχνική. 
Οι συμμετέχοντες στη βιωματική δράση ενεργοποιούνται, προβάλλουν και επεξεργάζονται τα δικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες, μέσα από την ταύτιση με τα σύμβολα, όπως για παράδειγμα οι ήρωες της ιστορίας, με έναν ασφαλή τρόπο, αφού μέσω της προβολής παίρνουν την απαραίτητη  «απόσταση». Η ολοκλήρωση της δράσης επιστεγάζεται με συναισθήματα ανακούφισης και ενθάρρυνσης. 

Λεό Μπουσκάλια (Λος Άντζελες 1924-1998)

Καθηγητής της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, έχει γράψει πολλά βιβλία που αναφέρονται στις ανθρώπινες σχέσεις, στη δύναμη των ανθρώπινων συναισθημάτων, και ειδικότερα της αγάπης.
Τα πιο γνωστά βιβλία του είναι: Να ζεις να αγαπάς να μαθαίνεις, Λεωφορείο 9 για τον Παράδεισο, Ν’ αγαπάμε ο ένας τον άλλο.

Webinar: «Βγαίνοντας πιο δυνατός…»

Απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού/ IB PYP

Η Ομάδα των Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει βιωματική δράση στους μαθητές της Ε’ Δημοτικού και ΣΤ’ Δημοτικού, με στόχο την αναγνώριση των προσωπικών τους δυνάμεων, των εφοδίων που τους βοηθούν να διαχειριζόμαστε κάθε αντίξοη συνθήκη, να «περνούν» μέσα από τις δυσκολίες, βγαίνοντας πιο δυνατοί.

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξωτερικεύσουν σκέψεις και συναισθήματα που οι ίδιοι βίωσαν. Θα αναστοχαστούν τα προσωπικά τους «εφόδια» όπως χαρακτηριστικά προσωπικότητας και σχέσεις που λειτουργούν προστατευτικά και τους βοηθούν να προχωρούν.

Είναι βοηθητικό να οδηγούμαστε σε «μια νέα ανάγνωση» της πραγματικότητας, με έναν πιο θετικό τρόπο, αναγνωρίζοντας και όσα έχουμε καταφέρει, εξελίξει και ανακαλύψει παρά τα εμπόδια, αλλά και με αφορμή τα εμπόδια. Η ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών μας σχετίζεται με την ικανότητά τους για προσαρμοστικότητα, μια ικανότητα που αποτελεί δεξιότητα ζωής.

Για τη βιωματική δράση θα αξιοποιήσουμε τον αρχαίο ελληνικό μύθο «Οι Συμπληγάδες Πέτρες» με στόχο τον συμβολισμό της δυσκολίας, της επιμονής στον στόχο, της αξιοποίησης των ικανοτήτων μας και της τελικής επίτευξης των στόχων μας.

Η χρήση των μύθων χρησιμοποιείται ως ψυχοθεραπευτική τεχνική:
Οι συμμετέχοντες στη βιωματική δράση ενεργοποιούνται, προβάλλουν και επεξεργάζονται τα δικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες, μέσα από την ταύτιση με τα σύμβολα, όπως για παράδειγμα οι ήρωες της ιστορίας, με έναν ασφαλή τρόπο, αφού μέσω της προβολής παίρνουν την απαραίτητη “απόσταση”. Η ολοκλήρωση της δράσης επιστεγάζεται με συναισθήματα κάθαρσης, ανακούφισης και ενθάρρυνσης.

Webinar: «Toolbox προς Επιβίωση – Οι δυνάμεις στη φαρέτρα μου!»

Απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου / IB MYP

Η Ομάδα των Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει βιωματική δράση στο σύνολο των μαθητών του  Γυμνασίου/ΙΒ MYP, στο πλαίσιο της τάξης, με αρχικό στόχο την επεξεργασία βαθύτερων και πιθανά δύσκολων συναισθημάτων που έχουν αναδυθεί και συνεχίζουν να αναδύονται μέσα στην νέα πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε.

Οι μαθητές, στη συνέχεια, θα παροτρυνθούν, αφού εξωτερικεύσουν και μοιραστούν το δικό τους μοναδικό συναίσθημα, να κατονομάσουν τις «δυνάμεις» τους, όπως τα ατομικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας και τα «κρατήματα» τους, όπως οι στενές διαπροσωπικές σχέσεις που λειτουργούν ως προστατευτικοί παράγοντες και θωρακίζουν την ψυχική ανθεκτικότητα.

Η σύνδεση και συνειδητοποίηση των ατομικών μας χαρακτηριστικών, ως «δυνάμεις», κατά την εφηβική περίοδο που αναπτύσσουμε την ατομική μας ταυτότητα είναι κομβικής σημασίας και συνδέεται με την ψυχική υγεία. Αντίστοιχα, η αναγνώριση της λειτουργίας των στενών διαπροσωπικών σχέσεων ως «στήριγμα», μας γεννά το αίσθημα της προστασίας και της ασφάλειας, ενδυναμώνοντάς μας να συνεχίσουμε κάθε μας προσπάθεια.

Είναι σημαντικό τελικά να κατανοήσουμε, πως ακόμα και σε δύσκολα «περάσματα», συνεχίζουμε να προχωρούμε, εστιάζουμε στον στόχο, αναζητώντας λύσεις και αξιοποιώντας «τις δυνάμεις στη φαρέτρα μας». Ενδυναμωμένοι πλέον, επιτυγχάνουμε τους στόχους μας  και καλωσορίζουμε την καινούργια πραγματικότητα με ελπιδοφόρο συναίσθημα.

Για τη βιωματική δράση θα εργαστούμε συμβολικά και θα αξιοποιήσουμε τον αρχαίο ελληνικό μύθο «Οι Συμπληγάδες Πέτρες».

Η χρήση μύθων χρησιμοποιείται ως ψυχοθεραπευτική τεχνική.

Οι συμμετέχοντες στη βιωματική δράση ενεργοποιούνται, προβάλουν και επεξεργάζονται τα δικά τους συναισθήματα, τις προσωπικές τους ανάγκες και επιθυμίες, μέσα από την ταύτιση με τα σύμβολα, όπως για παράδειγμα οι ήρωες της ιστορίας, με έναν ασφαλή τρόπο, αφού μέσω της προβολής παίρνουν την απαραίτητη  «απόσταση». Η ολοκλήρωση της δράσης επιστεγάζεται με συναισθήματα κάθαρσης, ανακούφισης και ενθάρρυνσης.

Webinar: «Από τις προκλήσεις στην ψυχική ανθεκτικότητα. Γίνομαι ο προπονητής του εαυτού μου!»

Απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Λυκείου / IB MYP

Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων θα υλοποιήσει Βιωματική Δράση στο πλαίσιο της τάξης με στόχο την εξωτερίκευση και επεξεργασία δύσκολων βιωμάτων και πιθανών αρνητικών σκέψεων που αναδύονται κατά τη διάρκεια απαιτητικών συνθηκών. Ταυτόχρονα, οι μαθητές θα ενδυναμωθούν, ώστε να προβαίνουν σε θετικές σκέψεις και να υιοθετούν συμπεριφορές που τους ανακουφίζουν και διευκολύνουν την επίτευξη των στόχων τους.

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία μέσα από την προβολή βίντεο με διακεκριμένους επιστήμονες που μοιράζονται δικά τους δύσκολα βιώματα και τρόπους ανάκαμψης, να εντοπίσουν πιθανές “κοινές περιοχές”. Ταυτόχρονα θα δοθεί χρόνος για αναστοχασμό, θα εστιάσουν στον εαυτό τους, σε καταστάσεις που τους δυσκολεύουν και θα παροτρυνθούν να εκφράσουν κάθε δυσάρεστο συναίσθημα.

Στη συνέχεια, θα συζητήσουμε και θα επεξεργαστούμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε σταδιακά να οδηγηθούμε στην υιοθέτηση συμπεριφορών που μας ενδυναμώνουν συναισθηματικά, ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα, όπως η σταδιακή αλλαγή, θέτοντας μικρούς, εφικτούς, βραχυπρόθεσμους στόχους, η συμπονετική και ενθαρρυντική στάση στον εαυτό μας, η σημασία της προσήλωσης σε στόχους που δίνουν νόημα στη ζωή μας, αλλά και της διασφάλισης χρόνου για αγαπημένες δραστηριότητες.

Θα εξηγηθεί με απλό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο πως εάν δώσουμε τη θέση των αρνητικών σκέψεων σε θετικές, ρεαλιστικές σκέψεις που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, θα γίνουμε οι καλύτεροι προπονητές του εαυτού μας!

Τέλος, θα αποσαφηνιστεί πως καθώς προχωρούμε στη ζωή αξίζει να καλωσορίζουμε τις προκλήσεις, τους όποιους στρεσογόνους παράγοντες, να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να ανακάμπτουμε, προχωρώντας ενδυναμωμένοι.

Σεμινάρια για γονείς

Webinar: «Πώς βάζουμε Όρια για μια Ασφαλή σχέση;»

Απευθύνεται σε γονείς του CGS

Όρια και Προστασία

Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων υλοποιεί βιωματική δράση με θέμα τη δημιουργία μιας ασφαλούς σχέσης με το παιδί μας αξιοποιώντας τον απαραίτητο και διευκολυντικό ρόλο των ορίων.

Πώς μπορεί η επικοινωνία στην οικογένεια να είναι αποτελεσματική ακόμη και σε απαιτητικές συνθήκες;
Πώς διαχειρίζομαι την άρνηση του παιδιού μου;
Πώς βοηθώ το παιδί μου στην αυτορρύθμιση των συναισθημάτων του;

Στο πλαίσιο της βιωματικής δράσης θα μας δοθεί η δυνατότητα μέσα από τη χαρτογράφηση του προσωπικού μας “Δέντρου Ζωής” να αναγνωρίσουμε τα στοιχεία εκείνα που μας ωθούν, αλλά και όσα παρεμποδίζουν την προσωπική και οικογενειακή μας εξέλιξη. Στόχος είναι μέσα από μια διαδικασία αναστοχασμού να κατανοήσουμε πώς ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις ως ενήλικες, συνδέεται με τον γονικό μας ρόλο και τη χρήση λειτουργικών ορίων στη δική μας οικογένεια.

Webinar: «Διαχείριση Ψηφιακής Ταυτότητας Ανηλίκων»

Απευθύνεται σε γονείς του CGS

Το Τμήμα Σχολικών Ψυχολόγων σε συνεργασία με τον STEM Coordinator υλοποιούν δράση ενημέρωσης με θέμα “Διαχείριση της Ψηφιακής Ταυτότητας Ανηλίκων” ενδυναμώνοντας τον ρόλο του γονέα σε μια εποχή, όπου η ορθή και οριοθετημένη χρήση του διασικτύου και των ηλεκτρονικών συσκευών αποτελεί προτεραιότητα όλων μας.

Έχουμε θέσει κανόνες σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας που θέλουμε να συμπεριληφθεί την καθημερινότητα της οικογένειάς μας;
Πώς αντιλαμβανόμαστε ότι η χρήση των συσκευών παρεμβαίνει στην οικογενειακή ζωή;
Γνωρίζουμε ποιες είναι οι απαιτήσεις ηλικίας ή τι σημαίνουν οι αξιολογήσεις στα παιχνίδια και στις εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα παιδιά μας;
Με ποιο τρόπο γινόμαστε γνώστες της δράσης του παιδιού μας στο διαδίκτυο, σε εφαρμογές ή παιχνίδια;

Στόχος της δράσης είναι να είμαστε όλοι ενεργά συμμέτοχοι κι ο καθένας από τον ρόλο του να διασφαλίσει ορθά τη διαδικτυακή φήμη των παιδιών μας.

Log in with your credentials

Forgot your details?