Νηπιαγωγείο (5 – 6 ετών)

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πρώτη σχολική περίοδος αποτελεί μοναδική και ξεχωριστή περίοδο στη ζωή του παιδιού, στηριζόμαστε στις εξής παιδαγωγικές αρχές:

  • Κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό, με ατομικούς μηχανισμούς μάθησης και ρυθμούς.
  • Η συγκεκριμένη περίοδος έχει αυτόνομη αξία και ταυτόχρονα θέτει τις βάσεις για τα μετέπειτα σχολικά χρόνια.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη διερεύνηση, το παιχνίδι και τη συζήτηση.
  • Η μάθηση πρέπει να στοχεύει στην ολόπλευρη, σφαιρική και ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού.
  • Δημιουργούμε ένα περιβάλλον που προωθεί συνεχής σχέσεις ασφάλειας, εμπιστοσύνης και κατανόησης.
  • Για να μπορέσει ένα παιδί να νιώσει ασφάλεια, να αφεθεί να εξερευνήσει και να αναπτυχθεί, χρειάζεται να έχει τη στήριξη και την ασφάλεια μιας θετικής σχέσης με τους ανθρώπους που το φροντίζουν.
  • Τα παιδιά έχουν μεγάλη ανάγκη για κοινωνικοποίηση και συναισθηματική εξέλιξη
  • Η ανάπτυξη του λόγου επιτυγχάνεται μέσα από τη συζήτηση, το διάλογο και τις δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού λόγου.

Mια μέρα στο Νηπιαγωγείο

Κολύμβηση

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είναι πια έτοιμοι/ες να περάσουν στην μεγάλη πισίνα του σχολείου!

Η Κολύμβηση είναι ένα άθλημα κίνησης μέσα στο νερό… πράγμα που σημαίνει πως τα οφέλη που έχει σαν άθλημα είναι πολλά. Η άσκηση με την μορφή Κολύμβησης αποτελεί καταρχήν μια από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις εκγύμνασης. Η χρήση της αντίστασης του νερού σαν όργανο γυμναστικής, αποτελεί την ιδανική επιλογή για μία πλήρη προπόνηση, χωρίς τον παραμικρό κίνδυνο τραυματισμού. Η Κολύμβηση έχει την ιδιότητα να ενεργοποιεί όλους τους μύες του σώματος, χωρίς να επιβαρύνει καθόλου τις αρθρώσεις και την σπονδυλική στήλη, πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει ελεύθερη ανάπτυξη του σώματος.

Το μάθημα της Κολύμβησης έχει ως κύριο στόχο να τονώσει την αυτοπεποίθηση του μικρού μαθητή/τριας, αλλά έχει και πολλά «φυσιολογικά» οφέλη, όπως η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, η αύξηση της μυϊκής δύναμης και της αντοχής, η μείωση του λίπους και τέλος η αύξηση του εύρους κίνησης και η ελαστικότητα των άκρων.

Παρέχεται στους μαθητές/τριές μας πρόγραμμα πλήρους σίτισης στο εστιατόριο του σχολείου. Με οδηγό τις διατροφικές ανάγκες των παιδιών και υπό την καθοδήγηση ειδικού διατροφολόγου, προετοιμάζονται και παρασκευάζονται καθημερινά στις εγκαταστάσεις του Εστιατορίου, πλούσια, ισορροπημένα και νόστιμα γεύματα, από φρέσκα, αυστηρά επιλεγμένα υλικά (δεν χρησιμοποιούνται ξηροί καρποί). Τα λαχανικά εποχής είναι βιολογικά. Το εβδομαδιαίο μενού καταρτίζεται, υπολογίζοντας τις γευστικές προτιμήσεις των παιδιών, αλλά φροντίζοντας σταδιακά και αβίαστα τα παιδιά να δοκιμάζουν και να «αγαπούν» όλες τις γεύσεις.

Τα κεράσματα στα γενέθλια ή τις ονομαστικές εορτές των παιδιών επιτρέπονται, με την παρότρυνση το περιεχόμενό τους να είναι ελαφρύ και υγιεινό. Προτιμήστε πιατέλες φρούτων ή ελαφριά σάντουιτς αντί των σοκολατοειδών ή πολύ γλυκών σνακ. Στο Δημοτικό και σε όλες τις επόμενες βαθμίδες δεν επιτρέπονται οι τούρτες που απαιτούν διαδικασία σερβιρίσματος. Δεν επιτρέπονται κεράσματα που περιέχουν ξηρούς καρπούς για την προστασία των παιδιών με αλλεργίες.

Ρωτήστε τη Διατροφολόγο

Στη γωνιά αυτή η διατροφολόγος του σχολείου Έλενα Παραβάντη-Hargitt θα δέχεται τις ερωτήσεις σας σχετικά με τη διατροφή των παιδιών σας. Μπορείτε να στείλετε την ερώτηση σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@cgs.edu.gr υπόψη Τμήματος Διατροφής.

Πάντα σκεφτόμαστε το διπλανό μας

Tο φαγητό που δεν καταναλώνεται στο εστιατόριο και στα κυλικεία του σχολείου μας προσφέρεται στους συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη και συγκεκριμένα στο ΣΤΕΚΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΗΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ που προμηθεύει φαγητό σε 55 οικογένειες και στη φιλανθρωπική οργάνωση “Ο ΠΛΗΣΙΟΝ” που μοιράζει φαγητό στους άστεγους στο κέντρο της Αθήνας.

Η συνέχεια στο Δημοτικό

Ολοκληρώνοντας την φοίτησή του στο CGS το παιδί έχει όλες τις δεξιότητες και ικανότητες και την απαιτούμενη ετοιμότητα, που χρειάζεται, για να παρακολουθήσει το πρόγραμμα του PYP-Δημοτικού.

Η στενή συνεργασία Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και η εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων βοηθούν το παιδί vα περάσει ομαλά στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.

Η κοινή εκπαιδευτική φιλοσοφία και η συνέχεια των προγραμμάτων εξασφαλίζουν ανώδυνη μετάβαση στο νέο επίπεδο. Το παιδί γνωρίζει το μελλοντικό του περιβάλλον, εξοικειώνεται με χώρους και πρόσωπα του σχολείου και προσαρμόζεται γρηγορότερα και καλύτερα στις καινούργιες συνθήκες.

Στo πλαίσι0 της συνεχούς συνεργασίας Νηπιαγωγείου-Δημοτικού πραγματοποιούνται:

  • Ανταλλαγές επισκέψεων παιδιών και δασκάλων μεταξύ των δύο επιπέδων
  • Συμμετοχή νηπιαγωγών και δασκάλων σε κοινά σεμινάρια
  • Κοινές συνεδριάσεις ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων
  • Κοινές δραστηριότητες και εκδηλώσεις

Χρήσιμες Συμβουλές

Τα πρώτα χρόνια του παιδιού είναι σημαντικά για να αγαπήσει το βιβλίο και τη διαδικασία της ανάγνωσης.

Διαβάστε μαζί κάθε μέρα!

Διαβάστε στο παιδί σας κάθε μέρα. Ας γίνει μία καθιερωμένη, ζεστή στιγμή και μία ευκαιρία για να αγκαλιαστείτε και να ανακαλύψετε μαζί πράγματα μέσα από το μαγικό κόσμο των βιβλίων!

Να γνωρίζετε πότε να σταματήσετε!

Εάν το παιδί σας χάνει το ενδιαφέρον του απλά βάλτε το βιβλίο μακριά για λίγο. Μην συνεχίσετε την ανάγνωση εάν δεν το απολαμβάνει.

Διαβάστε ξανά και ξανά και ξανά!

Το παιδί σας πιθανότατα θα θέλει να ακούσει μια αγαπημένη ιστορία ξανά και ξανά. Ενθαρρύνετέ το να διαβάσει το ίδιο βιβλίο ακόμα και για 100η φορά! Οι έρευνες δείχνουν ότι οι επανειλημμένες αναγνώσεις βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τις γλωσσικές δεξιότητες.

Προμαθηματικές έννοιες που μαθαίνουμε στη φύση:

  • Κατηγοριοποίηση: Παίρνουμε διάφορα μικρά ή μεγάλα αντικείμενα που βρίσκουμε σε μία βόλτα στη φύση πχ. πέτρες, φύλλα, κοχύλια, ξυλάκια κτλ. και τα χωρίζουμε σε ομάδες-κατηγορίες ανάλογα με ένα χαρακτηριστικό τους πχ. μέγεθος, χρώμα, ιδιότητα
  • Αντιστοίχηση ένα προς ένα: Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντιστοιχήσουμε κάθε αντικείμενο με άλλο ένα πχ. κάθε πέτρα με έναν άνθρωπο. Αφήστε λοιπόν να μοιράσει από μια πέτρα σε κάθε έναν της παρέας.
  • Μοτίβο-Αλληλουχία: Φτιάξτε μια εύκολη επαναλαμβανόμενη σειρά από αντικείμενα πχ. πέτρα-κοχύλι-άμμος και αφήστε το παιδί να την επαναλάβει έτσι ακριβώς. Βοηθήστε με ερωτήσεις αν δυσκολεύεται πχ. Ποιο έχει σειρά μετά την πέτρα;
  • Σειροθέτηση: Εδώ πρέπει να βάλουμε σε σειρά αντικείμενα ανάλογα με ένα μέγεθος που έχουμε επιλέξει πχ. Τα φύλλα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο, πέτρες από την ελαφρύτερη στη βαρύτερη κτλ.

Βοηθήστε το παιδί σας να αγαπήσει και καλλιεργήσει το γραμματισμό!

  • Aφήστε το παιδί σας να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία γραφής, όπως μολύβια, μαρκαδόρους, κιμωλίες και κραγιόνια. Συγκεντρώστε και οργανώστε αυτά τα υλικά, μαζί με κάποιο χαρτί, σε ένα κουτί που το παιδί σας μπορεί να διακοσμήσει όπως επιθυμεί.
  • Δείξτε στο παιδί σας ότι οι γραπτές λέξεις είναι ένα μέρος της καθημερινής ζωής. Από τους καταλόγους παντοπωλείων και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε διαφημιστικές πινακίδες και επιγραφές στα καταστήματα, το γράψιμο είναι παντού!
  • Ενθαρρύνετε το παιδί σας να γράψει αυτό που νομίζει πως λένε οι αγαπημένες του ιστορίες ή φτιάξτε φανταστικές μαζί, εικονογραφώντας την ιστορία και γράφοντας τους διαλόγους.
  • Aφήστε το παιδί σας να γράψει στον υπολογιστή λέξεις και δείξτε του πώς να τις εκτυπώνει!
  • Βάλτε ετικέτες στα πράγματα του παιδιού σας και αφήστε το να γράψει μόνο του τους τίτλους και τα ονόματα!
  • Γράψτε μαζί με το παιδί σας τη λίστα για το σουπερμάρκετ ή το μανάβη!

Log in with your credentials

Forgot your details?