Εφαρμογή

Ομάδες Μαθημάτων

Σύμφωνα με το IB  Μiddle Years Programme (IB ΜΥΡ) , το πpόγραμμα σπουδών από Α’ Γυμνασίου  έως Α’ Λυκείου οργανώνεται σε οκτώ Ομάδες Μαθημάτων που διέπονται από κοινή φιλοσοφία και μεθοδολογία.

 

 

Στo CGS οι οκτώ ομάδες μαθημάτων έχουν ως εξής:

  1. Γλώσσα και Λογοτεχνία
  2. Ξένες Γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά
  3. Μαθηματικά
  4. Καλές Τέχνες: Εικαστικά, Μουσική
  5. Άτομα και Κοινωνίες: Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Οικιακή Οικονομία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Πολιτική Παιδεία
  6. Σχεδίαση (Τεχνολογία/Πληροφορική)
  7. Φυσική Αγωγή & Αγωγή Υγείας
  8. Πειραματικές Επιστήμες: Βιολογία, Χημεία, Φυσική

 

Παγκόσμιο Πλαίσιο

Αποτελεί το ευρύτερο πλαίσιο έρευνας και μάθησης στο IB MYP και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν μέσα από τις ενότητες των ομάδων μαθημάτων τα παρακάτω πεδία.

 

 

 

Ταυτότητες & Σχέσεις
Ποιος είμαι; Ποιοι είμαστε;

Οι μαθητές διερευνούν έννοιες όπως η ταυτότητα, οι πεποιθήσεις και αξίες, η προσωπική, σωματική, ψυχική, κοινωνική και πνευματική υγεία, ανθρώπινες σχέσεις όπως η οικογένεια και οι φίλοι, κοινωνίες και πολιτισμούς. Ότι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

● Ανταγωνισμός και συνεργασία: ομάδες, σχέσεις, ηγεσία
● Ανθρώπινη φύση και ανθρώπινη αξιοπρέπεια, κανόνες ηθικής και δεοντολογική κρίση, συνείδηση και πνεύμα.

 

Προσανατολισμός στο Χώρο & το Χρόνο
Ποια είναι η σημασία του «πού» και του «πότε»;

Οι μαθητές διερευνούν προσωπικές ιστορίες, την έννοια της πατρίδας, τα ταξίδια, σημεία καμπής του ανθρώπινου γένους, ανακαλύψεις, εξερευνήσεις και μετανάστευση του ανθρώπου, τις σχέσεις και τις διασυνδέσεις ανάμεσα σε άτομα και πολιτισμούς από προσωπική, τοπική και παγκόσμια προοπτική.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

● Πολιτισμοί και κοινωνικές ιστορίες, κληρονομιά, μετανάστευση, μετατόπιση και ανταλλαγή πληθυσμών
● Φυσικά και τεχνητά τοπία και πόροι.

 

Προσωπική & Πολιτιστική Έκφραση
Ποια είναι η φύση και ο σκοπός της δημιουργικής έκφρασης;

Οι μαθητές διερευνούν τους τρόπους με τους οποίους ανακαλύπτουμε και εκφράζουμε ιδέες, συναισθήματα, τη φύση μας, τον πολιτισμό, τις πεποιθήσεις και τις αξίες. Τους τρόπους με τους οποίους προβληματιζόμαστε, διευρύνουμε και απολαμβάνουμε τη δημιουργικότητα, την εκτίμηση της αισθητικής.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

● Προϊόντα, συστήματα και θεσμοί
● Κοινωνική κατασκευή της πραγματικότητας. Φιλοσοφίες και τρόποι ζωής, συστήματα αξιών και πεποιθήσεων, τελετουργικό και παιχνίδι.

 

Επιστημονική & Τεχνολογική Καινοτομία
Πώς κατανοούμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε;

Οι μαθητές διερευνούν τον φυσικό κόσμο και τους κανόνες του, την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αξιοποιούν την κατανόηση των επιστημονικών αρχών, την επίδραση της επιστημονικής και τεχνολογικής προόδου σε κοινωνίες και περιβάλλοντα, την επίδραση των περιβαλλόντων στην ανθρώπινη δραστηριότητα, πώς οι άνθρωποι προσαρμόζουν τα περιβάλλοντα στις ανάγκες τους.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

● Συστήματα, μοντέλα, μέθοδοι, προϊόντα, διαδικασίες και λύσεις
● Ευκαιρίες, ρίσκο, συνέπειες και υπευθυνότητα.

 

Παγκοσμιοποίηση & Βιωσιμότητα
Πώς όλα συνδέονται;

Οι μαθητές διερευνούν τη διασύνδεση των συστημάτων που δημιούργησε ο άνθρωπος, και των κοινοτήτων, τη σχέση ανάμεσα σε τοπικές και παγκόσμιες διαδικασίες. Τον τρόπο με τον οποίο οι τοπικές εμπειρίες ανάγονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τις ευκαιρίες και τις τάσεις που προκύπτουν από την παγκόσμια αλληλεξάρτηση, τον αντίκτυπο της λήψης αποφάσεων στον ίδιο τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

● Αγορές, αγαθά και εμπορευματοποίηση
● Κατανάλωση, εξοικονόμηση, έλλειψη, φυσικοί πόροι και δημόσια αγαθά
● Πληθυσμός και δημογραφία.

 

Δικαιοσύνη & Ανάπτυξη
Ποιες είναι οι συνέπειες της κοινής ανθρώπινης φύσης;

Οι μαθητές διερευνούν έννοιες όπως δικαιώματα και υποχρεώσεις, τη σχέση μεταξύ των κοινοτήτων, το μοίρασμα διαθέσιμων πηγών με άλλους ανθρώπους και άλλα ζωντανά πλάσματα, την πρόσβαση σε ίσες ευκαιρίες, την ειρήνη και την επίλυση συγκρούσεων.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

● Δημοκρατία, πολιτική, διακυβερνητική και κοινωνία πολιτών
● Ανισότητα, διαφοροποίηση και ένταξη
● Δικαιώματα, νόμοι, αστική ευθύνη, δημόσιος τομέας
● Δικαιοσύνη, ειρήνη και επίλυση συγκρούσεων.

 

Προσεγγίσεις Μάθησης (ΑTL skills)

Μέσω των προσεγγίσεων μάθησης, οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες οι οποίες τους βοηθούν να αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίον μαθαίνουν αυτόνομα ή συνεργατικά. Οι δεξιότητες που καλλιεργούνται  προετοιμάζουν τους μαθητές για να ανταποκριθούν κατά την διαδικασία μάθησης  και αξιολόγησης και αφορούν στους τομείς Επικοινωνίας, Αυτοδιαχείρισης, Έρευνας ,Σκέψης καθώς και Συνεργασίας.

Service as Action

Το Πρόγραμμα Κοινωνικής Προσφοράς (Service as Action) στο MYP αποτελεί βασικό στοιχείο της μαθησιακής διαδικασίας και βασίζεται στην υπεύθυνη στάση και δράση του μαθητή.

Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, να υιοθετήσουν αξίες και σωστές στάσεις ζωής, να αναπτύξουν αρμονικές σχέσεις με τους συνανθρώπους τους, να συνεργαστούν, να καλλιεργήσουν το αίσθημα της προσωπικής ευθύνης και να ευαισθητοποιηθούν στα σύγχρονα κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα.

Στα πλαίσια των δράσεων Κοινωνικής Προσφοράς οι μαθητές μαθαίνουν:

  • Να συναισθάνονται τους συνανθρώπους τους
  • Να πραγματοποιούν μικρής κλίμακας αλλαγές στη συμπεριφορά τους
  • Να ενεργούν με ατομική πρωτοβουλία
  • Να ενεργούν με συλλογική πρωτοβουλία
  • Να αναλαμβάνουν δράση για το κοινό όφελος
  • Να προτρέπουν σε δράση άτομα σε θέσεις επιρροής

Πιο συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα Κοινωνικής Προσφοράς ενδιαφέρεται να προσφέρει στους εμπλεκόμενους νέες ευκαιρίες μάθησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από σχεδιασμένες δράσεις, οι οποίες εμπλουτίζουν και ενισχύουν τα προγράμματα σπουδών, αλλά και μέσω δράσεων που επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές.

Παράλληλα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιθυμεί να αναπτύξει και να ενδυναμώσει τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών, καθώς και τις δεξιότητες έρευνας, σκέψης και αυτοδιαχείρισης.

Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων οι μαθητές οφείλουν να καταγράψουν τα απαραίτητα στοιχεία στην πλατφόρμα του Managebac και να απαντήσουν σε ερωτήσεις αναστοχασμού. Με την πρακτική αυτή ο κάθε μαθητής καταγράφει τις σκέψεις του για τη δράση που υλοποίησε, περιγράφει ουσιαστικά τα συναισθήματα που βίωσε, τις επιλογές που έκανε, τα βήματα που ακολούθησε και εντοπίζει τους τρόπους με τους οποίους οι ενέργειές του ενίσχυσαν την τοπική ή την παγκόσμια κοινότητα.

 

Για γενικές πληροφορίες ως προς τη φιλοσοφία του προγράμματος σπουδών σύμφωνα με το ΙΒ ΜΥΡ πατήστε εδώ: https://www.ibo.org/programmes/middle-years-programme/curriculum/

Log in with your credentials

Forgot your details?