Στο CGS η εισαγωγή ενός νέου μαθητή στα τμήματα της δεύτερης Ξένης Γλώσσας περιλαμβάνει μια σειρά από βήματα προκειμένου ο μαθητής να ενταχθεί στο καταλληλότερο για αυτόν επίπεδο και να μπορέσει να ενσωματωθεί γρήγορα, αλλά και ομαλά στους ρυθμούς της νέας του τάξης.
Ιδιαιτέρως σημαντική σε αυτήν τη διαδικασία είναι η αναλυτική καταγραφή του γλωσσικού υπόβαθρου του νέου μαθητή όσον αφορά στις γνώσεις του στην δεύτερη Ξένη Γλώσσα.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των εξής βημάτων:
- ΒΗΜΑ 1ο
Πραγματοποίηση προσωπικής συνέντευξης με τον ίδιο τον μαθητή, όπου αξιολογούνται οι γλωσσικές του ικανότητες ανάλογα με τους στόχους της τάξης στην οποία πρόκειται να ενταχθεί. - ΒΗΜΑ 2ο
Συμμετοχή σε κατατακτήριο τεστ διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να εκτιμηθεί με ακρίβεια το γλωσσικό επίπεδο του μαθητή.
Τα δύο αυτά βήματα επιτρέπουν στο τμήμα ξένων γλωσσών να αξιολογήσει τους νέους μαθητές στο σύνολο των γλωσσικών δεξιοτήτων, όπως αυτές ορίζονται από αμφότερα το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες και το Πρόγραμμα Σπουδών του IB/PYP.
Σε περίπτωση που ο μαθητής δεν έχει διδαχθεί στο παρελθόν την Β’ δεύτερη ξένη γλώσσα της επιλογής του προσφέρεται επιπλέον στήριξη σε εξατομικευμένο επίπεδο μέσα στην τάξη, ενώ παράλληλα, δίνεται στον μαθητή η δυνατότητα εξατομικευμένης ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο του απογευματινού προαιρετικού προγράμματος (Club Ξένων Γλωσσών) στη ζώνη 15:00-17:00.