Διδακτέα ύλη

1. Έννοιες – Τι θέλουµε να καταλάβουν οι µαθητές/τριες;

Οκτώ βασικές έννοιες, µε τη µορφή ερωτήσεων, κινούν τη διαδικασία της διερεύνησης και καθοδηγούν τις ένοτητες έρευνας.
Σχεδιάζονται από τους δασκάλους και τους µαθητές/τριες και βρίσκονται στην καρδιά του µοντέλου της διδακτέας ύλης.

Μορφή: Πώς είναι;
Λειτουργία: Πώς λειτουργεί;
Αιτία: Γιατί είναι;
Αλλαγή: Πώς αλλάζει;
Σύνδεση: Πώς συνδέεται με άλλα πράγματα;
Άποψη: Ποιες είναι οι γνώμες;
Υπευθυνότητα: Ποια είναι η ευθύνη μας;
Τρόπος σκέψης: Πώς γνωρίζουμε;

2. Δεξιότητες – Τι θέλουµε να είναι ικανοί να κάνουν οι µαθητές/τριες;

Μεγάλη σηµασία έχει η ανάπτυξη ορισµένων δεξιοτήτων και η ικανότητα των µαθητών/τριων να τις αξιοποιούν στην καθηµερινή τους ζωή. Είναι σηµαντικό για το µαθητή/τρια να γνωρίζει σε τί θα του χρησιµεύσει η γνώση που αποκτά και πώς θα την αξιοποιήσει στην καθηµερινή του ζωή.

∆εξιότητες Σκέψης

  • Να χρησιµοποιούν αυτά που έµαθαν, όπου και όταν χρειάζεται
  • Να κατανοούν σε βάθος, να αναλύουν και συσχετίζουν τη γνώση
  • Να συνδέουν κοµµάτια γνώσης, να κρίνουν και να επιλέγουν
  • Να υποστηρίζουν διαφορετικές θέσεις στηριζόµενοι στις γνώσεις τους

Ερευνητικές ∆εξιότητες

  • Να ρωτούν, να παρατηρούν, να σχεδιάζουν πορεία δράσης
  • Να συλλέγουν, να καταγράφουν, να οργανώνουν, να ερµηνεύουν πληροφορίες
  • Να παρουσιάζουν τα αποτελέσµατα της έρευνάς τους.

∆εξιότητες Επικοινωνίας

  • Να ακούν µε προσοχή οδηγίες και πληροφορίες
  • Να µιλούν καθαρά, να εκφράζουν ιδέες, να καταθέτουν γνώµες
  • Να διαβάζουν από ποικιλία πηγών
  • Να επικοινωνούν οπτικά και κιναισθητικά

Κοινωνικές ∆εξιότητες

  • Να αναλαµβάνουν και να µοιράζονται ευθύνες
  • Να παίρνουν αποφάσεις βασισµένες στη δικαιοσύνη και την ισότητα
  • Να συνεργάζονται µε την οµάδα, να µοιράζονται, να περιµένουν τη σειρά τους
  • Να ακούνε προσεκτικά τους άλλους, να συµβιβάζονται, να αποδέχονται ευθύνες και να αντιδρούν ψύχραιµα
  • Να αποφασίζουν οµαδικά και να εναλλάσουν ρόλους

∆εξιότητες Αυτοδιαχείρησης

  • Αντίληψη χώρου και διαχείριση χρόνου
  • Ασφαλής συµπεριφορά και υγιεινός τρόπος ζωής

3. Στάσεις – Πώς θέλουµε να αισθάνονται οι µαθητές/τριες;

Το Πρόγραµµα προάγει και καλλιεργεί στάσεις που περιλαµβάνουν:

  • Εκτίµηση
  • ∆έσµευση
  • Αυτοπεποίθηση
  • Συνεργασία
  • Δηµιουργικότητα
  • Περιέργεια
  • Ενθουσιασµός
  • Ανεξαρτησία
  • Ακεραιότητα
  • Σεβασµός
  • Ανοχή
  • Κατανόηση της θέσης του άλλου

4. Δράσεις – Πώς θέλουµε να ενεργούν οι µαθητές/τριες;

Ενθαρρύνουµε τους µαθητές να εκφράζουν τη γνώµη τους, να παίρνουν αποφάσεις αφού έχουν πληροφορηθεί πλήρως και να αναλαµβάνουν δράση που θα βοηθήσει τους συµµαθητές/τριές τους, το προσωπικό του σχολείου και την ευρύτερη κοινότητα.

5. Γνώσεις – Τι θέλουµε να γνωρίζουν οι µαθητές/τριες;

Οι γνώσεις αποκτούνται µέσα από την έρευνα πάνω στα 6 µεγάλα παιδαγωγικά θέµατα (που ορίζουν και τις διαθεµατικές ενότητες) και τα 6 γνωστικά πεδία που στηρίζουν και ισορροπούν τη διαδικασία απόκτησης γνώσης.

Τα 6 Παιδαγωγικά Θέµατα

  • Ποιοι είµαστε;
  • Που βρισκόµαστε στο χώρο & στο χρόνο;
  • Πώς εκφραζόµαστε;
  • Πώς λειτουργεί ο κόσµος µας;
  • Πώς οργανώνουµε τον εαυτό µας;
  • Πώς µοιραζόµαστε τον πλανήτη;

Τα 6 Γνωστικά Πεδία

  • Γλώσσα
  • Μαθηµατικά
  • Επιστήµες
  • Κοινωνικές Επιστήµες
  • Τέχνες
  • Προσωπική, Φυσική & Κοινωνική Αγωγή

Log in with your credentials

Forgot your details?